Forskel på søgning i forskellige brow
Fra : Kurt Lund

Dato : 23-04-07 19:01

En af mine kursister, som har tilknytning til Jensens Bryghus havde et
spørgsmål i dag, som jeg måtte melde pas overfor.
Hendes søn har bemærket, at når han søgte på Jensens Bryghus (uden
citationstegn) på Google, så landede 1. pladsen hos Dynamic Web, der har
stået for designet sammen med et reklamebureau.
Når hun selv søgte, så landede 1. pladsen på jensensbryghus.dk, som det
skal.

Forskellen?

Han bruger Internet Explorer. Hun bruger Firefox. Og det tog nogen tid
og telefonopringninger at finde ud af, at det var årsagen.

Den er sgu god nok, og jeg blev hende ærlig talt svar skyldig på,
hvorfor det ikke er ens.

Mit bedste forslag var, at hun kontaktede Dynamic Web og bad dem om at
deres indexfil i subdomænet net skulle bede søgemaskiner om ikke at
indeksere. Det er åbenbart der, kundernes sider ligger.

Har I nogle forslag?

--
Kurt Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-07 19:25

Kurt Lund skrev:

> Hendes søn har bemærket, at når han søgte på Jensens Bryghus (uden
> citationstegn) på Google, så landede 1. pladsen hos Dynamic Web, der har
> stået for designet sammen med et reklamebureau.

Jeg har lige prøvet med Opera 9, IE 6 og Firefox 2. Alle tre gav
præcis samme svar, og det samme skete også når jeg brugte
anførselstegn (dog med nogle andre svar).

--
Bertel

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-04-07 21:11

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har lige prøvet med Opera 9, IE 6 og Firefox 2. Alle tre gav
> præcis samme svar, og det samme skete også når jeg brugte
> anførselstegn (dog med nogle andre svar).

Underligt.
Nu har jeg lige prøvet herhjemme og her får jeg også samme resultat:
Alle peger på dynamicweb.
Det gør det ikke på Firefox på arbejde - og jeg har prøvet med ctrl+F5
at tvinge en opdatering igennem cachen.
Det er da mærkeligt ...

--
Kurt Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-07 21:28

Kurt Lund skrev:

> Nu har jeg lige prøvet herhjemme og her får jeg også samme resultat:
> Alle peger på dynamicweb.

Hov. Alle mine søgninger gav noget med Jensens Bryghus, og første
træffer var den rigtige hjemmeside.

--
Bertel

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 23-04-07 21:21

Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
>stået for designet sammen med et reklamebureau.
>Når hun selv søgte, så landede 1. pladsen på jensensbryghus.dk, som det

Jeg er en del forvirret, men tror at Google har en del af skylden.

Første gang jeg prøvede søgningen havde jeg http://www.jensensbryghus.dk/
førstepladsen.

Jeg fandt så ud af at min sprogindstilling på Google var ændret til engelsk
(Cookie indstilling for Google var sat til session ! ? ).

Tilbage i dansk indstilling får jeg kun http://jensensbryghus.net.dynamicweb.dk/

Adressen http://www.jensensbryghus.dk/ er først med når jeg vælger at se alle
søgeresultaterne - og nu ligger http://www.jensensbryghus.dk/ efter
http://jensensbryghus.net.dynamicweb.dk/ linkene?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>