Gode nyheder
Fra : Leyna

Dato : 18-03-07 20:22

Jeg blev ringet op af min nabo i dag, for han syntes lige jeg skulle
vide, at nu havde den sidste hvalp fået sig et hjem... og det var
altså ikke hos ham, som jeg ellers var begyndt at mistænke.

Så nu er Oy blevet ene hvalp i omegnen, hvilket jeg er fint tilfreds
med. Lille Trunte trængte sådan til et godt hjem... og et navn!

Og så vil jeg iøvrigt tillade mig at erklære Oy officielt renlig! :D
Han kom til at slippe en tår på gulvet i går, men da var han osse
distraheret af sin halvsøster Maggie. Der blev godt nok leget igennem.
Men altså ingen gris når jeg står op om morgenen, og heller ikke noget
i løbet af dagen. Han vil ud mange mange gange i løbet af dagen, og
det kommer han selvfølgelig, så nu kan jeg vist godt begynde at
kassere aviserne. :D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 18-03-07 20:34

> Så nu er Oy blevet ene hvalp i omegnen, hvilket jeg er fint tilfreds
> med. Lille Trunte trængte sådan til et godt hjem... og et navn!
>
> Og så vil jeg iøvrigt tillade mig at erklære Oy officielt renlig! :D

Hej Leyna
Ja, der kan du bare se, alt lykkes til sidst, så din indsats har ikke være
forgæves. Godt at høre
Hanne

Fra : Leyna

Dato : 18-03-07 21:05

On Sun, 18 Mar 2007 20:33:48 +0100, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>Ja, der kan du bare se, alt lykkes til sidst, så din indsats har ikke være
>forgæves. Godt at høre

Det har da godt nok taget sin tid...!
Men nu ser det ud til at være på plads, og det er jeg rigtig glad for.
Nu er han altså osse lige ved ½ år gammel, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-03-07 20:37

Leyna, skrev:
> Jeg blev ringet op af min nabo i dag, for han syntes lige jeg skulle
> vide, at nu havde den sidste hvalp fået sig et hjem... og det var
> altså ikke hos ham, som jeg ellers var begyndt at mistænke.

Herligt

> Og så vil jeg iøvrigt tillade mig at erklære Oy officielt renlig! :D
> Han kom til at slippe en tår på gulvet i går, men da var han osse
> distraheret af sin halvsøster Maggie.

Det var slet ikke på tide
Ikke for at gører dig ked af det, men jeg kan huske med Angel
(der var ca 3 mdr om at blive renlig) at jeg flere gange trode at
nu var den der altså, og så efter en renlig uge, lige en klat på gulvet igen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-03-07 21:06

On Sun, 18 Mar 2007 20:37:17 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det var slet ikke på tide

Det var på høje tid!

>Ikke for at gører dig ked af det, men jeg kan huske med Angel
>(der var ca 3 mdr om at blive renlig) at jeg flere gange trode at
>nu var den der altså, og så efter en renlig uge, lige en klat på gulvet igen

Jaja, men det må man jo tage med. Alle kan jo have et uheld.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-03-07 21:15

Leyna, skrev:

> Jaja, men det må man jo tage med. Alle kan jo have et uheld.

Ja og nu er det gylp fra hende i stedet for jeg skal leve med,
hun er stadig ikke særlig flik til at tygge kødbenene ordentligt.
Så det sker jævnligt at hun står og bwadhrrr på gulvet,
jeg skynder mig self at rose hende, det er jo kun godt det kommer op

Tyson den dygtige hund knuser altid knoglerne omhyggeligt,
han er og bliver Fars artige dreng

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-03-07 22:00

On Sun, 18 Mar 2007 21:15:14 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så det sker jævnligt at hun står og bwadhrrr på gulvet

Hun barfer det da ud på gulvet, søde Jens!

>Tyson den dygtige hund knuser altid knoglerne omhyggeligt,
>han er og bliver Fars artige dreng

Hmmm... synes ellers det plejer at være Angel der er fars pige...?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 19-03-07 06:01

Leyna, skrev:

> Hmmm... synes ellers det plejer at være Angel der er fars pige...?

Det veksler lidt, bare for at stresse hundene

/Jens

Fra : C.H

Dato : 18-03-07 21:36

> [...]
>
> Så nu er Oy blevet ene hvalp i omegnen, hvilket jeg er fint tilfreds
> med. Lille Trunte trængte sådan til et godt hjem... og et navn!

Super!!!

