/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Cybercity banned af MSN og Hotmail......
Fra : Henrik


Dato : 22-04-07 23:10

hej gruppe

Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10 dage fordi
Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere pga. cybercitys
manglende kontrol med spam.....

Er det et normalt fænomen, eller er cybercity bare på vej til at blive et
nyt Tiscali ??

Blev iøvrigt også frarøvet 100,- i gebyr da jeg fik deres iøvrige ustabile
forbindelse, fordi de sendte mig defekt brugt udstyr som jeg skulle retunere
inden en et bestemt tidspunkt, som de smart nok havde skrevet på bagsiden af
følgesedlen som var klistret på pakken....

venlig hilsen / Best regards

Henrik



 
 
Thomas S. Iversen (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 22-04-07 23:46

> Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10 dage fordi
> Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere pga. cybercitys
> manglende kontrol med spam.....

Det er også hvad jeg oplever. Det kan være man skal se at få fast ip#
på sin firma forbindelse og så bruge den istedet :-/

Thomas
--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

Mads (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 23-04-07 00:18

On Mon, 23 Apr 2007 00:10:10 +0200, "Henrik" <durikke@durikke.dk>
wrote:

>hej gruppe
>
>Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10 dage fordi
>Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere pga. cybercitys
>manglende kontrol med spam.....

Det gælder ikke kun de to. Jeg kan f.eks. ikke sende mails til
min fætter i Chicago, fordi hans ISP Comcast jævnligt blokerer
for alle mails der kommer fra en CC server. Jeg får bare mine
mails retur med besked om at de er SPAM.

Hver gang det sker, skriver jeg til CC's support, men der bliver
længere og længere imellem svarene. Sidst gik der 2 uger og
man får bare den besked at "de prøver at løse problemet, men
at det er svært fordi så mange CC kunder har virus inficerede
maskiner der sender SPAM ud."

Ja, CC Solo er da dejligt hurtigt, men man begynder sgu så
småt at savne sit gamle kabelmodem og sin 1 Mbit forbindelse.

mvh Mads

Henrik (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 23-04-07 08:01


"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
news:0vqn23hul46hmumrb39pocqjdf1962a73r@4ax.com...
> On Mon, 23 Apr 2007 00:10:10 +0200, "Henrik" <durikke@durikke.dk>
> wrote:
>
>>hej gruppe
>>
>>Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10 dage
>>fordi
>>Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere pga. cybercitys
>>manglende kontrol med spam.....
>
> Det gælder ikke kun de to. Jeg kan f.eks. ikke sende mails til
> min fætter i Chicago, fordi hans ISP Comcast jævnligt blokerer
> for alle mails der kommer fra en CC server. Jeg får bare mine
> mails retur med besked om at de er SPAM.
>
> Hver gang det sker, skriver jeg til CC's support, men der bliver
> længere og længere imellem svarene. Sidst gik der 2 uger og
> man får bare den besked at "de prøver at løse problemet, men
> at det er svært fordi så mange CC kunder har virus inficerede
> maskiner der sender SPAM ud."
>
> Ja, CC Solo er da dejligt hurtigt, men man begynder sgu så
> småt at savne sit gamle kabelmodem og sin 1 Mbit forbindelse.
>


Ja jeg er også ved at finde en anden udbyder.

Mon ikke det er fordi at CC ikke er seriøse nok omkring opsætning af spam
filter på kæde mails m.m, så de undgår at deres servere bliver brugt af spam
hajer?

Havde TDC før ( alt for dyr ) og der var der jo ikke disse problemer......

Mvh
Henrik



Andreas Plesner Jaco~ (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 23-04-07 08:07

On 2007-04-23, Henrik <durikke@durikke.dk> wrote:
>
> Mon ikke det er fordi at CC ikke er seriøse nok omkring opsætning af spam
> filter på kæde mails m.m, så de undgår at deres servere bliver brugt af spam
> hajer?
>
> Havde TDC før ( alt for dyr ) og der var der jo ikke disse problemer......

Det er vist en overdrivelse. Alle udbydere er ramt af problemet i større
eller mindre grad.
Men det er rigtigt at det tyder på at CC har en opgave de kan løse
bedre.

--
Andreas

NoOne (23-04-2007)
Kommentar
Fra : NoOne


Dato : 23-04-07 08:42

On Mon, 23 Apr 2007 09:00:34 +0200, "Henrik" <durikke@durikke.dk>
wrote:

>
>"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
>news:0vqn23hul46hmumrb39pocqjdf1962a73r@4ax.com...
>> On Mon, 23 Apr 2007 00:10:10 +0200, "Henrik" <durikke@durikke.dk>
>> wrote:
>>
>>>hej gruppe
>>>
>>>Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10 dage
>>>fordi
>>>Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere pga. cybercitys
>>>manglende kontrol med spam.....
>>
>> Det gælder ikke kun de to. Jeg kan f.eks. ikke sende mails til
>> min fætter i Chicago, fordi hans ISP Comcast jævnligt blokerer
>> for alle mails der kommer fra en CC server. Jeg får bare mine
>> mails retur med besked om at de er SPAM.
>>
>> Hver gang det sker, skriver jeg til CC's support, men der bliver
>> længere og længere imellem svarene. Sidst gik der 2 uger og
>> man får bare den besked at "de prøver at løse problemet, men
>> at det er svært fordi så mange CC kunder har virus inficerede
>> maskiner der sender SPAM ud."
>>
>> Ja, CC Solo er da dejligt hurtigt, men man begynder sgu så
>> småt at savne sit gamle kabelmodem og sin 1 Mbit forbindelse.
>>
>
>
>Ja jeg er også ved at finde en anden udbyder.
>
>Mon ikke det er fordi at CC ikke er seriøse nok omkring opsætning af spam
>filter på kæde mails m.m, så de undgår at deres servere bliver brugt af spam
>hajer?

.... I skulle skrive til Kontakt eller Basta ... I er jo kunder som
ikke kan bruge det produkt som i betaler for ... ;)

RaZoR ;)

>
>Havde TDC før ( alt for dyr ) og der var der jo ikke disse problemer......
>
>Mvh
>Henrik
>


Flemming Lynggaard (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 02-05-07 14:16

NoOne wrote:

>> hajer?
>
> ... I skulle skrive til Kontakt eller Basta ... I er jo kunder som
> ikke kan bruge det produkt som i betaler for ... ;)
>
> RaZoR ;)
>
>> Havde TDC før ( alt for dyr ) og der var der jo ikke disse problemer......
>>

Noget sludder... alle IAP'er bliver ramt af dette.. uden undtagelse..

Suk
F

PerX ... (24-04-2007)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 24-04-07 13:33

In article <462c5991$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
durikke@durikke.dk says...

> Havde TDC før ( alt for dyr ) og der var der jo ikke disse problemer......

Det dyre var måske fordi de havde hyret folk til at løse problemet?


Lars Christensen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 23-04-07 08:14

On Mon, 23 Apr 2007 01:17:43 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Hver gang det sker, skriver jeg til CC's support, men der bliver
>længere og længere imellem svarene. Sidst gik der 2 uger og
>man får bare den besked at "de prøver at løse problemet, men
>at det er svært fordi så mange CC kunder har virus inficerede
>maskiner der sender SPAM ud."
>
Det har min ISP da også, men de blokerer deres forbindelse indtil
kunden har fået styr på problemet. Det burde Cybercity også gøre. Men
ja det giver jo utilfredse kunder der råber og skriger i røret, og det
er jo nok det de vil undgå :-/


Henrik (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 23-04-07 08:31


"Lars Christensen" <lars@snot.invalid> skrev i en meddelelse
news:l3no235nbgd1uma2rqh2era9hgmn5k1rsv@4ax.com...
> On Mon, 23 Apr 2007 01:17:43 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
> wrote:
>
>>Hver gang det sker, skriver jeg til CC's support, men der bliver
>>længere og længere imellem svarene. Sidst gik der 2 uger og
>>man får bare den besked at "de prøver at løse problemet, men
>>at det er svært fordi så mange CC kunder har virus inficerede
>>maskiner der sender SPAM ud."
>>
> Det har min ISP da også, men de blokerer deres forbindelse indtil
> kunden har fået styr på problemet. Det burde Cybercity også gøre. Men
> ja det giver jo utilfredse kunder der råber og skriger i røret, og det
> er jo nok det de vil undgå :-/


Det er vel en normal nødvendighed ?? og da også kun rimeligt, hvis en kunde
inficerere nettet med spam fra han computer, så skal forbindelsen da lukkes
indtil det stopper....

Hvilken ISP har du?




