Halsbånd mod gøen
Fra : Samsara

Dato : 18-03-07 00:15

Hej'sa

Jeg har hørt noget om, at man kan få et halsbånd som udsender
en citruslugt, hvis hunden gør og denne duft kan hunden ikke
lide og derfor stopper den med at gø.

Er der nogle i gruppen som har erfaringer med sådan et?

Hvis ja:
Kan det på nogen måde have en skadelig effekt på hunden?
Virker det virkelig?
Hvor kan det købes?
Hvad koster det?

Mit problem er, at min hund gør når jeg ikke er hjemme og
det er jo hamrende svært at gøre noget ved det, når jeg ikke
er der.

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Samsara

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-03-07 09:48

Samsara skrev:
> Hej'sa
>
> Jeg har hørt noget om, at man kan få et halsbånd som udsender
> en citruslugt, hvis hunden gør og denne duft kan hunden ikke
> lide og derfor stopper den med at gø.

I stedet for at bekæmpe synmptomerne, ville jeg gå efter at finde
årsagen til at hunden gør. Der må vel være en grund, og hvis det kan
ændres er det den bedste løsning.

Hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 18-03-07 13:26

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Samsara skrev:
> [...]

I stedet for at bekæmpe synmptomerne, ville jeg gå efter at finde
årsagen til at hunden gør. Der må vel være en grund, og hvis det kan
---------------

Enig.

Hvis hunden gør må det være fordi den på eller anden måde ikke har det godt
når den er alene. Det bør der arbejdes med, du kan ikke være andet bekendt
overfor din hund.

En par hurtigt formulerede råd:

Køb bogen "hundelytteren", og praktiser det der står deri. Herved for du
noget lederskab på plads, der måske mangler.

Eller start forfra med alene-hjemme-træning.

Mvh
Søren

Fra : Samsara

Dato : 26-03-07 23:09

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget lederskab på plads, der måske mangler.
>
> Eller start forfra med alene-hjemme-træning.

Hej

Jeg vil da lige tage et kik på bogen, men umiddelbart tror jeg ikke, at jeg
har et lederskabsproblem. Men det er jo svært at lede, når jeg ikke er
der i gø-situationen.

Tro mig - jeg vil det bedste for min hund.

Venligst
Samsara

Fra : Søren LH

Dato : 28-03-07 04:50

"Samsara" <vilikke@havespam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg
> har et lederskabsproblem. Men det er jo svært at lede, når jeg ikke er

Der er flere der mener at alene-hjemmeproblemer er et lederskabsproblem, og
som har erfaret at når man følger anvisningerne i bogen, forsvinder
problemet.

Teorien er at hunden gør fordi den som leder ikke har styr på hvor dens
"underhund" er henne.

Mvh
Søren

Fra : Samsara

Dato : 28-03-07 22:33

> [...]
> problemet.
>
> Teorien er at hunden gør fordi den som leder ikke har styr på hvor dens

Jeg skal ikke udelukke noget som helst, da jeg ikke er hundepsykolog.

Jeg har lige været inde på bibliotekt på nettet og søge på bogen. Der er
2 udgaver: "Hundelytteren" og "Hundelytteren i praksis" af Jan Fennell.
Kender du til begge udgaver?

Venligst
Samsara

Fra : Hm

Dato : 29-03-07 07:18

> Jeg har lige været inde på bibliotekt på nettet og søge på bogen. Der er
> 2 udgaver: "Hundelytteren" og "Hundelytteren i praksis" af Jan Fennell.
> [...]

Hej Samsara
Jeg syntes du skulle låne dem begge.
hilsen
Hanne

Fra : Søren LH

Dato : 29-03-07 17:47

> Jeg skal ikke udelukke noget som helst, da jeg ikke er hundepsykolog.

Det er jeg heller ikke, og om teorien er rigtig eller det er noget andet der
foregår i hundens hoved, skal jeg ikke udtale mig om. Men jeg var på et
hundekursus, hvor vi tog hundene ind en ad gangen, og hvor så hundeejeren
gik ind i et tilstødende rum, medens vi andre, og pågældende hund var samlet
i det større rum. Nogle af hundene var tydeligt stressede under
adskillelsen. Det interessante var, at da hundeejeren kom ud, var det første
der skete ikke at hunden fræsede rundt om ejeren i gensynsglæde. Næ, det
første der skete var, at hunden skulle ind i rummet og se hvor det var dens
"hvalp" havde været henne, og om der var noget farligt, som kunne have
tilstødt dens "hvalp" i rummet. Meget interessant .

> Jeg har lige været inde på bibliotekt på nettet og søge på bogen. Der er
> 2 udgaver: "Hundelytteren" og "Hundelytteren i praksis" af Jan Fennell.
> Kender du til begge udgaver?

Kender kun "Hundelytteren", men den efterlader en del ubesvarede spørgsmål,
så hvis "Hundelytteren i praksis" besvarer spørgsmålene, så er det nok en
god ide at læse den bagefter.

Mvh
Søren

Fra : Samsara

Dato : 26-03-07 23:03

[...]

Jeg er da fuldstændig enig med dig, men det er sku' svært.

Jeg har prøvet at videofilme ham, når jeg gik om morgenen.
I de få situationer jeg har "fanget" ham i at gø, står han foran
altandøren og gør (han elsker at ligge derude, når jeg er hjemme).

Jeg har ikke "fanget" langvarig gøen på videoen, men en nabo siger,
at han gør meget.

Venligst
Samsara

Fra : Per, Herringe

Dato : 18-03-07 14:59

I meddelelse: 45fc766a$0$47032$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
skrev Samsara bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
>
> Mit problem er, at min hund gør når jeg ikke er hjemme og
> det er jo hamrende svært at gøre noget ved det, når jeg ikke

Hej
Vores hunde (to Vizslaér) havde et par gange gøet langvarigt når de var
alene hjemme. Vi fik meldingen fra naboen som heldigvis ikke var generet af
det, men alligevel var det jo rarere hvis hundene kunne slappe af når de var
alene.
Vi fandt ud af de gjorde det når de kunne se katte eller naboens kanin
udenfor. Kaninen var sommetider ude i snor på græsplænen i lang tid.
Problemet er løst ved at lukke persiennerne når vi går så de ikke kan se
hvad der foregår udenfor.
Hvis det er lyde udefra der forstyrer hunden kan det måske hjælpe med en
radio i gang??

--
MVH Per, Herringe

Fra : lh

Dato : 18-03-07 15:37

> [...]
>
> Mit problem er, at min hund gør når jeg ikke er hjemme og
> det er jo hamrende svært at gøre noget ved det, når jeg ikke

Hvad er det for en race du har? Nogle er værre til at gø (fra naturens side)
end andre, og nogle har mere svært ved at være alene end andre? Hvor længe
er de alene af gangen?

lh

Fra : Samsara

Dato : 26-03-07 22:57

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en race du har? Nogle er værre til at gø (fra naturens
> side) end andre, og nogle har mere svært ved at være alene end andre? Hvor
> længe er de alene af gangen?
>
> lh

Hej'sa

Det er en Cavalier King Charles Spaniel og han er næsten 1½ år gammel.

Han er alene hjemme af to omgange, da min far kommer og går med ham
midt på dagen. Første runde er på 4 timer og anden runde er på 3½ time.

Venligst
Samsara

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-03-07 17:03

Samsara wrote:
> Hej'sa
>
> Jeg har hørt noget om, at man kan få et halsbånd som udsender
> en citruslugt, hvis hunden gør og denne duft kan hunden ikke
> lide og derfor stopper den med at gø.

jeg ville ønske jeg kunne svare dig men spørg dyrehandler dyrelæge dyre
hospital hvis det er lovligt sp ved de det !
alternativt spørg dig for i tyskland og køb det på post order.

> Er der nogle i gruppen som har erfaringer med sådan et?
>
> Hvis ja:
> Kan det på nogen måde have en skadelig effekt på hunden?

Det tviler jeg på - det er skønt at have hund men man kan ikke være der er
hele tiden og 100 %
og ind til at anden løsning er fundet så synes jeg det lyder til at være en
go ide.

du kan jo bare nøjes med at bruge det når hunden er aflene.

slev ville jeg gerne have haft sådan et til når vi går tur Thi da min har
jaget en skræk i livet på mangt en folke pensionist ved at løbe op og galpe
af dem når vi går tur
og jeg har såmænd tænkt på el hals bånd , men det er nu aldrig blevet til
noget.

Hvorfor ved jeg ikke - men nu har jeg lagt tingen om så vi bor i Thailand om
vinteren og der opføre hun sig af mærklige årsager pænt.
også har jeg ENDLIGT fået skred i mit hus byggeri på nord sjæland og der er
meget som der er her i Thailand , så problmet blev ikke direkte løst men jeg
flyttede på en sådan måde så det passede hunden ( og mig med bedre.