Pas på Cybercity!
Fra : Affrinard

Dato : 23-04-07 15:04

Hermed en ubehagelig oplevelse med Cybercity, som fik mig til at
fravælge dem som udbyder.

I sidste uge bestilte jeg solo bredbånd og IP telefoni hos CC og valgte
Gør Det Selv løsning. To dage senere modtager jeg så et velkomstbrev med
bl.a. login og password, som jeg prøver på deres hjemmeside. Jeg kan så
under ordrestatus se, at der er rekvireret teknikerbesøg til den
følgende onsdag, hvilket jeg ikke har bestilt. Derfor sender jeg en mail
til CC og spørger, hvorfor der står, at jeg skal have teknikerbesøg.
Jeg går ud fra, at det er en fejl, men vil gerne sikre mig helt.

I dag modtager jeg så udstyr fra CC samt svar på mail, hvor der står, at
de ikke kan levere ADSL eftersom min fastnetlinje er opsagt, og at jeg
derfor skal have teknikerbesøg 23/4.

Efter meget tovtrækkeri ved telefonisk support påstår de sågar, at jeg
selv skulle have bestilt teknikerbesøg, hvilket er direkte løgn. Jeg
bliver meget frustreret og beslutter mig for at fortryde handelen og
returnerer udstyret.

Hvis jeg ikke selv var gået ind på ordrestatus, havde jeg ikke vidst
noget om teknikerbesøget og kunne nemt være kommet til at slippe 695 kr
for det, som CC jo opkræver.

Er det standardprocedure, at man vælger Gør Det Selv ved bestillingen,
men at CC ikke informerer om, at man alligevel skal have teknikerbesøg?
Hvis jeg havde vist, at jeg ikke selv kunne installerere det, ville jeg
aldrig have bestilt, da omkostningerne ville være for store.

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 23-04-07 15:28

Da jeg skiftede fra TDC til CC Solo, var der ingen problemer.

Jeg får sågar rabat, fra TDC, da det er dem der levere min CC Solo, da CC
ikke har noget udstyr på den central jeg er forbundet til.

Fin bonus.
Leo

Fra : Affrinard

Dato : 23-04-07 16:09

Leo Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Jeg får sågar rabat, fra TDC, da det er dem der levere min CC Solo, da CC
> ikke har noget udstyr på den central jeg er forbundet til.

Det var mere mht. selve proceduren, altså at man klart angiver Gør Det
Selv løsning ved bestillingen, og at det også står på ordrebekræftelsen,
men at CC ikke selv aktivt informerer om teknikerbesøg.

Det kan ikke være rigtigt, at man bestiller et produkt, men at ens ordre
bliver lavet om, uden at man får noget at vide om det.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 23-04-07 20:40

Affrinard skrev:

> Det kan ikke være rigtigt, at man bestiller et produkt, men at ens ordre
> bliver lavet om, uden at man får noget at vide om det.

Jeg blev "kontakt" af dem, med hensyn til bestilling og tekniker besøg.
Jeg havde også bestilt CC Solo, og modtager pludseligt en SMS (jaja ok,
jeg har nok en gang indtastet mit mobil nummer) om, at der kommer den
tekniker xx dato. Jeg ringer så straks til dem, og spørger hvordan det
nu hænger sammen...
Det korte af det lange er, at jeg netop har opsagt mit abbon. hos dem.
Jeg startede med 900 meter til centralen, og lovning om 10, 15 eller
20Mbit. Da der var problemer med alt over 5Mbit, fik de sat tdc på
sagen, hvilket endte med at jeg blev sat på en anden central = 2km væk,
og nu kunne jeg maks hive 4Mbit ned -herligt!
Nu sidder jeg så og venter på 15Mbit på min firma tdc linie, livet kan
blive for kort til CC og deres super dårlige kundeservice.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Steffen

Dato : 23-04-07 23:40

Affrinard skrev:

> [...]
>

> Det kan ikke være rigtigt, at man bestiller et produkt, men at ens ordre
> bliver lavet om, uden at man får noget at vide om det.
Det samme skete for mig i sin tid, hvor jeg skulle flytte, og valgte en
gør-det-selv, jeg spurgte så hvorfor de alligevel havde bestilt en
tekniker, og svaret var at det ikke kunne gøre sig uden ved en flytning.
Jeg afbestilte min flytning, hvilket blev bekræftet, alligevel havde der
været en tekniker imens jeg havde været på arbejde, og der lå en besked
om et forgæves teknikerbesøg, jeg brokkede mig og CC erkendte fejlen, og
jeg skulle selvfølgelig ikke betale! Jeg havde imellemtiden bestilt en
ny-oprettelse og det kunne lade sig gøre uden en tekniker, og det
virkede fra første dag

Måske har du bare været uheldig? for de lyttede til mig dengang, selvom
de nok har fået en regning fra TDC for det forgæves teknikerbesøg.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 23-04-07 22:24

Affrinard wrote:
> [...]
> Hvis jeg havde vist, at jeg ikke selv kunne installerere det, ville jeg
> aldrig have bestilt, da omkostningerne ville være for store.

