Honning virkede :-)
Fra : pwh

Dato : 16-03-07 21:02

Tyson havde idag gået og harket nogle gange,
det virkede helt klart som om han havde "noget" i halsen
som han ikke rigtigt kunne få ud.
Jeg prøvede først at give ham en gang olie, det har før
hjulpet Angel, men det hjalp ikke rigtigt på ham.

Så tænkte jeg at en gang honning da ikke kunne skade,
og gav ham en god klat direkte ind i flaben
Han har ikke hostet eller harket en eneste gang siden,
og ifølge min Barfbibel er honning ovenikøbet sundt for hunde,
så fidusen er hermed givet videre til andre ejere af forslugne hunde

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-03-07 22:30

> [...]
> og ifølge min Barfbibel er honning ovenikøbet sundt for hunde,
> så fidusen er hermed givet videre til andre ejere af forslugne hunde

hmm den havde jeg nu ikke hørt før..

jeg har også et tips til forslugne kyllingespisere..i netto har de 2400 gram
suppehøne på frost for 30 kr.. bare til info!. Det rykker da lidt i forhold
til de bette 1300 grams.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-03-07 08:12

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> hmm den havde jeg nu ikke hørt før..

Tyson er jo også udnævnt som forsøgshund
Angel var naturligvis straks kommet til dyrelæge
hvis hun havde hostet 2 gange i træk

> jeg har også et tips til forslugne kyllingespisere..i netto har de
> 2400 gram suppehøne på frost for 30 kr.. bare til info!. Det rykker
> da lidt i forhold til de bette 1300 grams.

Nogenlunde pris, men stadig over de 10kr/kg som jeg helst kun vil give

Tror nu ikke det var et ben der havdet irrerteret ham, jeg er pt
løbet tør for kødben, så det har han ikke fået de sidste 2-3 dage.
Tror det har været en splint fra en af hans dumme pinde,
dem har jeg flere gange måtte ligge og pille ud af flaben på ham,
når de har kilet sig fast i kindtænderne

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-07 08:15

> [...]
> og ifølge min Barfbibel er honning ovenikøbet sundt for hunde,
> så fidusen er hermed givet videre til andre ejere af forslugne hunde

Hej Jens!

Jeg var på apoteket og hente en gang slimløsende da Molly hakkede sådan -
der er piller til flere tusinde år herhjemme nu (de havde ikke flere små
glas, og en hund på 7 kg skal ikke have meget!)
Det hjalp på hende.
Imidlertid går jeg selv og kan ikke komme af med min hakken - pillerne
virker ikke - nu vil jeg prøve honningen
Tak for tippet, god weekend.

M&M

Fra : pwh

Dato : 17-03-07 08:53

M&M, skrev:

> Imidlertid går jeg selv og kan ikke komme af med min hakken - pillerne
> virker ikke - nu vil jeg prøve honningen
> Tak for tippet, god weekend.

Jeg har selv haft glæde af honning mod dårlig/irrerteret hals,
det var derfor at jeg kom på den ide at give det til Tyson

Mener forvørigt at det var en blanding af varm rødvin+vand+honning,
som Tove gav mig som råd engang, det kunne du jo også prøve.
Efter en ½ flaske rødvin har du det med garanti bedre

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-03-07 08:58

> [...]
>
> /Jens
> nej det var rom, vand og honning.og citron..det er vidundermidlet!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-03-07 09:06

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> nej det var rom, vand og honning.og citron..det er vidundermidlet!
>
> mvh. marie

Ret sikker på at det var rødvin som Tove anbefalede,
men hun vågner vel snart og fortæller det selv.
Men rom er helt sikkert også godt, en ½ flaske og man er rask

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-03-07 09:43

> Ret sikker på at det var rødvin som Tove anbefalede,
> men hun vågner vel snart og fortæller det selv.
> Men rom er helt sikkert også godt, en ½ flaske og man er rask
>
> /Jens
Jeg kan godt huske at der var noget om rødvin.. det er nu heller ikke at
foragte..(-;

Tove snorker nok længe i dag! (-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-03-07 11:18

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Jeg kan godt huske at der var noget om rødvin.. det er nu heller
> ikke at foragte..(-;
>
> Tove snorker nok længe i dag! (-;
>
> mvh. marie

LOL Kan man nu heller ikke få lov at sove længe ?

Jeg er ikke rom-tilhænger, jo forresten - men kun i glasuren på
romsnegle

Det er ganske rigtigt rødvin. Jeg brugte det også til børnene i sin
tid, de havde ofte falsk strubehoste. Det er en god sjat rødvin
kogende vand, honning og lidt citron. Det virkede faktisk hver gang,
så her i huset er det et universal -hoste-vidundermiddel. Om det
virker på hunde ved jeg ikke, Asia hostede aldrig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-03-07 11:29

> [...]
> honning og lidt citron. Det virkede faktisk hver gang, så her i huset er
> det et universal -hoste-vidundermiddel. Om det virker på hunde ved jeg

Det var godt at vi kunne få dig ud af fjerene!

Det var måske rødvinen der gjorde, at Asia var så rolig og medgørlig? ((-;
kunne være jeg skulle give mine en sjat i deres foder hver dag..GG.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-03-07 11:44

> [...]
>
> Det var måske rødvinen der gjorde, at Asia var så rolig og
> medgørlig? ((-; kunne være jeg skulle give mine en sjat i deres

Nej hvad jeg mente var, at Asia ikke fik det da hun aldrig hostede,
(jeg tror desuden også at hun var født rolig), men prøv du at give
vovserne en sjat i foderet (det skader ikke), du kan højst risikere at
de dingler rundt medens de synger :" Der er sjååå daaajligt på
Bornholm."

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-03-07 12:11

> [...]

> sjat i foderet (det skader ikke), du kan højst risikere at de dingler
> rundt medens de synger :" Der er sjååå daaajligt på Bornholm."

GGG.. jeg det havde været et kønt syn!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-03-07 11:55

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Det var måske rødvinen der gjorde, at Asia var så rolig og medgørlig?

*LOL*
Og derfor at Asia blev så gammel, det var slet ikke tørkosten,
hun stod i sprit hele sit liv

> ((-; kunne være jeg skulle give mine en sjat i deres foder hver
> dag..GG.

De kunne nok godt vænne sig til det

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-03-07 12:09

> *LOL*
> Og derfor at Asia blev så gammel, det var slet ikke tørkosten,
> hun stod i sprit hele sit liv

ROFL!
og havde det ikke være pga. skrumpeleveren, så havde hun blevet 100 år..((-;

> De kunne nok godt vænne sig til det

De er nu mest til humle.(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 17-03-07 11:52

Tove Krieger, skrev:

> Det er ganske rigtigt rødvin. Jeg brugte det også til børnene i sin
> tid, de havde ofte falsk strubehoste. Det er en god sjat rødvin
> kogende vand, honning og lidt citron. Det virkede faktisk hver gang,

Så huskede jeg rigtigt, bortset fra citronen

> så her i huset er det et universal -hoste-vidundermiddel. Om det
> virker på hunde ved jeg ikke, Asia hostede aldrig.

Jeg er jo blevet belært om her i gruppen, at alkohol er giftigt
for hunde, så de må nøjes med honning, det er også altid "på lager".

/Jens (som ikke mener rødvin er giftigt for ham selv)

Fra : pwh

Dato : 17-03-07 11:49

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Tove snorker nok længe i dag! (-;

Tove er og bliver sløvsindet
Vi andre skal jo op og lufte hunde,
ikke noget med at ligge og snue hele dagen væk

/Jens (som lige er kommet tilbage fra en LANG tur på volden)