Lars Christensen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 23-04-07 09:39

On Mon, 23 Apr 2007 09:30:48 +0200, "Henrik" <durikke@durikke.dk>
wrote:


>Det er vel en normal nødvendighed ?? og da også kun rimeligt, hvis en kunde
>inficerere nettet med spam fra han computer, så skal forbindelsen da lukkes
>indtil det stopper....

Kunne ikke være mere enig.
>
>Hvilken ISP har du?
>

Bolig:net http://www.bolignet.dk


Henrik (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 23-04-07 11:08


"Lars Christensen" <lars@snot.invalid> skrev i en meddelelse
news:50so23lmn522mjhqpbtpb3i3fqbecdngc9@4ax.com...
> On Mon, 23 Apr 2007 09:30:48 +0200, "Henrik" <durikke@durikke.dk>
> wrote:
>
>
>>Det er vel en normal nødvendighed ?? og da også kun rimeligt, hvis en
>>kunde
>>inficerere nettet med spam fra han computer, så skal forbindelsen da
>>lukkes
>>indtil det stopper....
>
> Kunne ikke være mere enig.
>>
>>Hvilken ISP har du?
>>
>
> Bolig:net http://www.bolignet.dk
>

Den kan jeg desværre ikke bruge, skal via tlf kobber




Peter Knutsen (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-05-07 13:02

Mads wrote:
> Det gælder ikke kun de to. Jeg kan f.eks. ikke sende mails til
> min fætter i Chicago, fordi hans ISP Comcast jævnligt blokerer
> for alle mails der kommer fra en CC server. Jeg får bare mine
> mails retur med besked om at de er SPAM.
>
> Hver gang det sker, skriver jeg til CC's support, men der bliver
> længere og længere imellem svarene. Sidst gik der 2 uger og
> man får bare den besked at "de prøver at løse problemet, men
> at det er svært fordi så mange CC kunder har virus inficerede
> maskiner der sender SPAM ud."
>
> Ja, CC Solo er da dejligt hurtigt, men man begynder sgu så
> småt at savne sit gamle kabelmodem og sin 1 Mbit forbindelse.

Kan man ikke komme uden om problemet ved at bruge en anden server til
udgående email?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Thomas S. Iversen (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 11-05-07 14:11

> Kan man ikke komme uden om problemet ved at bruge en anden server til
> udgående email?

Jo, men det er ikke sikkert du får lov af din udbyder til at komme til
andre smtpservere end udbyderens.

Thomas

The problem with the French is that they dont have a word for "entrepreneur" - George W. Bush

Peter Knutsen (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 11-05-07 16:13

>> Kan man ikke komme uden om problemet ved at bruge en anden server til
>> udgående email?

Thomas S. Iversen wrote:
> Jo, men det er ikke sikkert du får lov af din udbyder til at komme til
> andre smtpservere end udbyderens.

Azero, hvor jeg har mit domæne/web-/mailhotel, har en udgående server.
Jeg har ikke prøvet at bruge den endnu, men jeg overvejer at forsøge, da
det er ret irriterende at jeg ikke kan sende email til hotmailfolk.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Bertel Lund Hansen (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-05-07 17:35

Peter Knutsen skrev:

> Azero, hvor jeg har mit domæne/web-/mailhotel, har en udgående server.

Ja, men hvis CC spærrer for det, kan du ikke bruge den. Jeg kan
f.eks. kun sende mails ud via Stofanets mailserver.

Prøv det, og se om det giver en fejlmeddelelse.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Mogens Nielsen (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 11-05-07 17:48


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:dbzfaf4v8blw.12t8wjo4zduxb$.dlg@40tude.net...
> Peter Knutsen skrev:
>
>> Azero, hvor jeg har mit domæne/web-/mailhotel, har en udgående server.
>
> Ja, men hvis CC spærrer for det, kan du ikke bruge den.

Men det gør de ikke.

Mogens


Mads (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 11-05-07 17:06

On Fri, 11 May 2007 14:01:33 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Kan man ikke komme uden om problemet ved at bruge en anden server til
>udgående email?

Jo da. Jeg kan bruge Gmail når mine mails kommer retur, men det er
da træls at skulle sende nogen mails to gange og at skulle sende
dem igen fra webmail. Det er jo heller ikke sikkert jeg lige opdager
at en mail kommer retur, for der går somme tider en 5 - 10 minutter
og så opdager man det måske først næste dag. Træls.

mvh Mads

Bruno (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 23-04-07 17:33

Henrik wrote:
> hej gruppe
>
> Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10 dage fordi
> Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere pga. cybercitys
> manglende kontrol med spam.....
>
Ah - det forklare nogle af de mailproblemer jeg har haft på det sidste

Hvor ser man at CC bliver blokket for jeg har ikke fået mails tilbage,
de er bare forsvundet i Cyberspace.