Det kunne godt se sådan ud:

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/spoergsmaal_og_svar/goer_det_selv/

"Bemærk: Hvis det efter installation som Gør Det Selv er nødvendigt med
et teknikerbesøg, vil du blive opkrævet et gebyr på 695 kr.

I nogle situationer opdages det først på leveringsdatoen, at det er
nødvendigt med et teknikerbesøg. I så fald faktureres du for
installationen."

Det er TDC der bestemmer, om der skal tekniker ud. Jeg fik en tekniker
ud, da jeg ikke havde haft telefon eller ADSL i en årrække, på trods af
at linien fungerede fint allerede dagen inden oprettelsen. Han kiggede
og spurgte hvorfor han var kaldt ud når det virkede allerede. Det er
vist lidt tilfældigt hvad TDC har registreret omkring deres kabler og
hvornår de kræver en tekniker.

Fullrate gør det, at de automatisk afbryder bestillingen, hvis det viser
sig at der er behov for tekniker, medmindre kunden aktivt godkender
teknikerbesøget og de 695 kr. Sådan troede jeg egentlig også CC gjorde,
men det ser ikke sådan ud. Det ville klæde dem, hvis de gjorde.

Fra : Mads

Dato : 23-04-07 23:48

On Mon, 23 Apr 2007 23:23:54 +0200, Niklas Petersen <spam@berta.dk>
wrote:

> [...]
>
>I nogle situationer opdages det først på leveringsdatoen, at det er
>nødvendigt med et teknikerbesøg. I så fald faktureres du for

Ikke altid.

Da jeg fik CC Solo ( Gør det selv ) skulle det ikke være nødvendigt
med et teknikerbesøg. Det blev det så alligevel, da mine telefonstik
viste sig at være døde. Jeg har aldrig haft fastnettelefon.
TDC sendte så en tekniker ud for at ordne det, men jeg blev aldrig
opkrævet noget gebyr for dette.

mvh Mads

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-04-07 23:58

Da jeg fik CC viste det sig at der skulle en tekniker ud. Han var her i 4
timer og jeg betalte ikke en krone.
Indtil videre har jeg fuldt ud tilfreds med CC, bortset fra at jeg synes tlf
ind imellem falder ud!?

Fra : Per Hansen

Dato : 24-04-07 10:55

Affrinard <pbartramREMOVE@stofanet.dk> mentioned this

> Hermed en ubehagelig oplevelse med Cybercity, som fik mig til at
> fravælge dem som udbyder.

Inden i rakker CC alt for meget ned, så må jeg lige nævne at en DSL
forbindelse altså ikke bare lige er en DSL forbindelse.
Hagen ved det er at der er forskelle på hvad at de forskellige udbydere
har af DSL.
Eks. er Tele2's og CC's DSL overhovedet ikke kompatibel, de er vidt
forskellige, det oplevede jeg selv da jeg skiftede fra Tele2 til CC
og det var teknikkeren fra TDC der fortalte mig det, da han kom og
satte en sekundær boks op til CC's DSL.
Den DSL linie jeg ellers havde over til vores central kunne overhovedet
ikke bruges til CC, så derfor krævede det at der kom en ny boks op.

Så nu har jeg 2 bokse siddende til DSL: Den der passer til Tele2's
og den der passer til CC's som jeg bruger nu.

--
Per Hansen

Fra : Stoffer

Dato : 24-04-07 20:18

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så nu har jeg 2 bokse siddende til DSL: Den der passer til Tele2's
> og den der passer til CC's som jeg bruger nu.

Du har et adsl modem fra Tele2 og et adsl modem med indbygget router fra CC.
Tele2 kører DHCP, CC bruger stadig PPPoA.

Du kan sådan set godt bruge samme udstyr til begge ting...
Eks. har jeg selv en Linksys WAG200G, som kan begge dele.

Faktum - en adsl forbindelse er en adsl forbindelse.

Forskellen kan være at de ikke bruger samme udstyr på centralen. Hvilket
oftest sker i større byer.
Her på landet er det kun TDC, som har udstyr på centralen, hvor CC og Tele2
lejer sig ind.

Fra : Steen

Dato : 25-04-07 22:36

Stoffer wrote:
> Tele2 kører DHCP, CC bruger stadig PPPoA.

Er PPPoA noget gammel lort eller er det hurtigt nok? Jeg overvejer nemlig at
skifte fra Stofanet til CC 5Mbit.

