Signatur
Fra : Ralle

Dato : 23-04-07 09:06

Hej gruppe
Har downloaded den nye Thunderbird 2.0 og det er et rigtig lækkert
mailprogram, men i mit gamle mailprogram (OE) kunne man indsætte en
signatur automatisk i hver mail, f.eks. ens hjemmesideadresse, hvordan
gør man det i Thunderbird?

Ralle

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-04-07 19:45

Ralle skrev:
> [...]
> mailprogram, men i mit gamle mailprogram (OE) kunne man indsætte en
> signatur automatisk i hver mail, f.eks. ens hjemmesideadresse, hvordan

Sådan her
http://opensourcearticles.com/thunderbird_15/english/part_03

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Ralle

Dato : 25-04-07 10:50

Tak for svaret, men det er lidt for nørdet til mig at gøre på den måde.
Kan vi ikke få Kim Ludvigsen på banen og forklare på alm. dansk hvordan
man gør, han har ellers en rigtig god hjemmeside, men der står så vidt
jeg lige kan se ikke hvordan man indsætter en signatur i mail på
Thunderbird 2. Det kan da ikke være så indviklet, på OE er det pærelet
osse for ikkenørder.

Ralle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-07 11:20

Den 25-04-07 11.50 skrev Ralle følgende:
> Tak for svaret, men det er lidt for nørdet til mig at gøre på den måde.

Måske, det er fordi teksten er på engelsk, du synes det er nørdet? Det
er egentligt ikke særlig nørdet.

> Kan vi ikke få Kim Ludvigsen på banen og forklare på alm. dansk

Signaturen skal stå i en tekst-fil, som derefter indlæses i Thunderbird.
Det havde været nemmere, hvis Thunderbird selv kunne oprette tekstfilen,
men lad ikke det ekstra arbejde afskrække dig.

Åbn mappen Dokumenter => højreklik et tomt sted => Ny => Tekstdokument
=> filen oprettes i omdøb-tilstand, så du kan skrive et navn, skriv fx:
Signatur (hvis du kan se filtyper, skal du i stedet skrive Signatur.txt)
=> Dobbeltklik på filen for at åbne den => skriv din signatur => Gem og
luk filen. Det var første halvdel.

Åbn Thunderbird => Funktioner => Kontoindstillinger => find og marker
den ønskede konto i oversigten til venstre => sæt flueben ud for Vedhæft
denne underskrift => klik på knappen Vælg => find filen "signatur.txt",
eller hvad du nu ellers valgte at kalde den i det ovenstående.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Screamer Radio: Hør og optag din yndlingsmusik via radiostationer på

Fra : Ralle

Dato : 25-04-07 15:22

Den mand er genial, tak for hjælpen, det virker fint nu.
Nu er det ik fordi jeg synes engelsk er nørdet, men når man nu ik er
professor udi det engelske, er det meget rart at få det forklaret af en
der ved hvad han taler om. Iøvrigt er det en rigtig god hjemmeside du
har der står mange brugbare ting.

Ralle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-04-07 22:14

Den 23-04-07 10.06 skrev Ralle følgende:

> [...]
> mailprogram, men i mit gamle mailprogram (OE) kunne man indsætte en
> signatur automatisk i hver mail, f.eks. ens hjemmesideadresse, hvordan

Og hvis du vil have det mere avanceret end den indbyggede metode, som
Lars gav dig et brugervejledning til, så kan du installere udvidelsen
TagZilla. Den gør det muligt at få indsat en tilfældig signatur fra en
fil med en række signaturer. Jeg bruger den til at få indsat forskellige
reklametekster til min hjemmeside i min signatur.

TagZilla:
http://tagzilla.mozdev.org

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-04-07 22:36

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> fil med en række signaturer. Jeg bruger den til at få indsat forskellige
> reklametekster til min hjemmeside i min signatur.

Tak for tippet, sidst jeg var forbi den side, var udvidelsen ikke fulgt
med opgraderingerne af Thunderbird og virkede ikke med den version, jeg
brugte, men det skulle den gøre nu.

Jeg forstår dog ikke hvorfor dens default-værdi for signaturmarkøren
ikke overholder standard. Hvad laver -=-=- dér? Den værdi kan
Thunderbird jo ikke genkende som en signatur, den skal skære af, når man
svarer med citat.

Mikkel
--
Sådan skal en signatur se ud.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-04-07 23:03

Den 23-04-07 23.35 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:

> Jeg forstår dog ikke hvorfor dens default-værdi for signaturmarkøren
> ikke overholder standard. Hvad laver -=-=- dér?

Er det ikke kun et eksempel? Den rigtige er naturligvis:
\n-- \n
(\n = ny linje)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-04-07 23:26

Kim Ludvigsen skrev:

> Er det ikke kun et eksempel?

Den kan naturligvis ændres. Men jeg synes det er ufint at give en
standardværdi, der ikke overholder standard. Det kan give indtryk af at
programmet er tiltænkt brugt til spamming eller illegitime reklamekampagner.

> Den rigtige er naturligvis:
> \n-- \n
> (\n = ny linje)

Netop.