Fullrate, erfaringer søges gerne IP telefo~
Fra : Jakob

Dato : 22-04-07 22:41

Hej

JEg overvejer at skifte væk fra Galnet (canal digital) til fullrate da
galnet bare ikke kan finde ud af at undgå pakketab. Jeg kan ikke game på
min galnet forbindelse og det irreterer mig voldsomt. Derudover er
fullrate bare billigere.

Derfor vil jeg MEGET gerne høre lidt om dine erfaringer hvis du har
fullrate abonnement. Gider jo ikke skifte til noget der ikke er bedre.

Og jeg vil også meget gerne høre om deres IP telefoni virker
tilfredsstillende.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Frank Damgaard

Dato : 23-04-07 00:39

Jakob skrev:

> [...]

> fullrate abonnement. Gider jo ikke skifte til noget der ikke er bedre.

> Og jeg vil også meget gerne høre om deres IP telefoni virker

Prøv også at se i gamle indlæg, noget at det du spørger om har der
været svaret på en del gange her (og i dk.edb.internet.udbydere.xdsl )
du kan se gamle indlæg i din newsreader eller på web :
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.udbydere/search?hl=en&group=dk.edb.internet.udbydere&q=fullrate&qt_g=Search+this+group
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.udbydere.xdsl/search?hl=en&group=dk.edb.internet.udbydere.xdsl&q=fullrate&qt_g=Search+this+group

Ping tider er højere end det der fås på f.eks. fiber og mange kabel-internet,
og lidt højere end alm. TDC og Tele2 ADSL.
Ping tider går fra ca. 28 ms og op (til Tele2 40 ms, til Tyskland gerne 45-50 ms).

Normalt er der ikke pakketab, men ved at køre "smokeping" kan jeg se at
der en gang i mellem kan være enkelte pakker der tabes.
Det ser jeg dog også på f.eks. tele2 og TDC.

PS.
Se også på fullrate's forum: http://forum.fullrate.dk

Fra : Steffen

Dato : 23-04-07 00:42

Frank Damgaard skrev:

> [...]
> der en gang i mellem kan være enkelte pakker der tabes.
> Det ser jeg dog også på f.eks. tele2 og TDC.

Man kan desværre ikke gå ind på siden, hvis man ikke er Fullrate kunde
ville ønske der var lidt åbenhed på det punkt.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-04-07 00:04

> Man kan desværre ikke gå ind på siden, hvis man ikke er Fullrate kunde
> ville ønske der var lidt åbenhed på det punkt.

Det er et bruger-til-bruger forum, hvor kunder kan hjælpe hinanden med
ting, som supporten ikke hjælper med.

Det vil altså sige, at det egentlig kun er kunder, som har gavn af forumet.

Ikke-kunder kan med fordel se bloggen på www.fullrate.dk/blog.

--
Mvh. Jesper

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 23-04-07 09:59

I demand that Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> may or may not have
written in news:462bf221$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
> [...]
> kabel-internet, og lidt højere end alm. TDC og Tele2 ADSL.
> Ping tider går fra ca. 28 ms og op (til Tele2 40 ms, til Tyskland

Det skulle kunne slås fra på "fejlfrie" linier, da det skyldes den
måde pakkerne sendes på (interleaving, dvs. at pakkerne bliver spredt
over flere pakker, så støj ikke medfører retransmission, da fejlen kan
korrigeres http://www.dslreports.com/shownews/184). Det medfører højere
latency, hvilket ikke er OK for online spil.

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-04-07 17:05

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) skrev:

> [...]
> korrigeres http://www.dslreports.com/shownews/184). Det medfører
> højere latency, hvilket ikke er OK for online spil.

Ja, jeg har "fast profil" (fast=hurtig) hos fullrate (10/1,5 Mbit). Jeg har
pingtider på 6-7 ms til f.eks. musimi.dk.
Med "fast profil" kan jeg kun få 10 Mbit download, hvor jeg vist nok kunne
få 20 Mbit med interleaved profil.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 23-04-07 22:22

I demand that "Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> may or may
not have written in news:462cd8b9$0$90269$14726298@news.sunsite.dk:
> [...]
> Med "fast profil" kan jeg kun få 10 Mbit download, hvor jeg vist nok
> kunne få 20 Mbit med interleaved profil.

Hvad er din vurdering af forskellen mellem standard og fast? Vil det gøre
forskel med f.eks. Google Earth, Second Life, ...? Eller er det kun
seriøse, altså real time shoot-em-up, hvor det gør en forskel?

Andrew Engels Rump

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 23-04-07 23:09

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> skrev i
en meddelelse news:Xns991BEDC6C4939newandrewrumpdk@130.225.247.90...
> [...]
> forskel med f.eks. Google Earth, Second Life, ...? Eller er det kun
> seriøse, altså real time shoot-em-up, hvor det gør en forskel?

Mit ping tid faldt ca 5-8ms. Har ikke erfaring med SL. Men normalt vil du
kun få gavn af fast profil i FPS spil..(slet ikke i google earth) hvor tiden
fra du trykker på en knap, til du ser det sker på din skærm, er meget
vigtigt..

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-04-07 08:32

Morten Fjendbo <dxl@dxlnet.dk> skrev 2007-04-23:

> [...]
> fra du trykker på en knap, til du ser det sker på din skærm, er meget

Tjaa på min (ikke fullrate) ADSL2 linie gjorde fast ret stor forskel.
Jeg kan mærke det, med interleaved kunne jeg maksimalt downloade med ca
10mbit og pingtiderne var omkring de 40 ms.

Med fast kan jeg hente 19mbit igennem den og pingtider på de 10 ms.

Det kan jeg godt mærke i almindeligt brug.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-04-07 00:06

> Ping tider er højere end det der fås på f.eks. fiber og mange kabel-internet,
> og lidt højere end alm. TDC og Tele2 ADSL.
> Ping tider går fra ca. 28 ms og op (til Tele2 40 ms, til Tyskland gerne 45-50 ms).

Du kan få supporten til at slå interleaving fra - så falder RTT drastisk.

Og det at TeliaSonera International Carrier netop er blevet tilføjet som
transitprovider hjælper givetvist også - især for WoW gamerne.

--
Mvh. Jesper

Fra : NoOne

Dato : 24-04-07 19:12

On Sun, 22 Apr 2007 23:41:18 +0200, Jakob <nono@ni.invalid> wrote:

> [...]
>fullrate abonnement. Gider jo ikke skifte til noget der ikke er bedre.
>
>Og jeg vil også meget gerne høre om deres IP telefoni virker

LOOL ..... flugten fra CanalDigital ....... ;)

RaZoR :)

Fra : Jakob

Dato : 24-04-07 23:03

In article <23is23dq1cqi3esm2fibrbqoi85m2p8nlg@4ax.com>, NoOne
<mail.test.dk@> says...
> LOOL ..... flugten fra CanalDigital ....... ;)

Ikke forstået ??

mvh

Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-07 05:26

Jakob skriver:

> Ikke forstået ??

Jeg kender et par stykker i Odense, der er ingen af dem der har Galnet
længere, hverken til tv eller internet. De er simpelthen for ringe og
for dyre i forhold til kvaliteten. 2 ud af 3 er skiftet til TDC med
fastnet og internet og alle har fået antenne/parabol.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 16:59

In article <462ED854.D4D25A3B@du.kan.finde.den>,
er.du.saa.klog@du.kan.finde.den says...
> [...]
> for dyre i forhold til kvaliteten. 2 ud af 3 er skiftet til TDC med
> fastnet og internet og alle har fået antenne/parabol.

AHh så giver det mere mening. Jeg skal også prøve at slæbe min pc et
andet sted hen og se om det er der den ligger

Hygge

Jakob