3 års barn tyranisere min hund - min hund ~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 04:39

Min bedre halvdel har som jeg tidligere har skrevet om en tæt på utålige 3
årige søn , en ting er at han er en pestilens at være sammen med for sin mor
og mig - men han jager sgu også min hund.
Hunden har så igennem et stykke tid bare sagt fra ved at knurre og vise
tænder ... men så en dag - hvor jeg ikke lige var der fik han hende (
hunden ) trængt op i et hjørne og hunden gik i panik og bed ham i maven så
han fik et mindre sår.
jeg må indrømme der er jeg kynisk poden har fået advarsler nok om at hunden
altså ikke gider og når hunden så værger for sig når den er trængt op i et
hjørne så er det sgu ok også selv om drengen for et mærke.

Nu virker han ikke som et barn man kan trænge igennem til
med mindre når han er helt hys - hvor jeg som sagt tidligere i d.f.barn
gruppen smider ham i seng også kommer han nogenlunde rehabiliteret ud et par
minutter efter - rehabiliteret er måske et stærkt ord - han er da stadigt
træls og løbene en pestilens , men han skriger ikke og det må så gå som det
bedst kan.

jeg har snakket med en pysolog om det der sagde at det hele var utryg for 2
ting

1.) at drengen var i en uhensigtmæsig symbiose med moderen

2.) at han var trådt ind i trods alderen og løbene bare blev mere forvirret
og umedelgørilig fordi , hans mor ikke magter at sætte nogen klare grænser
op for ham.

( deres måde at være sammen på er at de 70 % af tiden små skændes også
dasker hun ham i nakken når hun bliver irriteret og ved 17 tiden har han
helt udmattet hende )

men altså sådan har de det - min grænse går ved skrål men resten må de finde
ud af selv.
Hvordan han har det med min hund det styrere min hund selv det er sådan

1.) han kan lade hende være og han er uden for Farrer

2.) han kan tyrannisere hende og hun bider ham

så må han jo vælge hvordan han vil ha det - er det ikke fair ?

Fra : lh

Dato : 21-03-07 06:26

"Bo M. Mogensen" <usnet1fjaerrnz-mig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2.) han kan tyrannisere hende og hun bider ham
>
> så må han jo vælge hvordan han vil ha det - er det ikke fair ?

Ved du hvad, et tre årigt barn kan altså ikke "vælge" noget som helst selv.
Han forstår slet ikke alle de "fine" ord du bruger. Det er JERES pligt at
skåne hunden for barnet er for hård ved den og JERES pligt at sørge for
hunden ikke bider barnet. Hunden sætter naturligvis selv en grænse, når I
ikke griber ind!! Nu ved jeg ikke hvad hund du har, men om det er en stor
eller lille hund kan den altså lave en skade på barnet ved at bide.
Noget andet er at moderne ikke hverken kan eller skal slå barnet, det er
faktisk forbudt ved lov og skader drengen psykisk - og fysisk hvis hun er
uheldig nok.
Et treårigt barn skal ikke styre en hel familie men når der ikke "opdrages"
ordnetligt og fornuftigt hvordan skal det så vide andet på. Der skal sættes
grænser og dem skal I sætte, men jeg er ikke børnepsykolog og kan ikke give
dig opskriften.
Et indlæg som dette her kan få mig til at få det helt dårligt fordi det er
så skide synd for både barn OG hund, fordi voksne mennesker ikke kan finde
ud af tingene og passe deres børn ordentligt. Jeg kan SLET ikke snuppe man
slår eller "bare dasker" sine børn. Det er fuldstændig uacceptablet. Hvordan
kan du stiltiende se til at hun gør det???? Men du syntes måske det er ok,
det tyder tonen i dit indlæg lidt på.

lh

Fra : Hansen

Dato : 21-03-07 07:38

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv. Han forstår slet ikke alle de "fine" ord du bruger. Det er JERES
> pligt at skåne hunden for barnet er for hård ved den og JERES pligt at

Helt enig

> [...]
> altså lave en skade på barnet ved at bide.
> Noget andet er at moderne ikke hverken kan eller skal slå barnet, det er

Så vidt jeg har forstået er hverken mor eller barn danskere og/eller bosat i
Danmark så det kan sagtens være lovligt i deres hjemland.

> [...]
> Hvordan kan du stiltiende se til at hun gør det???? Men du syntes måske
> det er ok, det tyder tonen i dit indlæg lidt på.

Man kunne her få en fornemmelse af at der er et par voksne mennesker der er
fuldstændig inkompetente som opdragere.

Fra : Jens

Dato : 21-03-07 16:20

Hansen wrote:
> [...]
>
> Man kunne her få en fornemmelse af at der er et par voksne mennesker
> der er fuldstændig inkompetente som opdragere.

Altså, den ene er luder den anden er alkohol/pillemisbruger, så du har nok
ret.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-07 17:50

Hansen wrote:
> [...]
>
> Man kunne her få en fornemmelse af at der er et par voksne mennesker
> der er fuldstændig inkompetente som opdragere.

Jae ... Både opdragere af hunde og af børn.

Situationen er i alle fald ganske uholdbar.

/FL

Fra : Jens

Dato : 21-03-07 16:19

lh wrote:
> [...]
> fuldstændig uacceptablet. Hvordan kan du stiltiende se til at hun gør
> det???? Men du syntes måske det er ok, det tyder tonen i dit indlæg

Nej bøø stikker hende da en knytnæve i masken en gang imellem.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 18:01

lh wrote:

HI Ih

> Et indlæg som dette her kan få mig til at få det helt dårligt fordi
> det er så skide synd for både barn OG hund, fordi voksne mennesker
> ikke kan finde ud af tingene og passe deres børn ordentligt.

Barnet er ikke mit , men det er hunden og min sympati er på hundens side !

han er simpelthend rædselsfuld det barn.

> Jeg kan
> SLET ikke snuppe man slår eller "bare dasker" sine børn. Det er
> fuldstændig uacceptabelt. Hvordan kan du stiltiende se til at hun gør
> det????

