Forksel på IE6 og Firefox...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 23-04-07 13:12

Link:
http://gie04-05.dk/opensource%20projekter/kalender/ajax%20version
/

Mit javascript virker ikke i IE6, hvorfor har jeg ingen anelse
om...

Det skulle gerne virke på samme måde som i FF...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-04-07 14:05

Jeppe Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> om...
>
> Det skulle gerne virke på samme måde som i FF...

http://www.xml.com/cs/user/view/cs_msg/2941
?

Birger

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 23-04-07 14:27

> http://www.xml.com/cs/user/view/cs_msg/2941

Hvor i mit script skal jeg sætte den her:
res.setContentType("text/xml");

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-04-07 14:42

> Hvor i mit script skal jeg sætte den her:
> res.setContentType("text/xml");

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Som jeg forstår det, bare inden du faktisk sender requesten.
Da det kun skal sættes på MS objektet, vil inde i din if hvor du
instantierer objektet være et godt sted...

Når det er sagt, ved jeg ikke nok om det, til at være sikker på
at det er det, der er dit problem.
Det virker bare sandsynligt, når det virker i de andre browsere -
og hvis der returneres null i objektdelen, er det vel muligt at
du heller ikke kan komme til teksten, selv om den muligvis er
der?

Birger

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 23-04-07 18:00

> Som jeg forstår det, bare inden du faktisk sender requesten.
> Da det kun skal sættes på MS objektet, vil inde i din if hvor du
> instantierer objektet være et godt sted...

har sat den ind her nu:
               if (xhr.readyState == 4) {
                  res.setContentType("text/xml");
                  document.getElementById("calendar_context").innerHTML =
                  xhr.responseText;
               }

Men det virker hverken i firefox og IE6 så....

Får fejlen:
res is not defined
res.setContentType("text/xml");

I min firebug..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-04-07 20:53

> [...]
>                   xhr.responseText;
>                }
>
> Men det virker hverken i firefox og IE6 så....

nej... :)

"res" er din ActiveX - altså den du kalder xhr.
Og den if jeg mente, er den hvor du opretter xhr :

if (window.XMLHttpRequest) {
xhr = new XMLHttpRequest();

            }else{
               xhr = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
            }

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-04-07 20:53

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-04-07 20:57

> [...]
>                   xhr.responseText;
>                }
>
> Men det virker hverken i firefox og IE6 så....

ups - ramte en forkert knap...

if (window.XMLHttpRequest) {
xhr = new XMLHttpRequest();
}
else {
xhr = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
res.setContentType("text/xml");
}

den if du har indsat den i, bliver først eksekveret efter svaret er
modtaget, og det er lidt sent at bede om at få det efter en bestemt
recept...

Birger

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-04-07 21:01

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> den if du har indsat den i, bliver først eksekveret efter svaret er
> modtaget, og det er lidt sent at bede om at få det efter en bestemt

Det går jo vældigt... :>)
der skal selvfølgelig stå

xhr.setContentType("text/xml");

og ikke res...

Birger

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-04-07 06:08

Birger Sørensen wrote:

> [...]
[snip hmtl.dk sig]

> [...]
>
> den if du har indsat den i, bliver først eksekveret efter svaret er
> modtaget, og det er lidt sent at bede om at få det efter en bestemt

Det er det rigtige sted Jeppe har sat det ind.
Humlen er, at man, *efter* at have modtaget svar(incl content type), skal
'tvinge' IE til at sætte indholdet i en DOM.

Men selvfølgelig skal Jeppe rette det til:
if (xhr.readyState == 4) {
xhr.setContentType("text/xml");

Stig Johansen

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 24-04-07 15:12

> Men selvfølgelig skal Jeppe rette det til:
> if (xhr.readyState == 4) {
> xhr.setContentType("text/xml");

xhr.setContentType is not a function

Får jeg som fejl når jeg sætter den ind der..