Tænder
Fra : Ellen01

Dato : 25-03-07 11:56

Hej Igen.
Er der nogen der har et godt råd ang hundetænder. Min mindste hund som
nu er 6 år, har en forfærdelig ånde... Hendes tænder ser lidt beskidte
ud, og jeg ville begynde at børste hendes tænder... Alle mine hunde
får ret så tit kødben. Men hvor tit skal de ha ben ? og er der andre
metoder til at holde Deres tænder rene på... ? Skulle man måske gå til
dyrlægen og lade hende se på dem, og rense dem for plack og andre
sager ???
Med venlig hilsen Ellen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-03-07 12:06

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg ved fra flere, at dette produkt skulle være helt fantastisk til det
problem, det drysses ud over maden.

http://dyrenes-magasin.dk/plaque_off_da/

Jeg barfer selv mine hunde , og de har aldrig hverken plak, eller dårlig
ånde, så jeg kender kun til produktet fra anden side.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 15:07

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i en meddelelse

>Alle mine hunde
>får ret så tit kødben. Men hvor tit skal de ha ben ?

Vores hunde har fri adgang til tyggeben. Rå kødben får de så også ind
imellem. Ingen tandproblemer her, så hvis dine hunde gider tyggeben, burde
det løse problemet.

En tandrensning hos dyrlægen er nok en god ide, når nu skaden er sket..

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ellen01

Dato : 25-03-07 16:17

On 25 Mar., 16:06, "Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote:

> [...]
> det løse problemet.
>
> En tandrensning hos dyrlægen er nok en god ide, når nu skaden er sket...

Hej igen
Ja vi må nok op til dyrlægen ...med lille Nanna...Hun hader
dyrlæger...Tyggeben elsker de... Men fri adgang, tror jeg ville komme
til at betyde en meget meget fed Emma... Min store hund.. Hun elsker
nemlig at spise... Men man kunne da prøve at gi dem rigeligt i et
stykke tid og se om interressen så ville falde, når de finder ud af at
de altid er der.. Og ellers må Emma på diæt... hæ hæ..
Mvh Ellen

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 17:31

> [...]

stykke tid og se om interressen så ville falde, når de finder ud af at
de altid er der.. Og ellers må Emma på diæt... hæ hæ..

Hej Ellen!!

Jeg har engang hørt et råd om at æbler skulle være godt mod tandsten, ellers
renser jeg selv tandsten herhjemme med indkøbt redskab efter syrlægens
anvisninger.
Får Nanna ikke ordnet tænder ved den årlige vaccination? Det er en god idé.

Hilsen C.

Fra : Is

Dato : 25-03-07 20:48

[...]

har selv haft hund med dårlig ånde - et foderskift reducerede
problemet meget.

Hvad fodre du med ??

Erik Isager

Fra : Ellen01

Dato : 26-03-07 08:06

On 25 Mar., 21:48, "Is" <detteerminnewsgruppemailadres...@get2net.dk>
wrote:
> [...]
> sager ???
> Med venlig hilsen Ellen
>

> har selv haft hund med dårlig ånde - et foderskift reducerede

Hej Alle.
Jeg fodre med noget tørfoder, vi skifter lidt engang imellem...
sjældent... Og så får de lidt kød og hvis vi har rester af grønsager
for de også dem... Dem spiser de også... Æbler er der en der siger..
Dem spiser de ihvertilfældet når sessonen er der, for så spiser de
alle dem der falder ned fra træerne, når vi går tur. Og nej ... vores
dyrlæge gir hende ikke tandrens... ikke hvis vi ikke siger det...
Mvh Ellen

Fra : Bente Andersen

Dato : 26-03-07 20:01

wrote:
> [...]

alle dem der falder ned fra træerne, når vi går tur. Og nej ... vores
dyrlæge gir hende ikke tandrens... ikke hvis vi ikke siger det...

Skynd dig til dyrklægen og få efterset hendes tænder. For flere år siden
lugtede min hund også, jeg ignorerede det i første omgang, men da jeg var
til den årlige vaccination opdagede dyrlægen, at hunden havde
tandkødsbetændelse. Der røg 2 hjørnetænder, og jeg havde det rigtig dårligt
ved tanken om, at hunden havde haft så ondt i lang tid. Hunde er gode til at
skjule, når de har ondt.

Venlig hilsen Bente

Fra : Ellen01

Dato : 28-03-07 09:41

On 26 Mar., 21:01, "Bente Andersen" <benef...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> skjule, når de har ondt.
>
> Venlig hilsen Bente- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej Bente ..
Ja det må vi gøre... Hun viser ikke tegn på at der er noget der genere
hende... og hun er en lille pivert... og hun spiser også gladeligt..
Men vi fistrer til dyrlægen...
Tak ..
Mvh Ellen