Mvh
Bruno

Mads (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 23-04-07 20:21

On Mon, 23 Apr 2007 18:32:45 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Ah - det forklare nogle af de mailproblemer jeg har haft på det sidste
>
>Hvor ser man at CC bliver blokket for jeg har ikke fået mails tilbage,
>de er bare forsvundet i Cyberspace.

Ja, det er jo så lige problemet. Du kan jo kun se at din mail er
blevet blokeret, hvis den blokerende server sender din mail retur.
F.eks. får jeg nedenstående smøre når jeg vil sende en mail til
min fætter i Chicago.

mvh Mads

--------------

This is the mail system at host cicero0.cybercity.dk.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<mxxxx@comcast.net>: host gateway-a.comcast.net[206.18.177.26] said:
550
212.242.40.52 blocked by ldap:ou=rblmx,dc=comcast,dc=net -> BL003
Blocked
for spam. Please see

http://www.comcast.net/help/faq/index.jsp?faq=SecurityMail_Policy18627
(in
reply to MAIL FROM command)



Reporting-MTA: dns; cicero0.cybercity.dk
X-Postfix-Queue-ID: 228A8678653
X-Postfix-Sender: rfc822; mxxxxx@it.dk
Arrival-Date: Mon, 23 Apr 2007 00:21:40 +0200 (CEST)
Content-Type: text/plain

Final-Recipient: rfc822; mxxxxx@comcast.net
Original-Recipient: rfc822;mxxxxxx@comcast.net
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; gateway-a.comcast.net
Diagnostic-Code: smtp; 550 212.242.40.52 blocked by
ldap:ou=rblmx,dc=comcast,dc=net -> BL003 Blocked for spam. Please
see

http://www.comcast.net/help/faq/index.jsp?faq=SecurityMail_Policy18627


Frank Damgaard (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 28-04-07 15:19

Mads skrev:
> On Mon, 23 Apr 2007 18:32:45 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
> wrote:
>
>> Ah - det forklare nogle af de mailproblemer jeg har haft på det sidste
>>
>> Hvor ser man at CC bliver blokket for jeg har ikke fået mails tilbage,
>> de er bare forsvundet i Cyberspace.
>
> Ja, det er jo så lige problemet. Du kan jo kun se at din mail er
> blevet blokeret, hvis den blokerende server sender din mail retur.

"blokerende server" => "blokerede server"

Det er den mailserver (A) der forsøger at aflevere
til en mailserver (B) som blokerer fra (A), der skal returnere mail.
(dvs. A returnerer)

Problemet med manglende mail opstår hvis B accepterer mail og modtager den og
derefter smider den ud, eller at A ikke svarer tilbage at den ikke kunne
aflevere en mail.


> F.eks. får jeg nedenstående smøre når jeg vil sende en mail til
> min fætter i Chicago.
>
> mvh Mads
>
> --------------
>
> This is the mail system at host cicero0.cybercity.dk.
> I'm sorry to have to inform you that your message could not
> be delivered to one or more recipients. It's attached below.
> ....

Netop, det er CC's mailserver (A) der svarer tilbage at den ikke kunne aflevere
din mail.

Kim Schulz (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 23-04-07 20:35

On Mon, 23 Apr 2007 00:10:10 +0200
"Henrik" <durikke@durikke.dk> wrote:

> hej gruppe
>
> Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10
> dage fordi Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere
> pga. cybercitys manglende kontrol med spam.....
>
> Er det et normalt fænomen, eller er cybercity bare på vej til at
> blive et nyt Tiscali ??
>
> Blev iøvrigt også frarøvet 100,- i gebyr da jeg fik deres iøvrige
> ustabile forbindelse, fordi de sendte mig defekt brugt udstyr som jeg
> skulle retunere inden en et bestemt tidspunkt, som de smart nok havde
> skrevet på bagsiden af følgesedlen som var klistret på pakken....