Puhh du det er så meget kaos med ham og hende at jeg ikke magter at gribe
ind

> Men du syntes måske det er ok, det tyder tonen i dit indlæg
> lidt på.

jeg har det lidt sådan det må de selv finde ud af - han bor her til herrens
pris ikke til dagligt.
Når det så er sagt så bor vi I thailand og det er en anden kultur og
lovgivning - det som jeg korsede mig mest over i starten var at hun han
bukserne af ham en halv snes gange om dagen imens hun piller ved hans ædler
dele - men det er altså meget normalt her så ....!

men nu venter hun altså mit barn og det bliver en helt anden historie !

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-03-07 21:47

> [...]
> bukserne af ham en halv snes gange om dagen imens hun piller ved hans
> ædler dele - men det er altså meget normalt her så ....!

Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så tag hjem!

> men nu venter hun altså mit barn.

Er du sikker?

> og det bliver en helt anden historie !

Vil du lave deres kultur om?

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 23:04

Leif Langgaard wrote:

> Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så tag hjem!

Nej men uagtet det er normalt her så forekommer det mig nu tilstadighed sært
at gå og pille ved sine børns køns organer
bruger du det ?

> Er du sikker?

ja ja !

> Vil du lave deres kultur om?

Hvad kan man sige som forældre han man inflydelse på hvad der sker med ens
barn.
og hvis jeg siger ingen dask og fingerne af barnets køns organer så bliver
det sådan.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-07 23:28

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> med ens barn.
> og hvis jeg siger ingen dask og fingerne af barnets køns organer så

Du er syg i roen Bo.

Er det sandt, det med at voksne piller ved børn der på de kanter, vil jeg
foreslå at du vender kompasset hjemad.

Men det er måske bare en lystløgn du fortæller fordi det er ved at gå op for
dig at du er på vej til at blive bondefanget?

Ikke mange steder i verden kan kan man jo DNA teste et få uger gammelt
foster.

/FL

Fra : C.H

Dato : 21-03-07 11:06

> [...]
>
> 2.) han kan tyrannisere hende og hun bider ham
>
> så må han jo vælge hvordan han vil ha det - er det ikke fair ?

Det var da en frygtelig historie, hvor I som voksne griber det hele
fuldstændigt galt ad...
Og en psykolog, der iler til med en håbløs gammeldags freudiansk forståelse
af et barns helt normale reaktion på voksne, der mangler respekt for det.
Det gyser!!
Hver gang moderen giver det barn et dask i nakken, kommer barnet til at hade
den hund mere og mere.

En hund og et barn skal ALDRIG være alene sammen. Heller ikke selvom hunden
er en lille race.
Der skal ALTID afværgers konflikter mellem barn og hund og der barnet skal
på en kærlig måde introduceres til den rette adfærd overfor dyret.

En hund må ikke uden indgriben drives dertil, hvor den eneste udvej er at
bide.

Nej, jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal sige....
At slå et barn - om det så er et dask eller ej - er totalt misforstået og
noget som lige præcis skaber den situation, I forsøger at undgå...

Stakkels barn, stakkels hund....

Connie

Fra : Holst

Dato : 21-03-07 11:37

C.H wrote:

> Stakkels barn, stakkels hund....

Kan I ikke bare spise hunden? Så er det problem da borte.

Fra : ThomasB

Dato : 21-03-07 11:51

> Kan I ikke bare spise hunden? Så er det problem da borte.

Eller barnet

Fra : Holst

Dato : 21-03-07 12:07

ThomasB wrote:

> Eller barnet

Jeg tror ikke, det er tilladt at spise barnet.

Fra : ThomasB

Dato : 21-03-07 16:36

> Jeg tror ikke, det er tilladt at spise barnet.

Det er jo i Thailand - så mon ikke?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 18:12

ThomasB wrote:
> "Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Eller barnet

ja det synes jeg nu også er mere oplagt - hunden gør sgu ikke noget som
den ikke skal

der er en farlig masse romantik omkring børn men fakta er at der ligesom der
findes gode og dårlige voksne så findes der gode og dårlige børn
og ham her er bare et dårligt barn og det kan han sikkert ikke selv gøre
for.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 18:12

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 18:10

C.H wrote:

> Det var da en frygtelig historie, hvor I som voksne griber det hele
> fuldstændigt galt ad...

Nahh nu er det mere en hende ind os situation hunden er min barnet er hendes
jeg tager mig af min hund hun tager sig af sit barn.

> Og en psykolog, der iler til med en håbløs gammeldags freudiansk
> forståelse af et barns helt normale reaktion på voksne, der mangler
> respekt for det. Det gyser!!

Det lyder da meget fornuftigt ?

> Hver gang moderen giver det barn et dask i nakken, kommer barnet til
> at hade den hund mere og mere.

Nååe hun dasker ham såmænd ikke når han "leger" med hunden - det er sådan
noget hun går og gør i almindelighed
fordi han løbene tyranisere hende.

> [...]
> Der skal ALTID afværgers konflikter mellem barn og hund og der barnet
> skal på en kærlig måde introduceres til den rette adfærd overfor

Jaee det er nu heller ikke fordi de er aflene sammen så tit jeg går som regl
i seng ved 07 tiden og vågner ved 17 tiden
der tager jeg hunden med mig ind i soveværelset og låser døren.

> En hund må ikke uden indgriben drives dertil, hvor den eneste udvej
> er at bide.

ja men sådan er det altså ...

> Nej, jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal sige....
> At slå et barn - om det så er et dask eller ej - er totalt
> misforstået og noget som lige præcis skaber den situation, I forsøger
> at undgå...

JEG slår ikke barnet - jeg smider ham i seng en gang i mellem ikke så længe
han ryger der ind og kan komme tilbage når han har lyst
også er han faktisk forholdsvis nem at have med at gøre bagefter.

> Stakkels barn, stakkels hund....

jeg ved ikke med barnet - men altså hunden klare sig , hunden siger ret
hurtigt fra og for det som den vil ha det så det går nok.

Fra : ThomasB

Dato : 21-03-07 11:34

> [...]
> 2 ting
>
> 1.) at drengen var i en uhensigtmæsig symbiose med moderen

Hvad menes der her? Et normalt barn på 3 år er i symbiose med sin mor, hvad
er det der gør symbiosen uhensigtsmæssig?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 18:14

ThomasB wrote:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1fjaerrnz-mig@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad menes der her? Et normalt barn på 3 år er i symbiose med sin
> mor, hvad er det der gør symbiosen uhensigtsmæssig?

jeg tror han higer efter at vide hvad han må og ikke må og hun formår ikke
at sætte sig igenem og sætte nogen retnings linjer op som han kan leve efter
i stedet så lever de i derres egen lille verden - hvor de ligesom går i ring
, en eller anden ond cirkel de ikke kan bryde ud af.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 21-03-07 12:17

On 21 Mar., 11:33, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>
wrote:

> Hvad menes der her? Et normalt barn på 3 år er i symbiose med sin mor, hvad
> er det der gør symbiosen uhensigtsmæssig?

Mor dækker sine egne behov mere end barnets, som jeg har læst Bo`s
beskrivelser.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-07 17:54

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> Mor dækker sine egne behov mere end barnets, som jeg har læst Bo`s
> beskrivelser.

Man skal selvfølgelig huske at indbygge en kulturforskel, men med vores
kulturs briller, er nogen ravruskende galt.

Desværre har Bo med jævne mellemrum den slags skismaer.

/FL

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 18:18

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> Mor dækker sine egne behov mere end barnets, som jeg har læst Bo`s
> beskrivelser.

ja det tror jeg faktisk er meget rigtigt - hun finder en eller anden form
for glæde eller hvad det end måtte være i at være over for ham som hun er
og den adfærd er bare usund for alle parter og hat egentligt til sidst gjort
ham til en omvandrende pestilens at være i nærheden af.

jeg gider egentligt ikke angaere mig så meget i det - for det første fordi
jeg ikke kan trænge igenem til ham og for det andet fordi hvad jeg end måtte
bygge op vil hun rive ned lige så hurtigt som jeg for det op at stå.

Fra : ThomasB

Dato : 23-03-07 14:16

Niels_Bruun@yahoo.dk skrev:

> Mor dækker sine egne behov mere end barnets, som jeg har læst Bo`s
> beskrivelser.

Hvordan kommer du frem til det?

Fra : Jens

Dato : 21-03-07 16:16

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
>
> 2.) han kan tyrannisere hende og hun bider ham
>
> så må han jo vælge hvordan han vil ha det - er det ikke fair ?

Afliv dog den rotte.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 16:39

On Wed, 21 Mar 2007 16:16:20 +0100, "Jens" <usnet1fjaernmig@gmail.com>
wrote:

>Altså, den ene er luder den anden er alkohol/pillemisbruger, så du har nok ret.
>Afliv dog den rotte.
>Nej bøø stikker hende da en knytnæve i masken en gang imellem.

Du Jens, hvad er der dog galt oven i knoppen på dig ?

Hvad har Bo gjort dig - du virker da helt rundt på gulvet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 18:31

Verner wrote:

> Du Jens, hvad er der dog galt oven i knoppen på dig ?

MEGET bare ignore ham - han kan ikke sælv gøre for det sådan er han bare.

Fra : Bæn ni

Dato : 21-03-07 19:47

Verner wrote:

> Du Jens, hvad er der dog galt oven i knoppen på dig ?
>
> Hvad har Bo gjort dig - du virker da helt rundt på gulvet.

han er bare ude på at du svarer ham

--
Bæ9

korrekte hanner ka tåle det hele

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 20:01

Bæn ni wrote:

> han er bare ude på at du svarer ham

jaee mere er der reelt ikke i det - bare lad ham være !

Fra : JBH

Dato : 23-03-07 00:39

"Bæn ni" <hej@du.der> skrev i en meddelelse

> han er bare ude på at du svarer ham
>
> --
> Bæ9
>
> korrekte hanner ka tåle det hele

Hvad satan.. er du kravlet ud af filteret igen.
Hvis du fortsætter med at ændre dine fake e-mail adresser ryger der sgu en
klage afsted til din ISP.

/JBH

Fra : Jens

Dato : 23-03-07 03:13

JBH wrote:
> [...]
>

> Hvad satan.. er du kravlet ud af filteret igen.
> Hvis du fortsætter med at ændre dine fake e-mail adresser ryger der

tuder du nu igen fjols..

Fra : Bæn ni

Dato : 23-03-07 08:10

Jens wrote:

> tuder du nu igen fjols..

ja - han er sku da morsom - eller til grin.....

Fra : Jens

Dato : 23-03-07 15:06

Bæn ni wrote:

> ja - han er sku da morsom - eller til grin.....

ja der var sgu ikke meget mudder i det, tror han gik i thordrengmode...

Fra : Bæn ni

Dato : 23-03-07 08:10

JBH wrote:
> [...]
>

> Hvad satan.. er du kravlet ud af filteret igen.
> Hvis du fortsætter med at ændre dine fake e-mail adresser ryger der sgu en

LOL

Fra : Jens

Dato : 23-03-07 15:04

Bæn ni wrote:

> LOL

det er altså nu du skal skide i bukserne bææ...

Fra : Bæn ni

Dato : 23-03-07 17:42

Jens wrote:

> det er altså nu du skal skide i bukserne bææ...

livet er for kort til jbh isp og at skide i bukserne

Fra : Jens

Dato : 24-03-07 01:05

Bæn ni wrote:

> livet er for kort til jbh isp og at skide i bukserne

jamen du skal sgu da blive bange, der er jo det der er meningen med den
trussel..

Fra : Bæn ni

Dato : 24-03-07 10:37

Jens wrote:

> jamen du skal sgu da blive bange, der er jo det der er meningen med den
> trussel..

uuuuhhhhh jeg ryster

Fra : Jens

Dato : 24-03-07 12:03

Bæn ni wrote:

> uuuuhhhhh jeg ryster

godt, så kan du lære ikke at skifte email igen..

Fra : Bæ nni

Dato : 24-03-07 16:06

Jens wrote:

> godt, så kan du lære ikke at skifte email igen..

you wish.....

Fra : Jens

Dato : 24-03-07 17:02

Bæ nni wrote:

> you wish.....

nope, Verner gør vist..

Fra : Bæ nni

Dato : 24-03-07 18:46

Jens wrote:

> nope, Verner gør vist..

hvem faen er verner

Fra : Jens

Dato : 25-03-07 03:13

Bæ nni wrote:

> hvem faen er verner

verner er sgu da åges ven, følger du ikke med ??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-03-07 19:14

"Jens" <usnet1fjaernmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

> verner er sgu da åges ven, følger du ikke med ??

Jeg troede at Verner var en Tysk Ruhåret Hønsehund ..

/FL

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-03-07 19:37

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg troede at Verner var en Tysk Ruhåret Hønsehund ..
>
> /FL

Frank der er ikke mange i denne gruppe der er enige om ret meget, men hvad
dig angår er der ikke uenighed i gruppen! Er der nogen der ikke er inde på
at du er en skvatjonør?
Mvh Steen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-03-07 17:12

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dig angår er der ikke uenighed i gruppen! Er der nogen der ikke er inde på

Jamen - man er sgu da en fiasko i en mudderkastningsgruppe hvis man som
Thordengse og dig sidder og forsøger at skabe venskaber.

I må satme have et ringe netværk siden i gider satse på sådan noget flygtigt
ligegyldigt noget som venskaber på nettet.

Tabermanerer - hvis du spørg mig.

Men du har nok for meget at gøre med tabere til hverdag til at du kan have
andre manerer.

/FL

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-03-07 22:17

> [...]
>
> Tabermanerer - hvis du spørg mig.
>
> Men du har nok for meget at gøre med tabere til hverdag til at du kan have

Har du hermed opsagt din blod ed med de 2 andre tosser?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-03-07 16:45

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Har du hermed opsagt din blod ed med de 2 andre tosser?

Du forveksler venskab og bloded med overenstemmelse i synspunkter. At være
enige om at Bøø er en taber og Thor er en dengse, vil jeg sandelig håbe at
jeg skal forskånes for at dele blod med dem der også mener det.

/FL

Fra : Steen Johansen

Dato : 29-03-07 23:49

> [...]
> enige om at Bøø er en taber og Thor er en dengse, vil jeg sandelig håbe at
> jeg skal forskånes for at dele blod med dem der også mener det.

Hvad er din læges syn på sagen?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-07 00:28

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> writes:

> Hvad er din læges syn på sagen?

Jeg bemærkede at Frank omhyggeligt påpeger at han ikke er venner med
Fuglefjamsen og Ejvind. Det er de nok kede af at høre.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-04-07 09:59

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bemærkede at Frank omhyggeligt påpeger at han ikke er venner med
> Fuglefjamsen og Ejvind. Det er de nok kede af at høre.

Hvorfor dælen skulle de da være kede af det. Det er jo kun dig der må ty til
at nøjedes med "netvenner".

Hvis du lægger mærke til det generer vi skam også hinanden. Du gør jo ikke
andet end at slikke røv på dem du anser som dine venner

/FL

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 10:38

Frank Leegaard wrote:
> [...]
>
> Hvis du lægger mærke til det generer vi skam også hinanden. Du gør jo
> ikke andet end at slikke røv på dem du anser som dine venner

jeg ved ikke hvor thordrengen har fået fra at vi skulle være venner, jeg
hader alle.....

Fra : Steen Johansen

Dato : 01-04-07 12:50

"Jens" <usnet1fjaernmig> skrev i en meddelelse

> jeg ved ikke hvor thordrengen har fået fra at vi skulle være venner, jeg
> hader alle.....

Mon ikke: jeg hader alle..... Er afløseren for piller?

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 05:28

Steen Johansen wrote:
> "Jens" <usnet1fjaernmig> skrev i en meddelelse

> Mon ikke: jeg hader alle..... Er afløseren for piller?

er du bange for du høre under "alle" steen ??

Fra : Steen Johansen

Dato : 02-04-07 22:47

> er du bange for du høre under "alle" steen ??

Ja for fanden, det kan jo holde en søvnløs i et par nætter Mindst!

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 08:05

Steen Johansen wrote:
> "Jens" <usnet1fjaernmig> skrev i en meddelelse

> Ja for fanden, det kan jo holde en søvnløs i et par nætter Mindst!

okay, kan bøø mon ikke hjælpe dig med nogle "gå-i-koma-piller" ???

Fra : Peter Juhl

Dato : 29-03-07 02:16

Frank Leegaard wrote:

> Tabermanerer - hvis du spørg mig.

Ingen spørger dig, ingen er interesserede i dig og din mening.

Desuden burde du overveje at tilføje gode råd om børns kost og hvordan
man får en gladere hund i dit indlæg nu hvor du alligevel dækker 2
grupper hvor disse emner er mere relevante end spørgsmål fra dig til
dig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-03-07 16:46

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man får en gladere hund i dit indlæg nu hvor du alligevel dækker 2
> grupper hvor disse emner er mere relevante end spørgsmål fra dig til

Men folk er interesserede i din?

Er du bare dum - Eller MEGET dum?

/FL

Fra : Peter Juhl

Dato : 29-03-07 16:58

Frank Leegaard wrote:

> Men folk er interesserede i din?

Hvor stod det?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-03-07 19:16

> Hvor stod det?

Glimrende. Så er vi nok ikke uenige.

/FL

Fra : Peter Juhl

Dato : 29-03-07 23:11

Frank Leegaard wrote:

> Glimrende. Så er vi nok ikke uenige.

Så har jeg svært ved at forstå hvorfor du ævler videre.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 11:20

On Thu, 29 Mar 2007 17:46:27 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Er du bare dum - Eller MEGET dum?

Ku' I ikke lige holde jeres latterlige pubertetsskvadren væk fra
hundegruppen i det mindste ?

Jeres mundlort er totalt ligegyldigt for normale læsere..

Fra : Jens

Dato : 28-03-07 01:29

Frank Leegaard wrote:
> "Jens" <usnet1fjaernmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg troede at Verner var en Tysk Ruhåret Hønsehund ..
>
> /FL

jov jov men den er ven med åge ??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-03-07 17:13

> jov jov men den er ven med åge ??

Nej - Åge var min nu afdøde hantkat.

/FL

Fra : Jens

Dato : 29-03-07 00:27

Frank Leegaard wrote:
> "Jens" <usnet1fjaernmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej - Åge var min nu afdøde hantkat.
>
> /FL

var det en hundkat ???

