Hvordan fastsættes værdien af udstyr?
Fra : N. Lindhard

Dato : 17-04-07 06:05

Vi har netop købt (brugt) campingvogn for første gang. Har fået en del
udstyr med og er nu i tvivl om, hvordan det skal værdifastsættes af hensyn
til kaskoforsikringen. Vi vil nødig være underforsikrede.

Regnes forteltet som "indbo" eller som en del af CV selv?
Skal der bruges den pris, som køb af nyt udstyr vil koste, eller en anslået
salgspris af det brugte?

Nic

Fra : sæbelaursen

Dato : 17-04-07 15:53

> Vi har netop købt (brugt) campingvogn for første gang. Har fået en del
> udstyr med og er nu i tvivl om, hvordan det skal værdifastsættes af hensyn
> til kaskoforsikringen. Vi vil nødig være underforsikrede.
Tal med dit forsikringsselskab
Det er gratis - UANSET HVILKET FORSIKRINGSSELSKAB DET ER.
Jeg har IF - og De har der været MEGET behjælpelige - og givet mig et godt
tilbud.

Men ellers regn med nypris og anskaffelsesår 2007.
så er du da ikke helt skidt kørende

> Regnes forteltet som "indbo" eller som en del af CV selv?
> Skal der bruges den pris, som køb af nyt udstyr vil koste, eller en
> anslået salgspris af det brugte?
Også her er der lidt forskellige regler fra selskab til selskab
vores er medforsikret i vognen.
da vi jo ikke hjemme kan bruge et fortelt.

så mon ikke det er det samme ved dig.

venlig hilsen
Carsten

Fra : N. Lindhard

Dato : 18-04-07 04:51

"sæbelaursen" <sæbe@laursen.dk> > Det er gratis - UANSET HVILKET
FORSIKRINGSSELSKAB DET ER.

> Men ellers regn med nypris og anskaffelsesår 2007.
> så er du da ikke helt skidt kørende

Tak for svaret. Jeg var nok for upræcis i mit spørgsmål, for jeg er usikker
på forskellen mellem "campingvognens" værdi og "campingvognens eget indbo"s
værdi. Ikke det indbo, som er dækket af husets indboforsikring eller
familieforsikringen, og som man bringer med sig fra huset på campingferie.

Nic

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 18-04-07 16:22

"N. Lindhard" <banestien@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi har netop købt (brugt) campingvogn for første gang.

Tillykke og velkommen i gruppen , som tror jeg vil forsøge at hjælpe hvis
muligt

Har fået en del
> udstyr med og er nu i tvivl om, hvordan det skal værdifastsættes af hensyn
> til kaskoforsikringen.
Tror du skal tolke dette sådan.
Kaskoforsikringen på Campingvogn dækker alle faste ting på Campingvogn +
fortelt

Campingsvogn indbo`s forsikring dækker : Alle ting som kun kan anvendes i
din Campingvogn , men som er løse genstande (f.eks. eksterne 12 Volt lamper,
løse hynder, specielt kogegrej beregnet til Gas o.s.v )

Din indbo`s forsikring fra din normale bopæl: dækker genstande som du tager
med i CV - f.eks. :Privat tøj , TV, Radio,o.s.v.

Vi vil nødig være underforsikrede.

Tal med forsikringskonsulenten om dette - nogle selskaber har en garanti mod
dette !
> Regnes forteltet som "indbo" eller som en del af CV selv?
Del af CV ....

> Skal der bruges den pris, som køb af nyt udstyr vil koste, eller en
> anslået salgspris af det brugte?
Nypris - da forsikringselskabet beregner erstatning ud fra hvad et
tilsvarende nyt koster.
Desuden er anslået brugtpris ikke et godt udgangspunkt - hvem skal vurdere?
Kunde eller forsikringsselskab?

Hùsk lige - Der kan tegnes forsikring på kørende og stationære
Campingvogne - Der er meget stor forskel på dækning og pris!

> Nic
Godt i forbindelse med forsikring af ovenstående : sørg for dokumentation -
f.eks. kvitteringer - billeder - eventuelt en Videofilm optaget af
tilbehør - udstyr- m.m.
Det er skide rart i forbindelse med eventuelt tyveri , totalskade ved kørsel
o.s.v.

Kim

Fra : N. Lindhard

Dato : 18-04-07 16:56

Tak for et meget grundigt svar!

Nic

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 18-04-07 18:56

> Tak for et meget grundigt svar!

Jeg har begået en analyse af campingvognsforsikringer, og kriver også en del
om, hvordan kaskoforsikringen dækker, og om dækning af fortelt og indbo.

Du kan se mere her:

http://www.udbjorg.dk/analysefront.htm

/Flemming U

Fra : N. Lindhard

Dato : 19-04-07 16:46

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev> Jeg har begået en analyse af
campingvognsforsikringer, og kriver også en del
> om, hvordan kaskoforsikringen dækker, og om dækning af fortelt og indbo.
>
> Du kan se mere her:
>
> http://www.udbjorg.dk/analysefront.htm

Meget interessant læsning - og lige hvad vi har brug for!

Nic