Det sker desværre med Cybercity og ikke bare ved hotmail og msn, men
mange forskellige udbydere som slår op i de samme IP pools/spam filtre.
Har talt med flere teknikere hos CC men de fejer bare problemet af med
en tam undskyldning om at det er fordi alle de andre har deres
spamfilter sat forkert op. Hvis ikke det var fordi jeg var bundet af en
kontrakt i et par måneder endnu, så var jeg for længst smuttet fra dem.
Servicen er lav, til gengæld er produktet middelmådig.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/
Phone: +45 5190 4262 | Fun : http://www.chilifan.dk/

Per Hansen (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Hansen


Dato : 24-04-07 10:43

"Henrik" <durikke@durikke.dk> mentioned this

> hej gruppe
>
> Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10 dage
> fordi Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere pga.
> cybercitys manglende kontrol med spam.....
>
> Er det et normalt fænomen, eller er cybercity bare på vej til at blive
> et nyt Tiscali ??
>
> Blev iøvrigt også frarøvet 100,- i gebyr da jeg fik deres iøvrige
> ustabile forbindelse, fordi de sendte mig defekt brugt udstyr som jeg
> skulle retunere inden en et bestemt tidspunkt, som de smart nok havde
> skrevet på bagsiden af følgesedlen som var klistret på pakken....
>
> venlig hilsen / Best regards
>
> Henrik
>
>

Problemet er at der er lidt for mange af kunderne hos CC der er håbløse
amatører uden nogen form for kendskab til sikkerhed.
Der er stadig for mange kunder uden antivirus eller firewall iblandt
kunderne og der er stadig lidt for mange der er så torske dumme at åbne
for vedhæftede EXE filer de ikke aner hvad er for noget.

Jeg modtager jævnligt spam fra CC konti, som jeg allerede har identificeret
som folk der er blevet ramt af en trojaner og derved bliver misbrugt som
en spam robot af en eller anden hacker.
Det er den samme spam for de samme produkter der dukker op i min mailbox,
den er bare afsendt fra flere forskellige ISP'ere over hele Europa.

Så CC er med sikkerhed ikke den eneste der er blevet stoppet i killfiltret
hos MSN, der er sikkert mange andre i Europa der oplever den med at de
pludselig ikke kan sende til Hotmail konti.

--
Per Hansen


Kim Schulz (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 24-04-07 19:46

On Tue, 24 Apr 2007 09:42:38 GMT
Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote:

> "Henrik" <durikke@durikke.dk> mentioned this
>
> > hej gruppe
> >
> > Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10
> > dage fordi Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail
> > servere pga. cybercitys manglende kontrol med spam.....
> >
> > Er det et normalt fænomen, eller er cybercity bare på vej til at
> > blive et nyt Tiscali ??
> >
> > Blev iøvrigt også frarøvet 100,- i gebyr da jeg fik deres iøvrige
> > ustabile forbindelse, fordi de sendte mig defekt brugt udstyr som
> > jeg skulle retunere inden en et bestemt tidspunkt, som de smart nok
> > havde skrevet på bagsiden af følgesedlen som var klistret på
> > pakken....
> >
> > venlig hilsen / Best regards
> >
> > Henrik
> >
> >
>
> Problemet er at der er lidt for mange af kunderne hos CC der er
> håbløse amatører uden nogen form for kendskab til sikkerhed.
> Der er stadig for mange kunder uden antivirus eller firewall iblandt
> kunderne og der er stadig lidt for mange der er så torske dumme at
> åbne for vedhæftede EXE filer de ikke aner hvad er for noget.

Det er CC ikke ene om. Forskellen er hvornår der filtreres. der kunne
jo f.eks. være bedre filtrering på udgående mails.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/
Phone: +45 5190 4262 | Fun : http://www.chilifan.dk/

Erik Nielsen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Erik Nielsen


Dato : 25-04-07 10:22

On Mon, 23 Apr 2007 00:10:10 +0200, "Henrik" <durikke@durikke.dk>
wrote:

>hej gruppe
>
>Nu har jeg ikke kunne sende mails til hotmail og MSN kontoer i 10 dage fordi
>Cybercitys servere er "banned" hos microsofts mail servere pga. cybercitys
>manglende kontrol med spam.....


Jeg har konstateret, at hvis man afsender sin mail fra Cybercitys
webmail, kommer mailen frem til hotmail-modtageren, men den ryger i
mappen med uønsket post. Hvis modtageren ikke angiver, at det er "Ikke
uønsket e-mail", bliver mailen slettet efter 5 dage.