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-03-07 16:49

"Jens" <usnet1fjaernmig@gmail.com-fjern dette> skrev i en meddelelse

> var det en hundkat ???

Den var jo kastrat, så jeg synes ikke det var helt fair at stave det hankat.

/FL

Fra : Bæ nni

Dato : 29-03-07 18:29

Frank Leegaard wrote:
> "Jens" <usnet1fjaernmig@gmail.com-fjern dette> skrev i en meddelelse

> Den var jo kastrat, så jeg synes ikke det var helt fair at stave det hankat.
>
> /FL

så er det vel en denkat

Fra : Jens

Dato : 23-03-07 15:45

Verner wrote:

> Du Jens, hvad er der dog galt oven i knoppen på dig ?
>
> Hvad har Bo gjort dig - du virker da helt rundt på gulvet.

det er mere hvad skade bøø kan gøre på den unge.

Fra : Bæn ni

Dato : 23-03-07 17:44

Jens wrote:

> det er mere hvad skade bøø kan gøre på den unge.

jamen du tror jo ikke på hvad han siger........

ka du bestemme dig

Fra : Jens

Dato : 24-03-07 01:03

Bæn ni wrote:

> jamen du tror jo ikke på hvad han siger........
>
> ka du bestemme dig

at han er på en "thailands rejse" tror jeg ikke på, men han kan jo godt være
i forbindelse med en thaikoluder med en unge på tre år i danmark såhhh

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 16:41

On Wed, 21 Mar 2007 04:38:32 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1fjaerrnz-mig@gmail.com> wrote:

>Min bedre halvdel har som jeg tidligere har skrevet om en tæt på utålige 3
>årige søn...

Hvad er der dog sket siden den 12 februar, hvor du skrev:

"sagen er kvinden min som bor i Thailand , har en prægtig søn på 3 år"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-07 17:55

Verner wrote:

> Hvad er der dog sket siden den 12 februar, hvor du skrev:
>
> "sagen er kvinden min som bor i Thailand , har en prægtig søn på 3 år"

At Bos psykiske habitus er en anden?

Den gang stod den på adoption.

Nu står den vel nærmest på ekslusion eller bortadoption.

/FL

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 20:20

Frank Leegaard wrote:

> Den gang stod den på adoption.

Det står stadigt ved magt + jeg betaler for hans skole mm.

de praktisk forhold er uforandret !

Fra : Jens

Dato : 23-03-07 15:31

Frank Leegaard wrote:

> At Bos psykiske habitus er en anden?
>
> Den gang stod den på adoption.
>
> Nu står den vel nærmest på ekslusion eller bortadoption.
>
> /FL

LOL

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 18:30

Verner wrote:

> Hvad er der dog sket siden den 12 februar, hvor du skrev:
>
> "sagen er kvinden min som bor i Thailand , har en prægtig søn på 3 år"

ja det må du nok sige første gang hvor han var her var han helt fin - lidt
reservert men det er ok
jeg købte en masse sager til ham og dem var han dæleme glad for.

men så flyttede han ind i en 10 dage og der gik det helt galt - jeg ved ikke
hvad der skete ?
han var syg da han kom ( bar en flue ) men han var da noget mat i det - men
han kom da til hægterne efter en 3 dage.

jeg tror problemet er at han til dagligt bor ved sin mormor og er som sådan
ikke vand til at være sammen med sin ( hun har jo været nød til at tage væk
for at arbejde for at tjene penge til hans livs ophold ) og de er ikke vand
til at være sammen i længer tid og når de så er det så går det helt rivens
galt.

jeg blander mig ikke rigtigt i det - jeg er af den opfattelse at hvis børn
vil en så kommer de til en - jeg har slevf. lavet nogen åbninger men det er
som han ikke vil mig
også skal jeg da ikke presse ham.

men lidt har vi da samme - han elsker og side og se film sammen med mig
specielt S/F hvor der sker en masse - han er helt skudt i matrix :)

så langt så godt - men han slider mig også op fordi der nogenlunde konstant
er skrål og skrig også¨å lukker jeg bare af og gør ikke noget ud over at jeg
indvendigt sider og bliver mere og mere irriteret - så når han en gang i
mellem en grænse hvor han ryger sin mor i håret skriger hysterisk sparker
hende - så smider jeg ham som sagt i seng , men det hjælper altså fordi han
er ok når han kommer ud et par minutter efter.

men det er indrømmet en fandens måde at ha det på.

Fra : lh

Dato : 21-03-07 19:03

> [...]
> hjælper altså fordi han er ok når han kommer ud et par minutter efter.
>
> men det er indrømmet en fandens måde at ha det på.

Og jeg bliver fandeme så harm og ked af det på den stakkels drengs vegne, og
hunden ikke mindst. Om vi er i et andet land eller ej, så virker i som ikke
særlig egnede til at varetage et barn.
Jeg ved ikke hvor gammel du er , men det er stadig et 3 årigt barn du
omtaler. Han forstår ikke særlig meget. Hvad tror du han forstår ved at du
smider ham i seng eller han får småtæv???
Jeg ville simpelthen personligt ikke kunne leve sammen med en person hvor
den slags var acceptabelt.
Men det virker som om det er umuligt at trænge igennem til noget her. I
skulle hverken have børn eller dyr! Bare ved at læse hvad du skriver får man
da hurtigt et indblik i at den stakkels dreng har det skidt og det er nok
moderen der måske har det største ansvar, men du er et voksent menneske og
burde kunne se hvordan din egen opførsel kan påvirke sådan et barn. Det gør
det bestemt ikke bedre. Har nogen brug for psykolog er det da vist dig - til
at forstå hvordan et barn udvikler sig i de forskellige alderstrin f.eks.
lh

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-03-07 19:26

"lh"skrev
> [...]
> da vist dig - til at forstå hvordan et barn udvikler sig i de forskellige

Hej Ih,
Jeg kan kun give dig ret, men vi spilder vore velmente kræfter.
Hvis jeg må give dig et godt råd, så ignorer ham - OG de venner han tager
med ind i gruppen, hver gang han skriver. Til sammen repræsenterer de et
udvalg af meget underlig, men desværre ikke ukendt usenet adfærd.
- Winnie

Fra : Torben

Dato : 22-03-07 13:35

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> wrote in message

> [...]
> med ind i gruppen, hver gang han skriver. Til sammen repræsenterer de et
> udvalg af meget underlig, men desværre ikke ukendt usenet adfærd.

