Definitionen på en kamphund.....vogn?
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-07 09:59

Hej
Hvorledes definineres en kamphund?
Jeg er den stolte ejer af evolutionens absolut største fejltagelse: En 3 år
gammel Sankt Rottweiler. Hun vejer normalt 50 kg, dog er der kommet lidt
ekstra på her i vinter, så jeg tror hun ligger omkring 54-55 kg nu.
Der er ikke en ondt gen skabt i hende overhovedet.

Hun er afsindigt glad for besøg og hilser gerne meget længe og meget
grundigt på vores gæster. Problemet er selvfølgelig at børn og enkelte små
kvinder i familien faktisk kan være i rimelig stor risiko for at blive
trampet ned når hun løber ud til dem.
Egentlig må man sige at hun er farlig, da hun tit bruger karrosseribremsen
når hun når frem til folk.
Vi har prøvet at dække hende af i hendes kurv når der kommer gæster og det
virker nogenlunde, dog stadig langtfra godt nok. Nogle af vores gæster
misforstår desværre tit intensionerne og tiltaler hunden og dermed er kampen
tabt. Tit foregår det også i et toneleje som vil få enhver sopran til at
søge videreuddannelse. Hunden bliver glad og springer lige direkte over i
benene på dem. Derefter vil folk gerne af med hende igen og så er det op mig
at råbe og/eller hive hunden væk igen.
Som de fleste her nok ved så er en Rottweiler temmelig viljestærk og når man
oplever et "nederlag" i opdragelsen/træningen kan det nogle gange være
temmelig svært at vinde det ind igen.
Generelt har folk accepteret hendes måde at være på hvilket gør det endnu
sværere at lære hende at køle ned ved besøg.

Så hvad gør I?
Kan det overhovedet lade sig gøre?

Note: Jeg gør det nogle gange at jeg løfter hende op og bærer hende ind i
hendes kurv, hvis hun ikke kan slappe af igen. Det hjælper med det samme da
hun jo bliver meget flov og der er stille i et stykke tid.

Michael

Fra : Leyna

Dato : 22-03-07 12:57

On Thu, 22 Mar 2007 09:58:51 +0100, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>Så hvad gør I?

Nu har jeg ikke problemet med karosseribremsen, men mine hunde hopper
op, og det kan altså osse vælte folk omkuld.
Vaks (Flat/rotte blanding) er oppe på en ampvægt på 45 kg, og det er
meget hund at få i armene.
Få din hund til at sitte og hold hende dér indtil gæsterne har sat
sig. Så plejer mine i hvert flad at være faldet lidt ned, og så kan de
hilse på gæsterne på noget mere rolige vilkår.

>Kan det overhovedet lade sig gøre?

I teorien kan det i hvert fald!

Og så vil vi da meget gerne se billeder af vidunderet. Jeg er lidt
spændt på hvordna en sct. Rotte ser ud!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-07 13:56

> Og så vil vi da meget gerne se billeder af vidunderet. Jeg er lidt
> spændt på hvordna en sct. Rotte ser ud!
> --

Her er et par billeder, godt nok mest som hvalp, men de to sidste er "store"
billeder.
Nederst på siden..

http://www.kirkegaard.de/pics.htm

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 14:20

Michael Kirkegaard wrote:

> Her er et par billeder, godt nok mest som hvalp, men de to sidste
> er "store" billeder.
> Nederst på siden..
>

> http://www.kirkegaard.de/pics.htm

Det er godt nok lidt svært at se rottweileren, den ligner mere sct.
bernhard-racen, men sød at se på det er hun i hvert fald. Hun har et
dejligt og rart udtryk, man kan godt se at hun hører til den
"vennesæle" type som vælter gæsterne af begejstring. Jeg vil godt tro,
at det kan være svært at stoppe, men mon ikke det kommer lige
pludselig ? Hvis du konsekvent afdækker hende, så skal det såmænd nok
lykkes til sidst.

Tak for billeder

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 22-03-07 17:09

tove skrev
> Hvis du konsekvent afdækker hende, så skal det >såmænd nok lykkes til
> sidst.

Ja, jeg regner med at om en 8 års tid, så lykkes det nok.
Hanne

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 14:17

Michael Kirkegaard, skrev:

> Her er et par billeder, godt nok mest som hvalp, men de to sidste er
> "store" billeder.
> Nederst på siden..
>

> http://www.kirkegaard.de/pics.htm

Flot tøs

/Jens (med en LabRat)

Fra : Leyna

Dato : 22-03-07 16:23

On Thu, 22 Mar 2007 13:55:41 +0100, "Michael Kirkegaard"

Nørj, hvor er hun bare kær!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 17:18

Leyna, skrev:

> Nørj, hvor er hun bare kær!

Nu bliver Leyna hundeskruk igen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-03-07 18:09

On Thu, 22 Mar 2007 17:18:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nu bliver Leyna hundeskruk igen

Og Jens er misundelig fordi han kun har to!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 18:28

Leyna, skrev:

> Og Jens er misundelig fordi han kun har to!

Og kun 1 kat

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 18:57

> Og kun 1 kat
>
> /Jens

æv bæv for dig ((-;
se her hvad der kom forbi vores dør for et par dage siden, og som er
flyttet ind;
http://www.photopassion.dk/nfo.htm

Fleld aben , døbt i dag til Harald

mvh. marie -der har stop for flere dyr i laaaaaaaaaaaang tid frem.

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 19:37

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> æv bæv for dig ((-;
> se her hvad der kom forbi vores dør for et par dage siden, og som er
> flyttet ind;
> http://www.photopassion.dk/nfo.htm
>
> Fleld aben , døbt i dag til Harald

Han er skøn.

> mvh. marie -der har stop for flere dyr i laaaaaaaaaaaang tid frem.

Laaaaaaaaaaaang tid frem, er det en uges tid eller sådan

/Jens (som fik en skade af sit kat igår, slap den nu løs igen)

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 19:39

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> http://www.photopassion.dk/nfo.htm
>
> Fleld aben , døbt i dag til Harald
>
> mvh. marie -der har stop for flere dyr i laaaaaaaaaaaang tid frem.

Nåårh, herregud - den lille missemand. Gudskelov vokser pelsen ud igen
og bliver rigtig flot. Han ser da helt kry ud. Det er nok ved tanken
om de gode slaver han har fået.

Fra : Leyna

Dato : 22-03-07 22:00

On Thu, 22 Mar 2007 19:38:53 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Nåårh, herregud - den lille missemand. Gudskelov vokser pelsen ud igen
>og bliver rigtig flot.

Jeg havde slet ikke fået set at staklen var blevet barberet. Var det
på grund af pelsknuder, eller fejler han noget alvorligere?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-03-07 06:04

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Ja, det er pga. knuder at han er blevet barberet, sådan ser han ud hele
vejen rundt..GG.. resten fik de bugt med under narkosen med kam, børste og
saks. det var meget slemt.
et par steder var der direkte sår under knuderne.
I dag vil jeg forsøge at få ham i bad, han hørmer noget så forfærdeligt!.

Mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 22-03-07 21:58

On Thu, 22 Mar 2007 18:57:27 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>>
>æv bæv for dig ((-;
>se her hvad der kom forbi vores dør for et par dage siden, og som er

Den er GRIM!!!

>Fleld aben , døbt i dag til Harald

Så han kom gennem "syn" uden bemærkninger?

>mvh. marie -der har stop for flere dyr i laaaaaaaaaaaang tid frem.

*fniiiis* Er du nu HELT sikker?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 18:58

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er et par billeder, godt nok mest som hvalp, men de to sidste er
> "store" billeder.
> Nederst på siden..
>

> http://www.kirkegaard.de/pics.htm

Hun er da skøn!! en rigtig behåret kampvogn, herlig!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 19:38

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> en rigtig behåret kampvogn

Det udtryk minder mig om en der skriver her i gruppen

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 19:54

pwh wrote:

> Det udtryk minder mig om en der skriver her i gruppen
>
> /Jens

LOL Ja da, gud ved hvem det mon er ?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 20:07

> Det udtryk minder mig om en der skriver her i gruppen

lol... ja, hvem er mon det??

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 20:17

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> lol... ja, hvem er mon det??

Så, nu har I igen ødelagt en seriøs tråd med kattesnak
og sniksnak om behårede personer
Som sædvanligt var det Tove der begyndte

/Jens (som er helt uskyldig, og nu skal ud og lufte sine hunde)

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 20:38

pwh wrote:

> Så, nu har I igen ødelagt en seriøs tråd med kattesnak
> og sniksnak om behårede personer
> Som sædvanligt var det Tove der begyndte
>
> /Jens (som er helt uskyldig, og nu skal ud og lufte sine hunde)

Du ka' få et par på frakken ka' du

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 21:05

> Så, nu har I igen ødelagt en seriøs tråd med kattesnak
> og sniksnak om behårede personer
> Som sædvanligt var det Tove der begyndte
>
> /Jens (som er helt uskyldig, og nu skal ud og lufte sine hunde)

DIN tråd??

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 21:10

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> DIN tråd??
>
> mvh. marie

EN tråd skrev jeg

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 21:19

> EN tråd skrev jeg

skulle du ikke lufte hunde?

mvh.marie

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 21:24

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> skulle du ikke lufte hunde?

Ikke hele natten
Vi har lige rundet Rødovrecenteret, det synes de er så spændende,
så nu er festen forbi for idag.
Imorgen skal vi til Maxøe og provianterer, så får de en god tur
på Volden bagefter, det er noget de kan bruge

/Jens

Fra : C.H

Dato : 23-03-07 10:34

> [...]
> hendes kurv, hvis hun ikke kan slappe af igen. Det hjælper med det samme
> da hun jo bliver meget flov og der er stille i et stykke tid.

Hejsa Michael!
Nu kender jeg jo den skønne hund, og vil medgive hundrede procent, at hun er
skøn, venlig, dejlig, glad og et pragteksemplar af en fejltagelse

Jeg ved også, at hun har fart på og at hendes glæde så absolut ytres ganske
glimrende i hendes fysiske optræden.
Samtidig kender jeg jo af gode grunde alt til at skulle lære en hund at
opføre sig forholdsvis civiliseret, når der kommer gæster (Jeg takker i
øvrigt for din perfekte hjælp da du besøgte os sidst! - Det er sådan gæster
skal opføre sig når man forsøger at opdrage kræet)

Jeg tror faktisk at det første, der må ske er, at opdrage på gæsterne.
Måske fortælle dem meget tydeligt ved en eventuel invitation, at hunden er
under opdragelse og fortælle grundigt hvilken adfærd du ønsker fra
gæsternes. (Dem, der kommer ofte og/eller uanmeldt på for hulans kunne huske
det fra gang til gang).
Det er sådan vi bliver nødt til at gøre - ellers kører alt op i en spids, og
ethvert forsøg på at nå hunden i længere tid end den, det tager at sluge en
guffer, falder lige igennem.

Så vil jeg da lige give eventuelt medlæsende et praj om, at Michaels dejlige
hund er repræsenteret på Cassius' blog med nogle fine billeder.
Både fra oktober måned og så en lille serie i december.

http://cassius-the-dog.blogspot.com

Hilsner herfra
Connie - som sidder og er på vej til at køre til dit nabolag - med lidt held
kan vi mødes et smut i weekenden

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-03-07 12:43

Det vil jeg mene.

> Jeg tror faktisk at det første, der må ske er, at opdrage på gæsterne.

Præcis.

Sig til gæsterne at de skal forsøge at ignorere tæven når den kommer
busende, evt. vende ryggen til med hænderne over kors (siger det til
alle børn der kommer hos os). Efter 10-20 sec mister den lidt interessen
og man giver i dette øjeblik ros og en godbid - herefter beordres evt.
til kurven - altså hunden .

Et par minutter efter kan gæsterne sige ROLIGT goddag til hunden.

Ok det lyder nemt, men det er det (næsten) også. Igen så skal man være
100% konsekvent, hunden skal ikke opleve succes ved sin måde at modtage på.

Btw. kender problematikken fra vores han (rott-schäf-lab-blanding) på 45
kg og 1,5 år = lille barn inde i sit hoved.

Mvh

Jesper.