--
Erik Nielsen
eriksn_2005-09@post.cybercity.dk

Erik Nielsen (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Erik Nielsen


Dato : 11-05-07 18:46

Problemet ser ud til at være løst:

Jeg har i dag sendt en mail til en hotmail-adresse, og mailen kom
straks frem.

Der er også modtaget en mail, der er afsendt 10/5 kl. 14.25 - jeg har
dog først nu checket, om den er nået frem.

Cybercity har skrevet på support-siden om problemet:
( http://www.cybercity.dk/kundecenter/ )

30-04-2007 11:18:42
Cybercity har på det seneste registeret at kunder der sender mails til
Hotmail-adresser ikke kommer frem til modtageren. Årsagen er et filter
hos Hotmail der skal justeres. Cybercity arbejder målrettet på at løse
udfordringen med Hotmail/Microsoft og regner med at justeringen er
klar i den nærmeste fremtid. Med venlig hilsen Cybercity

10-05-2007 13:15:59
Der er fundet en løsning på problemet med Cybercity kunder der ikke
kan sende til Hotmail adresser, og det forventes at være løst for alle
kunder senest mandag d.14/5-07.

--
Erik Nielsen
eriksn_2005-09@post.cybercity.dk

Peter Knutsen (24-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 24-05-07 23:49

Erik Nielsen wrote:
> Problemet ser ud til at være løst:
>
> Jeg har i dag sendt en mail til en hotmail-adresse, og mailen kom
> straks frem.
[...]

Jeg sende 3 testmails i går, fra min sagatafl-adresse (via Cybercitys
udgående postserver) til min Hotmail-adresse, og kun den første nåede
frem - og det med nogle timers forsinkelse.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Peter Knutsen (25-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 25-05-07 00:44

Peter Knutsen wrote:
> Erik Nielsen wrote:
>
>> Problemet ser ud til at være løst:
>>
>> Jeg har i dag sendt en mail til en hotmail-adresse, og mailen kom
>> straks frem.
>
> [...]
>
> Jeg sende 3 testmails i går, fra min sagatafl-adresse (via Cybercitys
> udgående postserver) til min Hotmail-adresse, og kun den første nåede
> frem - og det med nogle timers forsinkelse.

Så nåede testmail #2 frem, men det var med mindst 11 timers forsinkelse.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Peter Knutsen (25-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 25-05-07 05:42

Peter Knutsen wrote:
> Peter Knutsen wrote:
>> Jeg sende 3 testmails i går, fra min sagatafl-adresse (via Cybercitys
>> udgående postserver) til min Hotmail-adresse, og kun den første nåede
>> frem - og det med nogle timers forsinkelse.
>
> Så nåede testmail #2 frem, men det var med mindst 11 timers forsinkelse.

Foreløbig er 4 ud af 4 testmails nået frem, og det er muligt at nummer 4
slet ikke var forsinket. I så fald har det højest været sådan noget som
2 timer. Cybercity har åbenbart haft en forsinkelse der nu er ved at aftage.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Mads (25-05-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 25-05-07 10:30

On Fri, 25 May 2007 06:41:46 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Foreløbig er 4 ud af 4 testmails nået frem, og det er muligt at nummer 4
>slet ikke var forsinket. I så fald har det højest været sådan noget som
>2 timer. Cybercity har åbenbart haft en forsinkelse der nu er ved at aftage.

Jeg har ikke kunne sende mails via Cybersity's server siden i går
eftermiddags. Deres side med driftstatus nævner godtnok at der er
op til 2 timers forsinkelse på afsendelse af mails, men jeg kan slet
ikke sende. Jeg kan sagtens modtage mails. Mystisk

mvh Mads

Asbjorn Hojmark (25-05-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 25-05-07 13:10

On Fri, 25 May 2007 11:30:03 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> Jeg har ikke kunne sende mails via Cybersity's server siden i går
> eftermiddags. Deres side med driftstatus nævner godtnok at der er
> op til 2 timers forsinkelse på afsendelse af mails, men jeg kan slet
> ikke sende. Jeg kan sagtens modtage mails. Mystisk

Hvis du bruger vip.cybercity.dk til at afsende mail, så prøv at skifte
til smtp.cybercity.dk

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Mads (25-05-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 25-05-07 13:30

On Fri, 25 May 2007 14:09:59 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Hvis du bruger vip.cybercity.dk til at afsende mail, så prøv at skifte
>til smtp.cybercity.dk

Hej

Det ser ud til at det hjalp. Mange tak.

mvh Mads

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408178
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste