en anderledes
Fra : tjell@post3.tele.dk

Dato : 23-04-07 16:27

Når min kone og jeg går på efterløn inden for de næste par år,
planlægger vi at købe vores første campingvogn som vi vil køre ned
gennem Europa med.

Vi har været i flere campingforretninger, men har endnu ikke fundet
det rigtige.

Vi kræver:
1. en seng der altid står klar
2. et toilet der er adskilt fra køkkenet
3. kun en enkelt siddegruppe
4. en så lille vogn som mulig
5. et rimeligt køkken
6. en enkel indretning

Er der nogen der kender en "anderledes campingvogn" der kan opfylde
vores krav? Vi forstiller os at der måske er et mindre mærke der laver
noget utraditionelt og moderne.

venlig hilsen
Henning

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 23-04-07 16:58

Vi har lige været det igennem , og vi havde to tolbage Hobby og Adria , og
vi valgte adria med to enk, senge , da vi på model med fransk seng skulle op
og kravle på knæ for at komme til skabene , og vi har ikke fortrudt , og jeg
er lige gået på efterløn , model VI valgte var en Adria 472 LU , men der er
mange andre modeller og fabrikater , du skal tage den du hele tiden vender
tilbage til , også selv om den er lidt dyere end dit buget.

se vores valg her : http://adria2007.webbyen.dk/

kim

Fra : Hans

Dato : 23-04-07 16:56

4. en så lille vogn som mulig

Hvad er lille for dig ?

Hans

Fra : Claus DN

Dato : 23-04-07 18:44

[...]

<
<venlig hilsen
<Henning

Jeg synes jo en Knaus Sport 450 FS, eller hvis den er for stor en Sport 420
QD, har en spændende og anderledes indretning som i store træk opfylder dine
krav.

Se mere her:
http://www.knaus.de/produkte/wohnwagen.html?tx_mmproducts_pi1%5Bmodel%5D=136&tx_mmproducts_pi1%5Bseries_id%5D=7&tx_mmproducts_pi1%5Bview%5D=model_detail&cHash=9c40312ed5

Vh. Claus

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 23-04-07 21:30

Hejsa
Her er lige lidt flere små vogne .....

http://www.adria-mobil.com/dk/products/caravan/action/

http://www.eifelland.dk/default.asp?id=12139
eller
Beyerland 350FB

eller Hobby de Luxe 400 KB
m.fl

Kim

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-04-07 21:59

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> [...]

Hvis i med lille vogn mener en der er til at køre med skulle i se på Hymer's
klapvogne; Touring og Feeling (begge i produktion) eller Future (har vi
selv) og Eribelle (begge udgåede).
I finder ikke bedre kørevogne - og vil sikkert blive forbløffede over
pladsen i de lidt større modeller. Kvalitet og finish er absolut OK -
indretning fås i flere varianter.
Og at køre med sådan en pygmæ i nakken er altså en fornøjelse - man mærker
meget hurtigt hvad vindmodstanden koster med en traditionel cv.

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : sæbelaursen

Dato : 23-04-07 21:56

Vi har været i flere campingforretninger, men har endnu ikke fundet
det rigtige.

Vi kræver:
1. en seng der altid står klar

OK - men vil du ikke have konen med ?? - så sig det til hende!!!!!

2. et toilet der er adskilt fra køkkenet
Det er de felste - ellers fortæl at du ikke vil skide i køkkenet _ et
rimeligt krav !!!!

3. kun en enkelt siddegruppe

Ja med en seng der er opredt - er det vel også nok med en sidde gruppe -
hvor mange skal være med i "gruppen"

4. en så lille vogn som mulig

Er der noget mindstemål til vognen, sengen, siddegruppen - eller det
"trækkende" køretøj du tænker på.

5. et rimeligt køkken

Fransk - eller Italiens inspireret - hvilken vej gennem europa vil du ??

6. en enkel indretning

Ja helt klart - og prisen ??!!

Er der nogen der kender en "anderledes campingvogn" der kan opfylde
vores krav? Vi forstiller os at der måske er et mindre mærke der laver
noget utraditionelt og moderne.