> [...]
> i løbet af dagen. Han vil ud mange mange gange i løbet af dagen, og
> det kommer han selvfølgelig, så nu kan jeg vist godt begynde at

Endnu mere super

Jeg kan jo lige tilføje at Cassius også har holdt sig 99% renlig den sidste
måned, kun lige afbrudt af en vejr-protest for nogle uger siden.
Jeg kan sætte mig ind i din lettelse... Også her tog det 6 måneder.
Men nu tror jeg sørme, den er der

Connie

Fra : Leyna

Dato : 18-03-07 22:04

On Sun, 18 Mar 2007 21:36:18 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Jeg kan sætte mig ind i din lettelse... Også her tog det 6 måneder.
>Men nu tror jeg sørme, den er der

Nu har jeg jo så ikke haft Oy i alle 6 mdr. men jeg syntes godt nok at
det har holdt hårdt. Jeg var da ret sikker på at alt det med
renligheden ville være på plads ved årsskiftet, men sådan skulle det
ikke være. Anyway, så er det dejligt at slippe for griseriet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-03-07 22:38

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidste måned, kun lige afbrudt af en vejr-protest for nogle uger siden.
> Jeg kan sætte mig ind i din lettelse... Også her tog det 6 måneder.

Du milde himmel! Det vil sige, at jeg endnu i 3 mdr. skal tørre op efter
lab.hvalpen Sia. Hun er ekspert i at sætte sig hvor som helst i huset og
levere en sø lige efter, at vi har været en tur ude i haven. I formiddag
skete det hele 4 gange - da var hun godt nok billigt til salg.
Jeg har haft hende i 3 uger i morgen, og selv om jeg ca. 10 gange om dagen
har taget hende og storesøster Sally ud af terrassedøren og selv er gået med
ud i haven, er hun endnu ikke begyndt at gå til døren og give lyd, når det
er tid.
Til gengæld kan hun både sitte, dække og kommer, når jeg bruger
hundefløjten, så man kan vel ikke få alt

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 19-03-07 09:05

On Sun, 18 Mar 2007 22:38:14 +0100, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

> [...]
>levere en sø lige efter, at vi har været en tur ude i haven. I formiddag
>skete det hele 4 gange - da var hun godt nok billigt til salg.

hehe... rolig nu! Det behøver ikke at være så slemt, men til gengæld
kan det så osse være værre. Et af vores vennepar fik forrige år, og
den hvalp nåede at runde sit 1-års dag, før den endelig kunne erklæres
renlig... Bare sådan til en trøst! *fnis*

> [...]
>ud i haven, er hun endnu ikke begyndt at gå til døren og give lyd, når det

Det gjorde Oy heller ikke, men han gik faktisk ofte til døren. Dog var
det sjældent at det var fordi han rent faktisk skulle noget. Han ville
bare gerne ud. *GG*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-03-07 22:25

Leyna wrote:
> Jeg blev ringet op af min nabo i dag, for han syntes lige jeg skulle
> vide, at nu havde den sidste hvalp fået sig et hjem... og det var
> altså ikke hos ham, som jeg ellers var begyndt at mistænke.

Lækkert - lækkert. Det er også en dejlig hund.

> [...]
> heller ikke noget i løbet af dagen. Han vil ud mange mange gange i
> løbet af dagen, og det kommer han selvfølgelig, så nu kan jeg vist

Det glæder mig, at du kan se en ende på det problem. Jeg har godt nok
også følt med dig en gang imellem, når det så lidt sort ud. Nu er det
snart forår (tror jeg nok), og dagene bliver længere, det er sikkert
også noget vovserne kan mærke. Det er i hvert fald min
yndlings-årstid.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 19-03-07 09:16

On Sun, 18 Mar 2007 22:24:40 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Lækkert - lækkert. Det er også en dejlig hund.

Jeg syntes jo at begge kuld var aldeles pragtfulde, og jeg forstår
faktisk ikke at det tog så lang tid at finde hjem til dem, men Trunte
blev noget lidt specielt, fordi hun var den sidste. Man lagde jo lidt
mere mærke til hende, og det var osse hende man var lidt bekymret for.
Hun var noget tilbageholdende. Ikke sky eller undertrykt, men meget
forsigtig, og det kunne godt give evt. købere det indtryk at hun var
blevet holdt nede. Det blev hun så osse, dog ikke af sit menneske, men
af de store tæver, og så var Vaks heller ikke altid særlig sød ved
hende. Hun skulle i den grad domineres.
Men nu er hun i hvert fald kommet i en rigtig familie og det er jeg
superglad for.

>Det glæder mig, at du kan se en ende på det problem. Jeg har godt nok
>også følt med dig en gang imellem, når det så lidt sort ud.

Det er jo noget af det der hører med. Jeg har da godt nok ment at Oy
har været afsindigt længe om det, men om et halvt års tid har jeg
sikkert glemt alt bøvlet, og fatter sikkert ikke hvad jeg brokkede mig
sådan over!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-03-07 21:08

Leyna, skrev:

> [...]
> blevet holdt nede. Det blev hun så osse, dog ikke af sit menneske, men
> af de store tæver, og så var Vaks heller ikke altid særlig sød ved

Kunne godt (når alt nu er dødt)
tænke mig at hører hvordan du forholdt dig til den dominans.
Skal ikke forståes som et angreb på dit hundehold.
Men jeg "kæmper" faktiskt selv med det pt,
da Angel og Tejs efterhånden er blevet lidt for "skarpe"
i forhold til størrer hunde, små ignorer de blot.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-03-07 21:33

On Tue, 20 Mar 2007 21:08:06 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Kunne godt (når alt nu er dødt)
>tænke mig at hører hvordan du forholdt dig til den dominans.

Når Vaks ikke holdt når den bette allerede lå på ryggen (ikke sådan at
han gjorde hende noget, men han skulle trone over hende og gø ad
hende), så smed jeg ham indenfor.

>Skal ikke forståes som et angreb på dit hundehold.
>Men jeg "kæmper" faktiskt selv med det pt,
>da Angel og Tejs efterhånden er blevet lidt for "skarpe"
>i forhold til størrer hunde, små ignorer de blot.

Jeg føler mig nu heller ikke specielt angrebet, men jeg ved dog heller
ikke hvilken metode jeg skal anvende, for at få ham lidt mere ned på
jorden. Derfor vælger jeg at skille dem ad i stedet for at skulle tage
en konflikt. Nu er det ikke sådan at Vaks på nogen måde er aggressiv.
Han har aldrig hverken bidt eller snappet efter andre dyr (eller
mennesker), men han fører sig altså lige lovlig meget frem, og det
gider jeg ikke at se på. Så må han være for sig selv, mens "vi andre"
leger og kæler.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 08:31

Leyna, skrev:

> Når Vaks ikke holdt når den bette allerede lå på ryggen (ikke sådan at
> han gjorde hende noget, men han skulle trone over hende og gø ad
> hende), så smed jeg ham indenfor.

Hjælper det så, eller har Vaks glemt det til næste gang.

> Jeg føler mig nu heller ikke specielt angrebet,

Jeg skal jo værer meget forsigtig for tiden har jeg erfaret

> [...]
> mennesker), men han fører sig altså lige lovlig meget frem, og det
> gider jeg ikke at se på. Så må han være for sig selv, mens "vi andre"

Mine er så begyndt at blive mere og mere uvenlige overfor fremmede
hunde der kommer for at hilse på, ikke hvergang, men tit.
Jeg prøver så på at foregribe det ved at sige "vær sød Tyson/Angel",
det ser så også ud til at lægge en dæmper på dem.
Men specielt mht Tyson irrerterer det mig grusomt, han har ellers
været ret så godmodig af sig, det er han ikke altid mere.
Angel har alle dage været lidt af en bitch, men jeg synes hun er blevet værrer.
Feks rendte hun hen til en overstadig Lab tæve igår og skulle sætte
den på plads, den havde intet gjort hende, men irrerterede hende åbenbart.
Det fik hun sig så også en balle for af mig, hun skal ikke rende rundt
og fører sig frem på den måde når hun er min hund.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-03-07 09:49

On Wed, 21 Mar 2007 08:30:50 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hjælper det så, eller har Vaks glemt det til næste gang.

Det har han glemt efter et splitsekund!

>Mine er så begyndt at blive mere og mere uvenlige overfor fremmede
>hunde der kommer for at hilse på, ikke hvergang, men tit.

Okay, det probelm har jeg så ikke, da mine stort set ikke ser andre
hunde end naboens tæver. Her kan hundene jo sagtens gå frit uden at
møde andre hunde. Dog bor der en bette chihuahua-lignenede hund, som
ind imellem bliver luftet (i snor) her på vejen, og den skal da
skældes ud, men bliver ikke terroriseret.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk