holder campingvogne prisen godt ?
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 15-04-07 14:00

hvordan holder campingvogne prisen ? altså kan de holde prisen som et hus og
med opsparing af friværdi? som hvis det var et hus man købte..
eller taber de meget i værdi ? hvis jeg købte en ny eller næsten ny
campingvogn til feks 100.000kr hvor meget kan jeg regne med i årlig værdi
tab ?
om et år eller to vil jeg nok købe en campingvogn der skal være robust og
godt isoleret så den kan bruges til at bo i hele året. så den skal nok være
rimelig stor og kunne modstå en orkan. men tilgengæld kommer den kun
sjældent til at bumle rundt på vejene.
kan det evt gå an at skifte ud hver 10. år måske lidt mere eller lidt
mindre..
sagen er nemlig at jeg ganske vist har et hus ude på landet. et lækkert
sted. men jeg ikke li at bo i et hus. så de sidste 5 år har jeg boet i en
stor gammel campingvogn ude i haven. men den er udtjent og dårligt isoleret.
den er bygget engang i 70'erne. nu skal der noget nyt til.

mvh klaus nielsen

Fra : David piuhart

Dato : 15-04-07 23:38

"Klaus Nielsen" <klausvfr@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
isoleret.
> den er bygget engang i 70'erne. nu skal der noget nyt til.

Du har jo bevist at en vogn kan holde i ca. 35 år. Hvis din næste vogn
også holder i 35 år, så giver det en afskrivning på 100/35= ca. 3%
pr. år. Så kan du lægge handelsomkostkostninger og vedligeholdelse
hertil.
Personligt tror jeg at min vogn forringes i værdi med ca. 5% pr. år.
Den købte jeg for 85.000 (fra 2003) sidste år. Jeg tror godt at jeg
kunne få 80.000 for den i år.
Faktisk synes jeg at vognene i almindelighed holder deres priser godt.

--
Mvh. David