ny kamphunderace
Fra : BettinaP

Dato : 09-03-07 10:09

Åh ja. Sidder her til morgen og læse nyhedsavisen. De har en spændende
artikel om muskelhunde og om DKK der nu vil have strammet reglerne og givet
politiet mere information om deres restriktionsmuligheder.
Men sikke et kvaj der har fundet billeder.
Det største billede er en schæferlignende hund der viser tænder, formentlig
i frygt/advarsel.

Dernæst er der et billede af to dansk/svensk gårdhunde (eller noget i den
stil), hvor den enes tænder er blottet...i kamp eller leg, det ser jo
nogengange lige grelt ud. Umiddelbart gætter jeg på leg, da modstanderhunden
er nede i en legebuk.
Undertekst til billedet:
Kamphunde som dem på billederne bider jævnligt mindre hunde ihjel.

Mon det er chihuahua de mener? der er vel ikke ret mange racer der kan
betegnes som mindre hunde end en sød lille dansk/svensk

Så til alle jer med dansk/svensk gårdhund, jack russel terrier og hvad I nu
ellers har:
kan I så se at få mundkurve på de små bæster, de er jo muskelhunde hele
banden!

spøg til side....emnet er jo alvorligt nok, men jeg synes det er så træls
når medierne ikke formidler budskabet fornuftigt, men bare er med til at
mudre billedet endnu mere.

BettinaP
(der selv har to dejlige tøser der i langt højere grad kunne betegnes
muskelhunde hvis det endelig absolut skulle være. Heldigvis er en Ridgeback
kønnere end de fleste og derfor åbenbart ikke helt så farligt. Det er straks
værre med rovdyret Thea, der endnu ikke har forstået at en dobermann er en
dræberhund)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-03-07 10:29

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ridgeback kønnere end de fleste og derfor åbenbart ikke helt så farligt.
> Det er straks værre med rovdyret Thea, der endnu ikke har forstået at en

Jamen jeg kan kun give dig ret!
folk der ikke ved bedre, vil hæfte sig ved sådanne billeder.
kan medierne ikke finde ud af at lave sådanne artikler ordenligt, med dertil
hørende billeder, så skal de lade være!.

mvh. marie -med to kamphunde og en dræberhund.
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 09-03-07 12:06

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> [...]
> dertil hørende billeder, så skal de lade være!.
>
> mvh. marie -med to kamphunde og en dræberhund.

Enig, folk ser kamphunde allevegene efterhånden.
Angel er flere gange blevet "beskyldt" for at værer en kamphundsblanding,
og alt hvad tøsen har gjort er at værer blevet lidt bredskuldret.
Tyson er også bredskuldret, men det er over hofterne lige for tiden

/Jens (med 2 trætte hunde efter en lang tur på Volden og i kanalen)

Fra : M. Andersen

Dato : 09-03-07 12:31

De skulle tage at vise nogen af de RIGTIGE dræberhunde:
http://www.metteogthomas.dk/images/2006/050206/vindue.jpg

Så folk kunne vide hvad de skulle tage sig i agt for! Eller som Mare ville
sige det: Hvis du kommer tættere på, så logrer jeg dig ihjel!

Mette

Fra : Leyna

Dato : 09-03-07 14:29

On Fri, 9 Mar 2007 12:31:02 +0100, "M. Andersen"
<mga_ssinjin@yahoo.dk> wrote:

>De skulle tage at vise nogen af de RIGTIGE dræberhunde:
>http://www.metteogthomas.dk/images/2006/050206/vindue.jpg

FØJ for nogle farlige kamphunde du har dér. Er du sikker på at de
overhovedet er lovlige?

>Så folk kunne vide hvad de skulle tage sig i agt for! Eller som Mare ville
>sige det: Hvis du kommer tættere på, så logrer jeg dig ihjel!

Her ville det blive til "Kommer du ikke nærmere, hopper jeg selv op og
slikker dig ihjel"

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : M. Andersen

Dato : 10-03-07 08:00

*griner*

Ja, uha, sikke en herlig død

Mette

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-03-07 15:22

M. Andersen wrote:
> De skulle tage at vise nogen af de RIGTIGE dræberhunde:
> http://www.metteogthomas.dk/images/2006/050206/vindue.jpg

Ja for pokker, hvor ser de altså farlige ud LOL jeg har allerede
"hugget" dem til mit "dræberhunde-album". Bortset fra det er de godt
nok yndige at beskue, rigtige små krammedyr.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 09-03-07 16:24

"M. Andersen" skrev
> [...]
>
> Så folk kunne vide hvad de skulle tage sig i agt for! Eller som Mare ville
> sige det: Hvis du kommer tættere på, så logrer jeg dig ihjel!

Fy føj da

Må man spørge hvem der har stået for kunstværket, ved siden af de vanvittige
dræberhunde?

- Winnie, der en gang kendte en ultralille York, der lød navnet Alexander
den Store

Fra : M. Andersen

Dato : 10-03-07 08:02

Det er en lokal kunstner, som jeg for min død ikke kan huske hvad hedder.
Det er en dame på omkring 40, som bor ude i Gråklit-området - og hun er
populær

Siger det dig noget?

Ja, yorkier skal have navne der matcher deres personlighed - Kali er jo alle
dæmoners dronning og Mare er latin for havet - begge dele noget at tage sig
i agt for

Alexander ville have passet ind her!

Mette

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 10-03-07 16:42

"M. Andersen" skrev
> Det er en lokal kunstner, som jeg for min død ikke kan huske hvad hedder.
> Det er en dame på omkring 40, som bor ude i Gråklit-området - og hun er
> populær

Gråklit? Er det noget Vesterhavs-noget?
Jeg syntes bare den er fin, og så mindede den mig umiddelbart om nogle af
Helledies seneste værker, selv om dem jeg har set af ham, var meget større.
Og så var det jeg tænkte, at hvis han lavede mindre ting, kunne lille mig,
måske få råd til at købe noget
Men når jeg ser nærmere på den, kan jeg godt se det ikke er Helledie... Men
jeg syntes stadig den vildt flot!
Hvis du vil af med den, siger du bare til

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 10-03-07 17:00

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men jeg syntes stadig den vildt flot!
> Hvis du vil af med den, siger du bare til

Stop nu med det sniksnak og hold dig til subjekt
Begynder så småt at spekulere på om du blot i en periode var i en
præmenstruel face, og nu er tilbage i dit gamle jeg
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 10-03-07 20:56

"jopa" skrev
> "Winnie Schildknecht" skrev

> Stop nu med det sniksnak og hold dig til subjekt
> Begynder så småt at spekulere på om du blot i en periode var i en
> præmenstruel face, og nu er tilbage i dit gamle jeg

Præmenstruel face? Næ nej, jeg kan til hver en tid, fremkalde et hysterisk
anfald, helt og aldeles uafhængig af såvel kemi, som cyklus'er!
Og skulle jeg blive stillet til ansvar for noget som helst, vil jeg
naturligvis påstå mig sindsyg i gerningsøjeblikket

Og i øvrigt... Hold da nu k*** John

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 10-03-07 21:18

> naturligvis påstå mig sindsyg i gerningsøjeblikket
>
> Og i øvrigt... Hold da nu k*** John

Jawohl nu kender jeg den gamle Winnie som da hun var bedst

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : M. Andersen

Dato : 11-03-07 00:16

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg syntes stadig den vildt flot!
> Hvis du vil af med den, siger du bare til

Gråklit er en vej i Skagen

Men Helledie laver små ting, jeg synes bare ikke hans kunst egner sig til
små ting. Det er hende her meget bedre til

Der er kunstudstilling i hele påsken heroppe, så må du komme op og se om der
er noget du ka' li'

Mette

Mette

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 11-03-07 10:03

"M. Andersen" skrev
> "Winnie Schildknecht

> Gråklit er en vej i Skagen

Okay - har svigerfamilie i Skagen, siger navnet Suell dig noget? Rendegangen
og Krøyersvej?

> [...]
> små ting. Det er hende her meget bedre til
> Der er kunstudstilling i hele påsken heroppe, så må du komme op og se om

Vi skulle faktisk have været i Skagen til Påske, men tager i stedet til
Sverige/Malmø. Vi har tit været deroppe i Påsken - udover de gode
udstillinger i Nordjylland, er vejret næsten altid skønt i Skagen.
Jeg har selv udstillet et par gange på Hesselholt i Kandestederne, hvis det
siger dig noget. Det gør det jo nok, da den eneste vej til og fra Skagen, jo
kører lige forbi

Og så er der forfærdeligt mange små kamphunde i Skagen... Men, det er godt
nok, for der er jo ikke noget politi, og nogen skal jo styre alle de
Skawboere... Så er vi da ikke 100% OT

- Winnie

Fra : M. Andersen

Dato : 11-03-07 22:35

Det hele siger mig noget, bortset fra Suell

Jeg er ikke indfødt skawbo, men det er min mand og det var ham der ville
have yorkier. Jeg prøvede at tale ham fra det fordi jeg ved, at man skal
sove med det ene øje åbent hvis man har sit liv kært.

Rigtig god tur til Sverige - der er sikkert også dejligt vejr!

Mette

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 09-03-07 16:29

"BettinaP" skrev
> [...]
> nu ellers har:
> kan I så se at få mundkurve på de små bæster, de er jo muskelhunde hele

I de forkerte hænder/selskab, kan en russell være en rigtig satan!
Men at kalde den for en kamphund, er vist lige i overkanten.

> spøg til side....emnet er jo alvorligt nok, men jeg synes det er så træls
> når medierne ikke formidler budskabet fornuftigt, men bare er med til at
> mudre billedet endnu mere.

Det har du ret i, det er de rigtig gode til!

- Winnie, med to russells udstyret med sheriffstjerner, hvilket giver dem
ret til at være arrige

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 09-03-07 21:41

hej gruppe
skal jeg lige huske næste gang jeg går med vilddyret jack russel terrieren
gangster ved godt at det er en ballademager, man nu er vi jo jyder. og han
bliver da stadig banket af en bokserhvalp på knad 6 mdr og har pt ikke spist
katte eller andre kæledyr her tænker jeg på vores heste.
man vi må jo indrømme at blodhunden gik op i ham sidste sommer da han DRÆBTE
en muldvap
hilsen nordjyden der nu vil udstyre vildyret med nittehalsbånd til næste
gåtur

god weekend til jer alle

Fra : M. Andersen

Dato : 10-03-07 08:04

> I de forkerte hænder/selskab, kan en russell være en rigtig satan!
> Men at kalde den for en kamphund, er vist lige i overkanten.

Men det gælder jo alle hunde/katte/mennesker - uden forståelse for hvad man
har med at gøre kan man ødelægge meget =(

Mette

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-03-07 22:20

On 10 Mar., 20:56, "Winnie Schildknecht" <win...@schildknecht.123dk>
wrote:

> [...]
> Og skulle jeg blive stillet til ansvar for noget som helst, vil jeg
> naturligvis påstå mig sindsyg i gerningsøjeblikket

Har du overvejet at gå ind i politik? ;P

Hilsen Kim

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 10-03-07 22:38

"Kim Christensen skrev
"Winnie Schildknecht"wrote:

> [...]
> naturligvis påstå mig sindsyg i gerningsøjeblikket
>
> Og i øvrigt... Hold da nu k*** John

Har du overvejet at gå ind i politik? ;P

Var elevrådsformand i 7'ende...
-Så man kan sige, at jeg lissom har været der ikk'?

- Winnie