Indhegning af have ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 12-03-07 17:47

Hej

Vi har fået vores første hund (Golden tæve på nu 10 uger) og vil i den
forbindelse hegne haven ind.

Der er ca. 1500m2 græsplæne samt terrasse - men hvordan gør man
bedst rundt langs hækken (bøgehæk) - sætter man hegnet helt ind i
hækken eller lidt fra (af hensyn til at hækken skal kunne vokse) ??

Nogle gode ideer ?

Hvor højt skal det være for at sådan en Golden bliver inde ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-03-07 17:55

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle gode ideer ?
>
> Hvor højt skal det være for at sådan en Golden bliver inde ?

hej Brian
tillykke med hvalpen.

I min tidligere have holdt jeg mine to labber inde ved at sætte et hegn på
120 cm. Jeg havde en ligusterhæk, som jeg klippede meget ind på indersiden
og satte hegnet helt klos på hækken, i løbet af et par år voksede hækken ind
igennem hegnet, der derved blev helt usynligt.
Jeg ved dog ikke, om en bøgehæk, der vist er ret langsomtvoksende, tåler
samme lidt hårdhændede behandling.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Hm

Dato : 12-03-07 18:10

Hej Brian
jeg havde 2 schæfere og et hegn på 70 cm som jeg satte ind i hækken med
nogle jern tingester med en gul dims foroven, som jeg købte i Harald Nyborg
de var lige til at skubbe ned i jorden, men hvis din hæk er hel ny så er det
nok ikke højt nok,
Hanne/ hvis hunde aldrig prøvede at springe over

Fra : Kasper

Dato : 12-03-07 22:23

> [...]
> og satte hegnet helt klos på hækken, i løbet af et par år voksede hækken
> ind igennem hegnet, der derved blev helt usynligt.

Det er bare ikke så godt hvis hækken hiver hegnet med op, som det er i det
hus vi har købt.. så det er en omm'er i vores hæk...

Kasper

Fra : pwh

Dato : 12-03-07 18:25

Brian S Jensen, skrev:
> [...]
> bedst rundt langs hækken (bøgehæk) - sætter man hegnet helt ind i
> hækken eller lidt fra (af hensyn til at hækken skal kunne vokse) ??

Jeg har sat mit hegn helt ind i hækken, man skal bare lige passe
på når man klipper den

> Hvor højt skal det være for at sådan en Golden bliver inde ?

Mit er 120 cm højt til mine 2 Labblandinger, der har de
aldrig forceret, tror heller ikke de har prøvet.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-03-07 21:16

> [...]
>
> Nogle gode ideer ?
>
> Hvor højt skal det være for at sådan en Golden bliver inde ?

vores hæk består af 4 forskellige typer bevoksning, liguster, noget
"busk/træagtigt" noget som smider alt løv om vinteren, og vildroser og noget
andet uspecifikt.
der hvor denne her busk/træagtige hæk er, har jeg sat fårehegn, da hullerne
er så store at det med lidt blod sved og tårer kan monteres/flettes ind
imellem disse grene der ikke er sådan lige til at have med at gøre, men
pointen er at det kommer ind i hækken, uden at denne lider overlast. at jeg
så har måttet rende efter og sætte "krydser" med ståltråd, fordi maskerne i
hegnet var for store er en anden historie..GGG. (kattesikring).
alt efter hvor høj din hæk er i forvejen, burde 120-130 væren nok.
mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : makkerlone

Dato : 13-03-07 08:22

Helt enig i de andre indlæg.
Sæt hegnet helt tæt på hækken eller gerne ind i hækken, hvis det er en
ny hæk. Så forsvinder hegnet med tiden.
Jeg har et hegn på 1,20 m, og det har holdt 1 lab og 3 bordere inde.

K.h. Lone

Fra : Per, Herringe

Dato : 13-03-07 11:38

I meddelelse: 1173770500.174597.215010@q40g2000cwq.googlegroups.com
skrev makkerlone bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> ny hæk. Så forsvinder hegnet med tiden.
> Jeg har et hegn på 1,20 m, og det har holdt 1 lab og 3 bordere inde.

Jeg har et på 60cm som holder min gamle Vizsla inde (den med opdragelse
-) ), men den unge lømmel på 10 mdr. kan stå ved siden af det og hoppe over
uden tilløb. Det bliver forhøjet ved først kommende lejlighed

Der hvor det er stillet tæt ved hækken holder det dem begge inde, men der er
jo også nemmere veje ud hvor der ikke står en hæk i vejen.
--
MVH Per, Herringe

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-03-07 12:05

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Vi har fået vores første hund (Golden tæve på nu 10 uger) og vil i den
> forbindelse hegne haven ind.

Jeg ydnytter lige tråden, og kommer med et spørgsmål.

Hvor har i købt hegn og vil i ud med prisen. Jeg synes det er 'hunde'dyrt de
steder jeg har været..

Bjarne K.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-03-07 12:31

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Jeg ydnytter lige tråden, og kommer med et spørgsmål.
>
> Hvor har i købt hegn og vil i ud med prisen. Jeg synes det er 'hunde'dyrt
> [...]

Jeg købte hegnet hos Harald Nyborg, dengang var det billigst der.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 15-03-07 13:02

Bjarne K., skrev:
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> Jeg ydnytter lige tråden, og kommer med et spørgsmål.
>
> Hvor har i købt hegn og vil i ud med prisen. Jeg synes det er
> 'hunde'dyrt de steder jeg har været..

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4169&n=10&KundeID=

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-03-07 15:37

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:WAaKh.37$oQ.22@news.get2net.dk...

> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4169&n=10&KundeID=
>
> /Jens

Ikke at jeg synes det er billigt, men det er vel prisen.

Har lige checket prisen på fårehegn, og det "koster lidt billigere", men
ikke meget, og så er kvaliteten sikkert også ringere.

eksempel: 50 meter (100cm) fårehegn 386,-
eller 50 meter (145cm) fårehegn 748,- (hvis man har en ulvehund)

set hos lindbergshop.dk

Bjarne K.

Fra : pwh

Dato : 15-03-07 16:30

Bjarne K., skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Ikke at jeg synes det er billigt, men det er vel prisen.

Næh det kan du have ret i, var også dyrere end jeg huskede det.
Men Harald Skrald plejer nu at værer rimeligt billig i forhold
til andre steder med den slags.

/Jens

Fra : qfha

Dato : 16-03-07 16:59

On 12 Mar., 17:46, "Brian S Jensen" <m...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Nogle gode ideer ?
>
> Hvor højt skal det være for at sådan en Golden bliver inde ?

Du stiller et spørgsmål, som er svært at svare på. For det er vidt
forskelligt. Nogle behøver slet ikke hegn. Hunden bliver på parceller.
Andre har en udbryderkonge.
I en årrække kunne jeg nøjes med 60 cm, og hundene tænkte aldrig på at
springe over. Senere har jeg fået hunde, som næsten kan springe over
alt, hvis de ikke springer over kan de grave sig under. Den mindste
svaghed kan sikre, at man kan komme ud. Ikke fordi man har behov for
det, men blot sporten i, at det kan lade sig gøre. Skal man lave en
udbrydersikker indhegning skal man støbe en sokkel på en halv meter
og sætte metalhegn på ca. 2 meter i soklen.
Så du må vurdere, hvilken slags hund du har.
mvh
qfha

Fra : jopa

Dato : 16-03-07 18:22

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
Så du må vurdere, hvilken slags hund du har.

Du har ret.
Mange tænker ikke over netop disse ting før de anskaffer sig en hund.
Hvilke slags hunde har det med at strejfe, hvilke gør sjældent.
Hvilke hunde kan let optrænes til at blive på parcellen.

Min kan gå løs på grunden uden at forsvinde.
Den bliver altid på ejendommen, og det er det den har lært fra ganske lille,
så det kan lade sig gøre uden hegn overhovedet.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk