Tjekkiet/Prag
Fra : Kim Bonnesen

Dato : 18-04-07 16:28

Hejsa
Vi overvejer at holde vores sommerferie i Tjekkiet i år og kunne godt tænke
os lidt tilbagemelding på nogle små spørgsmål.
Forslag til bedste campingpladser i/omkring Prag - gerne med pool. (og hund
tilladt)
Er det nødvendigt af reservere i juli(start -midt)
Hvad bør man se (udover Karlsbroen ,slottet,den gamle bydel)?
Kim

Fra : HSLK

Dato : 18-04-07 17:52

Hejsa

det gule marked

Glas byen karlstejn er også et besøg værd.

vi har boet et par gange på www.triocamp.cz her er dog ingen pool men ok
forhold og en meget fin betjening og en rigtig god camperbar med god og
billig mad.

vi overvejer at besøge www.campoase.cz til sommer.

knus Henriette.

Fra : Marco Mølbæk

Dato : 18-04-07 18:03

Hej

Jeg kender ikke meget til camping i Tjekkiet, men en af mine venner har
lavet en fin lille guide om Prag. Måske kan I finde lidt inspiration.
http://users.cybercity.dk/~bta1010/Prag.html

God tur

Marco

Fra : KHH

Dato : 19-04-07 10:13

her er et par stykker.

http://www.campingoase.cz/

http://www.drusus.com/

http://www.sunny-camp.cz/

Men du skal nok booke dig ind på dem i god tid.

Fra : Akkelien en Jan Nijd~

Dato : 19-04-07 23:38

www.papillonvakanties.nl

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> schreef in bericht

Fra : HSLK

Dato : 20-04-07 08:06

Hejsa

> www.papillonvakanties.nl

kunne man ikke få siden på engelsk ???

is it possible to translate the side to english ???

knus
Henriette.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 20-04-07 15:31

"HSLK" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse > Hejsa
> kunne man ikke få siden på engelsk ???
> is it possible to translate the side to english ???
> knus
> Henriette.

Hej Henriette
Denne hollænder der her skriver , har vist et vågent øje til hvornår der
står noget med Tjekkiet i gruppen , for det er ikke første gang jeg har set
denne reklame !
(Har i hvert fald tydet et sted på hjemmesiden at der er 1,5 UUR = 1,5 time
til Prag)

Kim

Fra : HSLK

Dato : 20-04-07 21:23

Hejsa

> [...]
> set denne reklame !
> (Har i hvert fald tydet et sted på hjemmesiden at der er 1,5 UUR = 1,5

jeg kan godt tyde en smule Hollandsk for i mine øjne er det en blading af
flere sprog og en smule dårlig stavning ( jeg er ordblind så jeg ser og høre
ikke bogstaver på helt samme måde som andre mennesker) så kan man stykke det
lidt sammen men det er ikke helt nemt og vil ejeren have lidt flere
besøgende ville det helt sikkert være en god ide som det mindste at have en
engelsk side.
Forståelsen er helt sikket bedre på et sprog man forstår

Knus Henriette.

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 18-04-07 15:56

Hej

Der ligger en campingplads midt i Vlatavafloden i Prag på en lille ø
(louka).

Beliggenheden er helt i top, med en lille båd der sejler til centrum på 5-10
minutter.

Adressen: Caravan Park Yacht Club Císká louka 599, 150 00 Prague 5-Smíchov

Der ligger faktisk to pladser på øen, med en fantastisk udsigt til byen,
slottet og floden.

hilsen
Kim Olsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-04-07 16:00

bare et tjek på, at jeg nu også har rettet navneoplysningerne....

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 19-04-07 17:36

Hej Kim
Tak for den fine plads , -Som jeg tror vi forsøger at komme ind på .
Dog har jeg set flere skrive om 2 pladser på Øèn
Den her du nævner som ligger nord på øen + den anden som jeg fandt på :
http://www.myczechrepublic.com/prague/camping.html

Den sydlige : Ingen hjemmside desværre ....
Caravan Camp Císarská Louka
Císarská louka 162, Prague 5
Tel./fax: (+420) 257 317 555

Den nordlige :

Caravan Park Yacht Club
Císarská louka 599, 150 00 Prague 5-Smíchov
Website: www.volny.cz/convoy

Fandt lige dette på øen også :http://amapy.atlas.cz/mapa/sportisland

Ved du hvilken der bliver peget på som den bedste ?

Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 20-04-07 04:07

> [...]
> Er det nødvendigt af reservere i juli(start -midt)
> Hvad bør man se (udover Karlsbroen ,slottet,den gamle bydel)?

Som foreslået er der Camping Oase, men der skal du helt og 100% sikkert
bestille en plads for at få en! Vi ville selv have boet på pladsen en uges
tid sidste sommer, men alt var optaget, de var dog så flinke at henvise os
til en anden syd for byen.

http://www.czecot.com/es/results/kempy-info.php?id=21
Vi blev henvist til denne eller nabopladsen og der var en del ledige pladser
på begge, ikke en stor luksuriøs plads men trodsalt med egen restaurant,
gode toiletforhold og nogenlunde tæt på en banegård så man kan tage toget
ind i byen!

Udover det du selv nævner er der også slottet karlstejn hvis man er til den
slags:
http://www.hradkarlstejn.cz/en/ og
http://en.wikipedia.org/wiki/Karl%C5%A1tejn

Hvis du er til natur kan jeg stærkt anbefale Tiské steny som er nogle noget
specielle klippeformationer som ligger på grænsen mellem tyskland og
tjekkiet, en times kørsel fra Prag ca.:
http://de.wikipedia.org/wiki/Tyssaer_W%C3%A4nde
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tisk%C3%A9_st%C4%9Bny (På tjekkist, men "tjek"
billederne ;))

Som sagt var vi der kun en uge, resten af ferien blev holdt i Slovakiet.

Brian

Fra : Jan

Dato : 21-04-07 08:25

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Vi overvejer at holde vores sommerferie i Tjekkiet i år og kunne godt
> tænke os lidt tilbagemelding på nogle små spørgsmål.

> Hvad bør man se Kim

Hej Kim

En ting jeg vil anbefale at se, er dette:
http://www.krizikovafontana.cz/en/indexen.html
Krizik springvandet. Springvandet der danser i takt til musikken. Det er en
oplevelse. Lidt som at gå i teateret eller anden forestilling. Husk at det
skal helst være sent/mørkt når man er der, for at få mest ud af det.
Det ligger (så vidt jeg husker) i den nordlige del af prag, i en gammel
forlystelspark. Forlystelsparken er delvist nedlagt/forfalden.

Desuden er der "det gule marked" Et større markedsområde. Lidt i stil med en
bazar.

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 23-04-07 21:02

Hejsa Alle

Tak for alle tilbagemeldingerne , der er jo rigeligt med input til ikke at
kede sige i Prag

Tror også at farmand her lige skal forbi "Fabriski" "Skoda"sski og se
hvordan de bygger biler på Europas mest moderne bilfabrik.

Kim