JetDirect til parallel-scanner ??
Fra : Hansemand

Dato : 03-07-01 14:49

Hej NG.
Jeg har en JetDirect, som jeg benytter til min HP printer. Nu vil knægten
også gerne bruge scanneren, og derfor tænkte jeg; kan jeg koble scanneren på
JetDirect'en, og så proppe printeren bag på scannerens TWAIN port
(udadgående parallelport) ??

Jeg har forsøgt at installere scanneren (billig Mustek) igen, i håb om at
jeg fik mulighed for at vælge port under inst. - men nej.

Jeg har også søgt efter en .ini-fil eller lign. konfigurations-fil hvor
porten måske var defineret for scanneren, - men nej.

Er der nogen der har nogle gode forslag ??

Mvh Morten

Fra : Michael Kjær

Dato : 03-07-01 18:46

> [...]
> også gerne bruge scanneren, og derfor tænkte jeg; kan jeg koble scanneren

> JetDirect'en, og så proppe printeren bag på scannerens TWAIN port
Glem det, JetDirect er en prinserver, ikke en parallelport. Du kan dog med
den rigtige JetDirect og en HP3150/3200 scanne over netværket

/mk

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 03-07-01 22:30

Hej

Jeg tror desværre at du skal opgive projektet. Billige parallelportskannere
understøtter ikke 2-vejs kommunikation til en printer der forbindes efter
skanneren så selvom du skulle kunne etablere forbindelse med skanneren via
JetDirect'en vil din printer ikke fungere ordentligt.

Mvh.
Henk