Ja, det er en sørgelig flok - som Winnie anbefaler, ignorer ham!

mvh
Torben

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-03-07 20:11

lh wrote:

> Og jeg bliver fandeme så harm og ked af det på den stakkels drengs
> vegne, og hunden ikke mindst.

Nahh hunden klare sig - hun er vand til noget modgang det stakkels kræ har
fået eplepsi
for 2 uger blev hun på en og samme dag ramt af 3 uheld først fik hun eplepsi
om natten
hun bliver skide bange men så lyfter jeg hende op og hun ligger på min mave
til det går over også er hun så go som ny 5 minutter efter
Nå fame så om ikke selv samme dag blev hun ramt af en bil - men slap med en
skramme 2 timer efter var der en kat der krassede hende i øjet
alt det bare på en dag.

> Om vi er i et andet land eller ej, så
> virker i som ikke særlig egnede til at varetage et barn.

der er ikke noget "i" der er ham og hende

> Jeg ved ikke hvor gammel du er , men det er stadig et 3 årigt barn du
> omtaler. Han forstår ikke særlig meget. Hvad tror du han forstår ved
> at du smider ham i seng eller han får småtæv???

altså jeg giver ham ikke små tæv - jeg smider ham i seng en gang i mellem og
det virker efter hensigten
det bryder simpelthend hans tilstand af hysteria og han kommer tilbage og er
rigmlig.

Det er jo ikke sådan noget jeg bare går og gør i tide of utide - når han
rygger sin mor i hårdet skriger uhæmmet sparker til hendes stol eller går
amok fordi hun går i bad - ja så ryger han ind og det er ikke så tit.

> Jeg ville simpelthen personligt ikke kunne leve sammen med en person
> hvor den slags var acceptabelt.

Det gør jeg heller ikke pt.

> [...]
> skidt og det er nok moderen der måske har det største ansvar, men du
> er et voksent menneske og burde kunne se hvordan din egen opførsel

Øhh hvad er der lige med min opførsel ?

> Det gør det bestemt ikke bedre. Har nogen
> brug for psykolog er det da vist dig - til at forstå hvordan et barn
> udvikler sig i de forskellige alderstrin f.eks. lh

jamen så oplys mig - hvad forestiller du dig jeg skulle gøre anerledes ( med
barnet hendes )
min hund har det sgu fint alle elsker hende.

Fra : Jens

Dato : 23-03-07 15:41

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> Nå fame så om ikke selv samme dag blev hun ramt af en bil - men slap
> med en skramme 2 timer efter var der en kat der krassede hende i øjet

var det ikke den dag du prøvet på at komme bag på den rotte og du så hamrede
den op i døren??

> der er ikke noget "i" der er ham og hende

ja du drikker jo øl og æder piller hele natten lang.

> altså jeg giver ham ikke små tæv - jeg smider ham i seng en gang i
> mellem og det virker efter hensigten
> det bryder simpelthend hans tilstand af hysteria og han kommer
> tilbage og er rigmlig.

sig mig piller du ved ham når i skal ind i den seng flere gange om dagen??

> [...]
> han rygger sin mor i hårdet skriger uhæmmet sparker til hendes stol
> eller går amok fordi hun går i bad - ja så ryger han ind og det er
jeg tror godt nok du piller lidt for meget ved den stakkels unge..

> Det gør jeg heller ikke pt.

???

> Øhh hvad er der lige med min opførsel ?

piller, øl, LSD...
hov + hash.

> jamen så oplys mig - hvad forestiller du dig jeg skulle gøre
> anerledes ( med barnet hendes )
> min hund har det sgu fint alle elsker hende.
også ungen??

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-03-07 10:11

Bo M. Mogensen wrote:

> 2.) han kan tyrannisere hende og hun bider ham

Og ved samme lejlighed kan hunden så lære at børn er nogle forfærdelige
små sataner man skal tage sig godt i agt for.

Kan nok godt gå hen og blive nogle spændende oplevelser om et års tid
eller to når I møder børn på gaden, hvis ikke I får gjort noget ved det
problem nu.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-03-07 16:30

Robert Eriksen wrote:

> Og ved samme lejlighed kan hunden så lære at børn er nogle
> forfærdelige små sataner man skal tage sig godt i agt for.

ja ja , men de skal jo lære at respektere hunden !

> Kan nok godt gå hen og blive nogle spændende oplevelser om et års tid
> eller to når I møder børn på gaden, hvis ikke I får gjort noget ved
> det problem nu.

jamen der er ikke nogen problemer når hunden ikke bliver trængt op i et
hjørne !

Fra : Pernille

Dato : 22-03-07 16:40

> ja ja , men de skal jo lære at respektere hunden !

> jamen der er ikke nogen problemer når hunden ikke bliver trængt op i et
> hjørne !

Det her handler ikke om hunden eller barnet, men om forældrene til
barnet og hundens ejer. I er nødt til at finde en løsning. Den 3-årige
skal selvfølgelig lære grænser, -lige som hunden. Men det er ikke alt, man
kan forvente, at en 3-årig forstår.
Forældrene skal sørge for opdragelsen af barnet, og hundeejeren skal
selvfølgelig sørge for at opdrage hunden, så den ikke bider.

Fra : Jens

Dato : 23-03-07 15:43

Pernille wrote:
> [...]
> Forældrene skal sørge for opdragelsen af barnet, og hundeejeren skal
> selvfølgelig sørge for at opdrage hunden, så den ikke bider.

den skal da bare til dyrlægen for sidste gang.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-03-07 18:18

Jens wrote:

> den skal da bare til dyrlægen for sidste gang.

Hvis man ikke kan styre sin hund, så den ikke bider 3 børn, er der ingen så
mange andre udveje. Man skal i alle fald ikke eje dyret.

Hvor meget dyreven jeg end er, kommer børn naturlgivis i første række.

(FL

Fra : Jens

Dato : 25-03-07 03:14

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> ingen så mange andre udveje. Man skal i alle fald ikke eje dyret.
>
> Hvor meget dyreven jeg end er, kommer børn naturlgivis i første række.

Den hund var dødsdømt fra første dag bøø fik den..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-03-07 16:28

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

Hi Pernille :)

> Det her handler ikke om hunden eller barnet, men om forældrene til
> barnet og hundens ejer.

ja det er jo i bund og grund klart

> I er nødt til at finde en løsning.

Puhh det er letter sagt ind gjort - for det meste er det mit indtryk jeg
spørger i øst og hun svare i West og lur mig om vi ikke i bund og grund
tænker og udtrykker os så grundligene forskelligt at det er umuligt at slå
bro - men du har ret noget skal der gøres.

> Den 3-årige skal selvfølgelig lære grænser, -lige som hunden. Men det er
> ikke alt, man kan forvente, at en 3-årig forstår.

Tjaae men som jeg skrev i det oprindelige indlæg - så kan han vælge hvad der
sker
og han er jo ikke evne svag.

ikke der med sagt at det er den optimale reaktion fra hundens side - dybest
set så burde den bare gå sin vej

> Forældrene skal sørge for opdragelsen af barnet, og hundeejeren skal
> selvfølgelig sørge for at opdrage hunden, så den ikke bider.

Det er klart - men du må forstå både som hunde ejer og forældre så kan man
ikke være der HELE tiden 100%
børn falder og slår sig osv. ( hvor var man da det skete ) men det sker
altså bare.

mht. hunden ja så kan jeg kun sige barn og hund var nye bekendtskaber over
for hinanden og der skete hvad der skete
og det var da uheldigt - men et _ eller _ andet sted forstår jeg godt min
hund , der er grænser for hvad man skal finde sig i !

Fra : ThomasB

Dato : 23-03-07 19:45

Bo M. Mogensen skrev:

> [...]
> og det var da uheldigt - men et _ eller _ andet sted forstår jeg godt
> min hund , der er grænser for hvad man skal finde sig i !

En hund må aldrig bide - og slet ikke børn.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-03-07 21:16

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse

> En hund må aldrig bide - og slet ikke børn.

nej det må den ikke men det sker altså nogen gange hvis hunden bliver
presset - noget andet er hvis den går til angreb så skal den nok aflives

Fra : ThomasB

Dato : 23-03-07 21:23

Bo M. Mogensen skrev:

> nej det må den ikke men det sker altså nogen gange hvis hunden bliver
> presset - noget andet er hvis den går til angreb så skal den nok
> aflives

Jeg er ikke enig. En hun må aldrig bide, heller ikke hvis den bliver
presset.

Forestil dig at din huns var større - så havde en kunne bide flæsket af et
barn, som ikke ved at man ikke må tirre den.

Fra : pwh

Dato : 23-03-07 22:02

ThomasB, skrev:

> Jeg er ikke enig. En hun må aldrig bide, heller ikke hvis den bliver
> presset.

Self må den da det.
Børn skal den så bare lærer fra hvalpeben af at den
ikke må skade.
Men tror faktisk det ligger i de fleste hunde,
jeg kunne ikke forestille mig at mine hunde ville skade et barn.
Men et voksent menneske der ville os ondt, det kunne jeg nemt
forestille mig at mine hunde ikke ville accepterer.

/Jens

Fra : ThomasB

Dato : 24-03-07 11:02

pwh skrev:

> Self må den da det.

Nej, selvfølgelig må en hun ikke bide mennesker - heller ikke hvis den
bliver presset.

Jeg synes heller ikke en hund må trænes til at bide mennesker på kommando -
det er totalt uacceptabelt i et moderne samfund.

> Børn skal den så bare lærer fra hvalpeben af at den
> ikke må skade.

Ja, helt enig. Det bør gælder alle mennesker.

> [...]
> Men et voksent menneske der ville os ondt, det kunne jeg nemt
> forestille mig at mine hunde ikke ville accepterer.

Hvordan kender din hund forskel på et voldsomt skænderi og så "ville jer
noget ondt"?

Fra : pwh

Dato : 24-03-07 11:11

ThomasB, skrev:
> pwh skrev:
>
> Jeg synes heller ikke en hund må trænes til at bide mennesker på
> kommando - det er totalt uacceptabelt i et moderne samfund.

Det kan jeg heller ikke se formålet med for alm mennesker,
men tjenestehunde skal da lærer at bide på kommando.

> Hvordan kender din hund forskel på et voldsomt skænderi og så "ville
> jer noget ondt"?

Jeg har ikke været i situationen, men vil tro at det ville
trigge mine hunde hvis nogen feks. tog fat i kraven på mig.

/Jens

Fra : ThomasB

Dato : 24-03-07 11:25

pwh skrev:

> Det kan jeg heller ikke se formålet med for alm mennesker,
> men tjenestehunde skal da lærer at bide på kommando.

Det er jeg helt enig i.

> Jeg har ikke været i situationen, men vil tro at det ville
> trigge mine hunde hvis nogen feks. tog fat i kraven på mig.

Ja, de er vist det mest normale.

Fra : jopa

Dato : 23-03-07 11:27

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i meddelelsen

> Nej, selvfølgelig må en hun ikke bide mennesker - heller ikke hvis den
> bliver presset.

Hvad skulle den så ? sparke ?
Min vil til hver en tid bide mennesker der uopfordret trænger sig ind på
vores enemærker, og vil også på komando bide.
Det ser jeg intet forkert i
Det har intet med et moderne samfund at gøre nok nærmere tværtimod
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-04-07 06:06

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det ser jeg intet forkert i
> Det har intet med et moderne samfund at gøre nok nærmere tværtimod

ja det kan jeg såmænd kun tilslutte mig - jeg mener hvor svært er det ?
lad være med at bryde ind i en anden mands hus eller overfald ham og du har
det fint hvis hvis man ikke kan finde ud af det så bider hunden
eller gør hunden ondt og den bider - hvad med bare at lade være med at
genere hunden også undgå at blive bidt - hvor svært kan det være ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-03-07 00:25

> [...]
>
> Forestil dig at din huns var større - så havde en kunne bide flæsket af et
> barn, som ikke ved at man ikke må tirre den.

altså nu er der jo grader på at bide og nappe bide meget og bide lidt ....
hvis hunden virkeligt havde ville tage ved ville hun ku ha rygget indvoldene
ud på ham
men hun bed/nappede ham så han fik et mærke - jeg tror simpelthend at hunden
forsøgte at opdrage på drengen så den viste at han skulle behandle hende
ordentligt ... !