MVH Steen

Fra : Per Hansen

Dato : 26-04-07 00:47

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> mentioned this

> Er PPPoA noget gammel lort eller er det hurtigt nok? Jeg overvejer
> nemlig at skifte fra Stofanet til CC 5Mbit.
>
> MVH Steen

Har en 8Mbit og går op på 20Mbit til Juni, jeg kan bestemt ikke
beklage mig over hastigheden ved bare 8Mbit.
Grunden til det at først er Juni er at de er bagud med deres
opgaderinger rundt om i landet på telecentralerne.

--
Per Hansen

Fra : Rado

Dato : 26-04-07 01:07

On Wed, 25 Apr 2007 23:35:58 +0200, "Steen"
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

>Er PPPoA noget gammel lort eller er det hurtigt nok? Jeg overvejer nemlig at
>skifte fra Stofanet til CC 5Mbit.

Da jeg i sin tid kørte PPPoA over TDC (Boomtown) på en 512/512 linie
lå hastigheden altid omkring 500 begge veje. Det er betydeligt mere
end man får idag på en 512/512 DHCP linie.

Om det så er fordi der er mindre overhead på PPPoA end DHCP eller TDC
dengang simpelthen blot leverede den hastighed de reklamerede med skal
jeg ikke kunne sige.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : ASKF

Dato : 10-05-07 16:49

Rado ytrede sig i <1hqv231vbl27m26nromn74en801b8jv91i@4ax.com> med
dette:

> [...]
>
>Om det så er fordi der er mindre overhead på PPPoA end DHCP eller TDC
>dengang simpelthen blot leverede den hastighed de reklamerede med skal

TDC leverede en højere hastighed på de Boomtown linjer der kunne klare
det, for netop at kompensere for overhead.

Der var en del snak om det i TDCs nyhedsgrupper om det, og der var en
del kunder der ikke havde Boomtown, som var meget utilfredse med at TDC
ikke gjorde det for alle.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Affrinard

Dato : 25-04-07 09:26

Trods mange forsøg på at få afværget teknikerbesøget ser jeg nu, at han
alligevel har været her tidligere i dag, og nu står jeg uden
fastnetforbindelse. Telefonen er helt død.

Der har været taget kontakt til CC gentagne gange, og deres kundesupport
er så godt som ikke eksisterende. Man bliver blot sendt fra den ene
afdeling til den anden og omstilt præcis som det passer dem. Ingen af de
medarbejdere jeg havde kontakt med kunne finde ud af at få min ordre
annulleret.

Jeg kan blot sige, at jeg ikke er imponeret af CC's metoder.

Fra : Affrinard

Dato : 26-04-07 18:14

Efter utrolig meget tovtrækkeri med både CC og TDC lykkedes det at
genetablere fastnet.

Trods det at det var TDC som sendte en tekniker ud for at sabotere vores
telefonlinje, ville TDC i første omgang slet ikke forholde sig til at få
fastnet genåbnet. De påstod først at linjen var opsagt hos Tele2, og at
teknikeren derfor havde været forbi for at lukke den.

Det er for så vidt sandt, at linjen oprindeligt var blevet opsagt, men
vores abonnement er langt fra udløbet og vi har siden opsigelsen haft
kontakt med Tele2 og fået genoptaget abonnementet, da vi indså, at CC på
ingen måde kunne levere en ordentlig service. Det skal for god ordens
skyld også påpeges, at abonnementet hos Tele2 blev genoptaget inden
TDC's tekniker havde held med at afskære fastnetlinjen.

Da linjen var åben igen, tog vi kontakt med Tele2, og de sagde, at der
havde været en fejlmelding på linjen, hvilket havde resulteret i, at TDC
havde lukket den. Hvor den fejlmelding så skulle komme fra, meldte de
imidlertid intet om.

Umiddelbart efter at linjen blev genetableret, tog en tekniker fra TDC
kontakt til os via fastnet for at sikre sig, at linjen var i orden. Han
sagde, at TDC's tekniker var blevet rekvireret af CC og ikke af Tele2.

I dag modtager jeg så endelig svar fra CC, hvor de beklager forløbet og
forsikrer os om, at vi ikke kommer til at betale noget, og at ordren om
at annullere handelen er modtaget.
Trods det modtager jeg et par timer senere en SMS med besked om, at der
er afsat en ny etableringsdato d. 9/5.

Jeg har brugt utrolig meget energi og tid på blot at forsøge at benytte
min returret ift. CC's produkt. Jeg kan kun prise mig lykkelig over, at
jeg forhåbentlig snart er fri af deres kløer.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 21-05-07 17:12

"Affrinard" <pbartramREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min returret ift. CC's produkt. Jeg kan kun prise mig lykkelig over, at
> jeg forhåbentlig snart er fri af deres kløer.

Bare synd for CC at det er TDC der bestemmer om du skal have tekniker besøg
og det er TDC der får de 695 kr.

Tænk en gang, TDC score kunder tilbage, ved at ude en "dårlig" service, for
deres konkurrenter.