nattepostyr
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-07 20:25

Vi har to dejlige Springer Spaniel tæver - mor og hvalp, på
henholdsvis 4år og 9 måneder. Vi har også en lille søn på 3 måneder.
Vores hunde sover sammen i køkkenet i stueetagen men problemet er at
hvalpen vågner om natten når den hører os rumsterer for at give vores
søn hans natflaske. hunden giver sig til at skrabe på døren, pive og
gø. Det kan så stå på i flere timer indtil hunden kommer op at sove i
vores soveværrelse.

Hvordan kan vi få vendt hunden af med at larme om natten? Jeg kan
forestille mig at det første råd vil være at lade den være så den til
sidst bliver træt af at larme og forstår at den ikke får noget ud af
det. Problemet er at det kan vi ikke da vi bor i rækkehus og vores
naboer bliver vækket af hunden.

Nogen der har gode råd?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : jopa

Dato : 13-03-07 20:55

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i meddelelsen
> Det kan så stå på i flere timer indtil hunden kommer op at sove i
vores soveværrelse.

Det er da konsekvens så det batter

Hvordan kan vi få vendt hunden af med at larme om natten? Jeg kan
forestille mig at det første råd vil være at lade den være så den til
sidst bliver træt af at larme

Eller gør den forklarligt at i ikke vil have det

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-03-07 21:48

jopa, skrev:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i meddelelsen
>
> Det er da konsekvens så det batter

2 muligheder som jeg ser det.
1) gør som jeg og lader hundene sove sammen med jer, mest hyggeligt.
2) gør som John og vær afvisnede konskvent, hvergang.

> Hvordan kan vi få vendt hunden af med at larme om natten? Jeg kan
> forestille mig at det første råd vil være at lade den være så den til
> sidst bliver træt af at larme

Lad den sove i din seng, det er det mest naturlige for en hund at
sove sammen med flokken, alt andet er menneskeliggørelse
i forholdet til sin hund, korte af det lange, vil du værer naturlig
i forhold til din hund så sover den ved din side (som mine)

> Eller gør den forklarligt at i ikke vil have det

Enkelt, du siger nej.
Men du går mod dens natur.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-03-07 22:34

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> 1) gør som jeg og lader hundene sove sammen med jer, mest hyggeligt.

Mest klamt

> Lad den sove i din seng, det er det mest naturlige for en hund at
> sove sammen med flokken,

Nu er det ikke naturligt at have hunde i sengen.
Det naturlige er ikke at finde mere hos de genmanipulerede såkaldte hunde
folk holder.
At man selv har lyst til at have dem i sengen gør det ikke naturligt.

>alt andet er menneskeliggørelse

Nej det er nemlig menneskeliggørelse at have dem i sengen og samtidig noget
forbandet svineri

> Enkelt, du siger nej.
> Men du går mod dens natur.

Sikken en gang vrøvl der er ikke en skygge af natur over de individer man
har fremavlet.
Det eneste der er bibeholdt er deres tarmsystem
En hund er et dyr og skal sgu ikke ligge i sengen hos mennesker.
Kan gå med til at de ligger i en kurv ved siden af, men sådan er vi
heldigvis så forskellige.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-03-07 10:25

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>
> Mest klamt

Kun hvis det er en Schæfer

> Nu er det ikke naturligt at have hunde i sengen.
> Det naturlige er ikke at finde mere hos de genmanipulerede såkaldte
> hunde folk holder.

Kun hvis det er en Schæfer

> Nej det er nemlig menneskeliggørelse at have dem i sengen og samtidig
> noget forbandet svineri

Kun hvis det er en Schæfer

> Sikken en gang vrøvl der er ikke en skygge af natur over de individer
> man har fremavlet.

Kun hvis det er en Schæfer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-03-07 11:04

> Kun hvis det er en Schæfer

Min er ern hybrid schæfer.
Blanding af ulv hyæne og kamel.
Opdraget som desideret dræberhund der gør samtlige kamphunde til skamme.
Desuden er den så stor at der ikke ville være plads til seksuelle
udfoldelser i sengen hvis den også skulle være der, og nej kunne ikke drømme
om en trekant med sådan en behåret satan

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-03-07 12:07

jopa, skrev:

> Desuden er den så stor at der ikke ville være plads til
> seksuelle udfoldelser i sengen hvis den også skulle være der, og nej
> kunne ikke drømme om en trekant med sådan en behåret satan

Så ville Punish også bare komme efter dig

/Jens

Fra : JB

Dato : 13-03-07 20:56

[...]

I kunne prøve at tage hunden op i soveværelset lige så snart I står op, og
så lægge ham tilbage i køkkenet, når I er færdige med at give flaske m.m. Så
bliver vanen brudt, og måske får I så nattero.

Hilsen
Jytte

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-07 21:50

On Mar 13, 8:55 pm, "jopa" <a...@jp-web.invalid> wrote:
> "Lars Hoffmann" <l...@intercambiodvd.com> skrev i meddelelsennews:1173813881.616945.4440@h3g2000cwc.googlegroups.com...> Det kan så stå på i flere timer indtil hunden kommer op at sove i
>
> vores soveværrelse.
>
> Det er da konsekvens så det batter

Jeg er klar over det, men af respekt for vores naboer kan vi ikke være
mere konsekvente på den front..

> Eller gør den forklarligt at i ikke vil have det

Det har vi skam prøvet. Uanset hvor meget skæld ud den får, giver det
os højst 5 minutters ro inden postyret igen står på.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-07 21:51

On Mar 13, 8:56 pm, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> I kunne prøve at tage hunden op i soveværelset lige så snart I står op, og
> så lægge ham tilbage i køkkenet, når I er færdige med at give flaske m.m. Så
> bliver vanen brudt, og måske får I så nattero.

Det lyder som en god idé. Det vil vi da prøve.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-03-07 10:52

On Mar 13, 9:47 pm, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> i forholdet til sin hund, korte af det lange, vil du værer naturlig
> i forhold til din hund så sover den ved din side (som mine)

Det er muligt det er naturligt for hunden, men det er ikke naturligt
for os tobenede og når man har hund må man finde et kompromis

I nat gik det godt med at tage hunden med op i soveværrelset da vi gav
den lille mælk, så vi prøver med det lidt endnu.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : jopa

Dato : 14-03-07 15:41

On Mar 13, 9:47 pm, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

Det er muligt det er naturligt for hunden, men det er ikke naturligt
for os tobenede og når man har hund må man finde et kompromis

Vel er det ej.
De folk der har den opfattelse ved ikke hvad der er naturligt for hunden.
Det drejer sig nok nærmere om deres eget behov end hundens.
De syntes det er å så hyggeligt

Som en siger så arbejd med det i dagtimerne, og lær hunden konsekvens.
Jeg har altid brugtet et højt "nej" og når hunden har fattet betydningen af
det kan man nøjes med blot at sige det i lavt tonefald.

Nu er der jo forskel på racerne.
Nogen som min lærer lynhurtigt hvad den må og ikke må.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-03-07 18:36

jopa, skrev:
> [...]
> De folk der har den opfattelse ved ikke hvad der er naturligt for
> hunden. Det drejer sig nok nærmere om deres eget behov end hundens.

Vil du påstå at det er unaturligt for hunde at sove sammen i en flok.
Og hvis man (måske forkert) opfatter sit hundehold som værende
en flok, vil det vel også værer naturligt at opfatte det som værende
naturligt for hunden at ville sove med sit menneske (floklederen).
Der må jo også værer en grund til at man nærmest med "vold"
skal vænne hvalpen fra at sove med en i sengen når den kommer hjem.
Det har begge mine hunde da villet, Tyson fik ikke lov da det blev frarådet mig
da det skulle kunne give probs med at værer alene hjemme.
Angel fik lov fra dag 1 da hun jo ikke skulle lærer at værer alene hjemme.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-03-07 19:14

> Vil du påstå at det er unaturligt for hunde at sove sammen i en flok.

Det har sikkert været naturligt da hunden var fritlevende og ikke et
genmanipuleretkrydsavlet skravl som de er i dag.
Når jeg har haft mere end en hund har de såmænd sovet hver for sig.

> Der må jo også værer en grund til at man nærmest med "vold"
> skal vænne hvalpen fra at sove med en i sengen når den kommer hjem.
Er det hvad din hundeviden fortæller dig

Klart at en lille hvalp vil ligge sammen med mennesker da den dermed føler
sig tryg efter fratagning af moder.
Senge er bygget til mennesker og ønsker du at overbevise mig om det
naturlige i at en hund skal dele seng med mennesker så drop det.
Hvis du absolut vil ned på dyreplan så byg dig en hule i din have og kravl
derned sammen med dine hunde

Du/i kan gøre hvad i vil men overbevise mig om at senge er beregnet til dyr
det er for langt ude.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-03-07 19:36

jopa, skrev:
> [...]
> genmanipuleretkrydsavlet skravl som de er i dag.
> Når jeg har haft mere end en hund har de såmænd sovet hver for sig.

Mine sover så altid sammen, men ikke nødvendigvis med mig.

> Er det hvad din hundeviden fortæller dig

Mine egne og andres erfaringer.
Men self er der undtagelser.

> Klart at en lille hvalp vil ligge sammen med mennesker da den dermed
> føler sig tryg efter fratagning af moder.

Nemlig, altså helt naturligt for hunden at sove med sin flok.

> Senge er bygget til mennesker og ønsker du at overbevise mig om det
> naturlige i at en hund skal dele seng med mennesker så drop det.

Det prøver jeg ikke på, det er bare naturligt for mig og mine hunde.
Ville bare frem til at det er naturligt for hunde at sove sammen.

> Hvis du absolut vil ned på dyreplan så byg dig en hule i din have og
> kravl derned sammen med dine hunde

Det gør jeg skam allerede om sommeren, der ligger jeg jo i telt i haven.
Nogle nætter sover hundene sammen med mig, og andre ikke, det styrer de selv

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-03-07 19:47

> Det prøver jeg ikke på, det er bare naturligt for mig og mine hunde.
> Ville bare frem til at det er naturligt for hunde at sove sammen.

Ikke enig.
Den lille hvalp savner blot tryghed derfor er det en god ide at have
hundekurv stående på "GULVET" ved siden af sengen den første tid.
Derefter skal den lære at sove for sig selv.
Min vil da helst sove alene udenfor i al slags vejr, så hvad der er
naturligt vil jeg sætte et stort ? ved.

> Det gør jeg skam allerede om sommeren, der ligger jeg jo i telt i haven.
> Nogle nætter sover hundene sammen med mig, og andre ikke, det styrer de
> selv

Det er også fint, men nu har du så også et andet forhold til dine hunde end
jeg har.
Min er blot primært vagthund og ikke kælehund.
Holder dog af den alligevel men ikke så meget at jeg ville have den i
møblerne

Slut prut finale inden de seriøse kommer
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-03-07 12:54

On 13 Mar., 21:49, "Lars Hoffmann" <l...@intercambiodvd.com> wrote:

> Jeg er klar over det, men af respekt for vores naboer kan vi ikke være
> mere konsekvente på den front..

Træn det om dagen.

> Det har vi skam prøvet. Uanset hvor meget skæld ud den får, giver det
> os højst 5 minutters ro inden postyret igen står på.

Igen, træn det om dagen hvor naboeren ikke bliver så generet af det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-03-07 08:50

On Mar 14, 12:54 pm, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Træn det om dagen.

Om dagen har den ingen problemer med at være alene.