Kan du lide hunde
Fra : gitte

Dato : 15-03-07 10:33

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-03-07 12:50

gitte wrote:
> http://www.webmusen.dk/kan_du_li_hunde.jpg

LOL Syltet lab. Det er sandelig godt at det "kun" er et billede.
Hvor er den kær

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : gitte

Dato : 15-03-07 13:00

_nospam_@privat.dk> wrote in message

> LOL Syltet lab. Det er sandelig godt at det "kun" er et billede. Hvor er
> den kær

ja han er sød og kær, er dog begyndt at gø lidt rigeligt af fremmede
katte

gitte

Fra : JBH

Dato : 15-03-07 18:44

"gitte" <gitte@gotoheaven.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.webmusen.dk/kan_du_li_hunde.jpg

Det kan man i Asien

http://www.animalsasia.org/index.php?module=3&menupos=3&lg=en

mvh
JBH

Fra : pwh

Dato : 15-03-07 19:07

JBH, skrev:

> Det kan man i Asien
>
> http://www.animalsasia.org/index.php?module=3&menupos=3&lg=en

Pricipielt kan jeg ikke se noget galt i at spise hunde,
men måden de bliver behandlet på er self helt uacceptabel.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-03-07 19:39

> Pricipielt kan jeg ikke se noget galt i at spise hunde,
> men måden de bliver behandlet på er self helt uacceptabel.
>
> /Jens

at de spiser "vores kældedyr" dernede kan man ikke gøre noget ved, men det
er ganske forfærdeligt at de kan behandle levende væsner på den måde,
ligeledes når man ser billeder fra deres markeder, hvordan de transportere
dyr, grise fastspændt bagpå en knallert, levende fjerkræ bundet sammen i
benene dinglende fra et cykelstyr, det er ganske afskyeligt og det løber mig
koldt ned ad ryggen.
mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : JBH

Dato : 15-03-07 20:21

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45f992c1$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> dyr, grise fastspændt bagpå en knallert, levende fjerkræ bundet sammen i
> benene dinglende fra et cykelstyr, det er ganske afskyeligt og det løber

Ja, dyrevelfærd er en by i Rusland de steder. I et rigtigt "asiatisk køkken"
tortureres dyrene inden de dør (f.eks ristes levende) , da det giver kødet
en speciel smag man sætter pris på sådanne steder.

nam nam...

Fra : nana sørensen

Dato : 16-03-07 00:52

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:lXfKh.68$UJ5.34@news.get2net.dk...

> Pricipielt kan jeg ikke se noget galt i at spise hunde,
> men måden de bliver behandlet på er self helt uacceptabel.
>
> /Jens

Det kan jeg heller ikke, principielt. Men jeg ville syntes det var ulækkert.
Syntes også at det er klamt at spise grise, aber og katte, nok fordi jeg
forstår dem som dyr med hjerne og forstand. Jeg kunne nok heller ikke æde en
delfin faktisk, og absolut ikke en elefant. Adr... Kan ikke rigtigt æde
noget jeg betragter som et kæledyr, og jeg har omkring 35, så det begrænser.
(Dog ingen delfiner eller elefanter med nittehalsbånd. )

Fra : pwh

Dato : 16-03-07 08:07

nana sørensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Det kan jeg heller ikke, principielt. Men jeg ville syntes det var
> ulækkert.

Du fik heller ikke mig til at smage,
arrh måske hvis det var en Schæfer

> Syntes også at det er klamt at spise grise, aber og katte,
> nok fordi jeg forstår dem som dyr med hjerne og forstand.

Grise opfatter jeg som maddyr, har ingen problemer med at æde dem,
hundene sætter også stor pris på grisepoter og haler
Hvis vi skulle sorterer ud fra forstand, så kender jeg da et par
mennesker der godt kunne ryge i kødgryden frem for en gris

Du er måske vegetar ???

/Jens (som bestemt ikke er vegetar)

Fra : nana sørensen

Dato : 16-03-07 14:44

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:GmrKh.3$wd6.2@news.get2net.dk...

> Du fik heller ikke mig til at smage,
> arrh måske hvis det var en Schæfer

Haha... jah, med flæskepoter. Stegte tæer, måske. Bwadr...

> [...]
> Hvis vi skulle sorterer ud fra forstand, så kender jeg da et par
> mennesker der godt kunne ryge i kødgryden frem for en gris

Det gør jeg også grundlæggende, altså opfatter grise som maddyr. Lige præcis
grise er bare så kloge at de ikke bør behandles som man gør nu. Køer kommer
i det mindste på græs, fordi de ellers ikke fungerer optimalt også mht.
mælken, og det er naturligt for dem. Tror grundlæggende at kødkøer er
gladere for deres liv end kødgrise er. Grisens standmiljø er desværre slet
ikke naturligt.

> Du er måske vegetar ???

Nej nej. Jeg har dog været det for nogle år tilbage af rent princip, men
jeg var for fattig og dum til at kunne få nok proteiner, så jeg endte i en
tilstand hvor jeg kontant fantaserede om blodige bøffer. (Åd til sidst 6
engelske bøffer og var syg i flere dage.) Droppe at være vegetar, men
begyndte aldrig rigtigt at spise svinekød igen. Jeg syntes det smager grimt,
jeg er imod den måde man behandler grise på og svinekød er fyldt med
forskellige toksiner, som grise har svært ved at komme af med. Jeg er dog
ikke nazi. Spiser det, hvis jeg er ude og det bliver serveret, og gør det
hvis vi ultrasjældent skal have krebinetter eller medister. De ter mest for
min kærestes skyld, og fordi jeg syntes at ting som kalkunbacon og
kalkunfrikadeller smager totalt latterligt. LOL

> /Jens (som bestemt ikke er vegetar)
Du spiser flæskepoter, gør du.

Fra : pwh

Dato : 16-03-07 16:27

nana sørensen, skrev:

> Du spiser flæskepoter, gør du.

Næh, det er mine hunde, jeg betakker mig
Jeg er faktisk mest til okse og lammekød og kylling,
men en god kamsteg med rødkål er nu heller ikke værst

/Jens