Fra : ThomasB

Dato : 24-03-07 11:03

Bo M. Mogensen skrev:

> [...]
> men hun bed/nappede ham så han fik et mærke - jeg tror simpelthend at
> hunden forsøgte at opdrage på drengen så den viste at han skulle

Jeg synes ikke det er i orden, at du forsøger at bagatellisere at din hund
har bidt et barn.

Fra : Jens

Dato : 24-03-07 17:16

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> men hun bed/nappede ham så han fik et mærke - jeg tror simpelthend at
> hunden forsøgte at opdrage på drengen så den viste at han skulle

var det før eller efter du indtog dagens piller du fik den ide med
opdragelse bøø???

Fra : pwh

Dato : 23-03-07 21:56

Bo M. Mogensen, skrev:

> nej det må den ikke men det sker altså nogen gange hvis hunden bliver
> presset - noget andet er hvis den går til angreb så skal den nok
> aflives

Enig.

/jens

Fra : pwh

Dato : 23-03-07 21:05

ThomasB, skrev:

> En hund må aldrig bide - og slet ikke børn.

Pladder.
Børn må mine hunde self ALDRIG bide.
Men voksne mennesker der har gjort sig fortjent
til at haps må også modtage det

Begge mine hunde (specielt Angel) er da opdraget
til at det er ok at bide i mennesker (mig som figurant).
Men trods det er hun da stadig Rødovres mest kælne hund,
jeg ved så bare at kommer det til stykket, så ved hun hvad
hun skal gører, surt for angriberen, men han kunne lade værer

/Jens (hvis hunde godt må bide, når det er)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-03-07 00:45

> [...]
> jeg ved så bare at kommer det til stykket, så ved hun hvad
> hun skal gører, surt for angriberen, men han kunne lade værer

ja men det må min også i et vist omfang - nu har hun jo kun 6 kg at gøre
godt med
men til gengæld syle skarpe tænder - nu var der så den her episode der
startede denne debat
men det var reelt fordi hun følte sig presset også tror jeg et _ eller _
andet sted hun kunne føle at
Drengen iretterede mig , jeg havde lagt meget låg på det men han er ved gud
en pestilens ... men det går welll over.

men et eller andet sted så tror jeg at min hund kan læse mine følser også
dem jeg ikke viser

hunden og mig er sgu et umage par , hun er min bedste ven og den kæreste
skanbining jeg kender
det går begge veje og jeg tror nogen gange så går hun ind og er advokat og
body geuard på mine vejen også når jeg ikke har bedt om det.

f.eks når tingen bliver forvirene eller folk er voldsomme det bryder hun sig
ikke om fordi jeg tror et eller andet sted så passer hun på mig og omvend.

Det kan godt være det "kun" er en hund men i min verden er hun suveræn.

> /Jens (hvis hunde godt må bide, når det er)

ja det må min sådan set også !

Fra : pwh

Dato : 24-03-07 01:19

Bo M. Mogensen, skrev:
> [...]
> Drengen iretterede mig , jeg havde lagt meget låg på det men han er
> ved gud en pestilens ... men det går welll over.

Kan godt følge dig Bo.
Men igen ville jeg ALDRIG lade mine hunde udvise agrassiv
adfærd overfor et barn, der ville jeg tænde helt af på HUNDEN.
Og derefter opdrage barnet.

I griber det forkert an som jeg læser det, men da jeg ikke selv har
børn skal jeg ikke spille pedagog i det stykke.
Det eneste jeg ved er at mine hunde skal ALDRIG formaste sig
til så meget som at knurrer af et barn, så bliver jeg muggen.

> men et eller andet sted så tror jeg at min hund kan læse mine følser
> også dem jeg ikke viser

Det kan du værer 110% sikker på

> [...]
> det går begge veje og jeg tror nogen gange så går hun ind og er
> advokat og body geuard på mine vejen også når jeg ikke har bedt om

Sådan har jeg det da også med mine køtere, men der skal stadig
værer plads til resten af verden

> f.eks når tingen bliver forvirene eller folk er voldsomme det bryder
> hun sig ikke om fordi jeg tror et eller andet sted så passer hun på
> mig og omvend.

Jamen er det ikke herligt
Jeg elsker da også mine hunde for når de lige kommer med
en dyb knurren fordi der er nogen der har formastet sig til
at komme bag på os når vi sidder på Engen.

> Det kan godt være det "kun" er en hund men i min verden er hun
> suveræn.

Det ved vi jo Bo, derfor er du også trods dine uheldige vedhæng
altid velkommen her i gruppen som jeg da ser det

/Jens

Fra : ThomasB

Dato : 24-03-07 11:09

pwh skrev:

> Pladder.
> Børn må mine hunde self ALDRIG bide.
> Men voksne mennesker der har gjort sig fortjent
> til at haps må også modtage det

Hvordan vurderer du om et voksent menneske har gjort sig fortjent til at
blive bidt?
Hvilken retslig instans er din hund i besiddelse af?

> [...]
> jeg ved så bare at kommer det til stykket, så ved hun hvad
> hun skal gører, surt for angriberen, men han kunne lade værer

Min morfar var prof. hundetræner og havde lært sine hunde på kommando, at
stikke snuden i skridtet på folk samtidig med at den knurrede helt vildt.
Det var afskrækkende nok

Fra : pwh

Dato : 24-03-07 11:31

ThomasB, skrev:

> Hvordan vurderer du om et voksent menneske har gjort sig fortjent til
> at blive bidt?

Hvis der feks er nogen der overfalder mig, eller bryder ind
i mit hus må mine hunde hjertens gerne bide dem.

> Hvilken retslig instans er din hund i besiddelse af?

Hunde, jeg har 2, og de er ikke i besiddelse af nogen
retslig instans, men forsvarer vores flok må de gerne for mig.

/Jens