Feisty skuffelse... ASUS M2400N
Fra : Peter Mogensen

Dato : 22-04-07 11:42

Hmm.... Efter at have haft god succes med Ubuntu 7.04 på alle mulige
andre maskiner end min egen må jeg indrømme at jeg havde håbet på lidt
mere held.

Det ser ud til at min ASUS M2400N er ramt at flere Feisty bugs.

1) Feistys kerne indeholder åbenbart ikke den DSDT patch som tidligere
har brugt i Debian Sarge og Ubuntu Dapper. Jeg er nød til at boote med
"nolapic".

2) Før kunne jeg v.h.a. 915resolution fortælle den at den eksterne
VGA-port kunne køre 1680x1050, men det virker slet ikke mere. Noget
tyder på at de har ville udskifte det hack med xorg modesetting, men at
det aldrig blev klart til Feisty.

Ærgeligt... Dapper kørte ellers perfekt.

Hvis nogen sidder med en centrino-laptop med samme problemer og har en
nem løsning vil jeg være glad for at høre om den.

Peter

Fra : Peter Mogensen

Dato : 22-04-07 15:30

Peter Mogensen wrote:
> [...]
> VGA-port kunne køre 1680x1050, men det virker slet ikke mere. Noget
> tyder på at de har ville udskifte det hack med xorg modesetting, men at

Delvist løst..

Ubuntu må i sidste øjeblik have skiftet navnet på modesetting-driverne
til xserver-xorg-video-intel. Den erstatter i810-driveren og det ser ud
til at virke. Der kommer ihvertfald det rigtige signal på VGA-porten.
Men laptop-display'et er forkert. Folk har også raporteret om
ustabilitet... lad os se.

Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-04-07 17:10

On Sun, 22 Apr 2007 16:29:46 +0200
Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> Ubuntu må i sidste øjeblik have skiftet navnet på
> modesetting-driverne til xserver-xorg-video-intel. Den erstatter
> i810-driveren og det ser ud til at virke. Der kommer ihvertfald det
Det er ikke et specielt Ubuntu fænomen; seneste opdatering af Debian
Sid afslører det samme, så det er nok et fænomen relateret til xorg.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen