Php til byte-code
Fra : J. Nielsen

Dato : 23-04-07 16:31

Hey,
Jeg leger med tanken om at oversætte mine php-scripts til noget
byte-code-agtigt noget (så mine kunder ikke kan se selve koden).
Jeg har set at Zend leverer et produkt kaldet "Guard", men det koster $1000
om året (!), at benytte.
Desuden har jeg fundet "Phpshield" (www.phpshield.com) og "Php Encoder"
(http://www.ioncube.com/) til hhv. $75 og $199 - begge som en engangspris,
så vidt jeg kan vurdere.
Er der andre, der har erfaringer med at benytte disse eller andre
"oversættere"?
Kan det virkelig betale sig at betale $1000 for Zends encoder?
Er de billige encodere dårligere, så det er lettere for "hackere" at
disassemblere koden?
Jeg ser frem til at høre fra jer,
Jakob

Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-04-07 20:12

J. Nielsen skrev:
> [...]
> byte-code-agtigt noget (så mine kunder ikke kan se selve koden).
> Jeg har set at Zend leverer et produkt kaldet "Guard", men det koster $1000

Hej,

Prøv at kigge på bcompiler. Det kan downloades som et modul til PHP, og
det er gratis. Jeg har brugt det før som bytecode-compiling. Det kan
også lave exe-filer til Windows-maskiner.

Se mere her:
http://www.php.net/bcompiler

Kasper Johansen