Nej men det du beder om er dælen dulleme utraditionelt.
eller har jeg misforstået det hele som en vildt sjov spøg -

Carsten

Fra : tjell@post3.tele.dk

Dato : 23-04-07 22:28

On 23 Apr., 17:55, "Hans" <a...@meeeee.not> wrote:
> 4. en så lille vogn som mulig
>
> Hvad er lille for dig ?
>
> Hans

Det er en hvor der kun er de ting vi kræver og nix weiter!

Venlig hilsen
Henning

Fra : tjell@post3.tele.dk

Dato : 23-04-07 22:30

On 23 Apr., 19:43, "Claus DN" <4...@SLETmidtfyn.net> wrote:
> [...]
> QD, har en spændende og anderledes indretning som i store træk opfylder dine

Vi har faktisk snakket om KNAUS SÜDWIND 400 FD. Den har vi set på
nettet, men ikke i virkeligheden. Den minder vist en del om dem du
nævner.

venlig hilsen
Henning

Fra : helle

Dato : 24-04-07 13:28

On 23 Apr., 17:27, t...@post3.tele.dk wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kender en "anderledes campingvogn" der kan opfylde
> vores krav? Vi forstiller os at der måske er et mindre mærke der laver

Vi har en Sterckemann 440 efter at have haft de samme krav som du
nævner - vi er ovenud tilfredse. Især efter at vi har droppet
forteltet og udstyret den med en markise - så er det nemt at rejse!
Venlige hilsner
Helle

Fra : tjell@post3.tele.dk

Dato : 24-04-07 18:29

On 23 Apr., 22:55, "sæbelaursen" <sæb...@laursen.dk> wrote:
> [...]
>
> Nej men det du beder om er dælen dulleme utraditionelt.
> eller har jeg misforstået det hele som en vildt sjov spøg -

Jeg må nok hellere forklare mig lidt tydeligere:

A. Vi skal have en dobbeltseng der altid er opredt

B. Vi er kun 2 der skal rejse med vognen

C:Når jeg gerne vil have en lille vogn, er det dels fordi den skal
være nem at køre med, parkere etc. og selvfølgelig også fordi vores
bil er af begrænset størrelse (en Citroën C4)

D: Vi har et hus i Spanien og regner med at bruge god tid på at køre
derned

E: Prisen betyder selvfølgelig også noget, men den er ikke afgørende.
Hvis vi finder det rigtige, vil vi også betale for det.

F:Der skal være en adskillelse mellem toilettet/soveværelset og resten
af campingvognen

m.v.h.
Henning

Fra : kenny

Dato : 24-04-07 23:10

Hej

Vi kan anbefale en Dethleffs Camper 450DB, den opfylder samtlige dine krav
og er behagelig at køre med...

Mvh. Kent

Fra : KHH

Dato : 25-04-07 07:24

LMC har en vogn, hvor der er bad i og toielet i hele vognens bredde bag i,
hvor der også er klædeskabsfaciliteter.

Ulempen er, at LMC ikke ligefrem fremstiller de letteste vogne, men kvalitet
vejer nu en gang.

Fra : helle

Dato : 26-04-07 15:12

> [...]
>
> Er der nogen der kender en "anderledes campingvogn" der kan opfylde
> vores krav? Vi forstiller os at der måske er et mindre mærke der laver

Jeg anbefalede dig en Sterckemann, som vores egen og har nu tid til at
uddybe det lidt mere: Vi har også en C4 - er begge lige fyldt 50 år og
vores ferievaner er for i år: påske: Alsace, derudover 3--4
forårsweekender, sommerferie i Frankrig, et par weekender aug/
september og 1 uge til Berlin. CV'en har en supergod dobbeltseng, et
rimeligt køkken med et godt køleskab, toilet, varmeovn, lille
fornuftig siddegruppe. Alt holdt i lyse, enkle materialer (jeg synes,
at de fleste CV'er er rædselsfulde!!). Vognen er ikke tung, let at
rejse med og at håndtere. Sidste år brugte vi fortelt, men vi synes,
at det er tungt, dyrt og unødvendigt til vores brug, så i år har vi
anskaffet en posemarkise og flottet os og købt et sidestykke. Det er
perfekt til vores brug. Vi foretrækker, at det er enkelt, nemt at
rejse med og gerne rimeligt pænt - og det har vi fået. Held og lykke