Andet multimedie
bentjuul 3670
Fom felter i Acrbat 8.0 Pro
Fra : Søren

Dato : 22-04-07 05:57

Hej

I Acrobat 8.0 Profesionel er det muligt at åbne en PDF og lade Acrobat søge
efter felter hvor den mener der skal være skrivebare linier,
afkrydsningsboxe osv.

Jeg har benyttet det et par gange og være rimelig tilfreds og det sparer en
del tid i forhold til at gøre det manuelt.

Jeg har nu en form som indeholde en del boxe i ca 5x5 mm og en del linere
som er beregnet til at skrive på. Når jeg kører processen igennem i Acrobat
Pro, laver den kun skrivbare felter der hvor linierne er. Der hvor mine boxe
er fortager den sig intet. De skal gerne være til afkrydsning, flueben eller
ligende.

Hvad tror i kan være problemet ?

Søren

Fra : Studio Smalbro

Dato : 22-04-07 07:33

Jeg tror det er nemmere for dig blot at bruge formtoolbaren i Acrobat til
det formål. Den er nem og hurtig. Og hvis du er på pc kan du jo også bruge
Acrobat Designer, som er alletiders til formularer.

Kh
Bjørn

Fra : Søren

Dato : 22-04-07 12:52

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det formål. Den er nem og hurtig. Og hvis du er på pc kan du jo også bruge
> Acrobat Designer, som er alletiders til formularer.

Jeg har 8-10 forkellige dokumenter med 40-50 boxe på hver, så jeg er bange
for at det komme til at tage en del tid. Dokumenterne skal rettes lidt til
af og til, så derfor kunne det være smart hvis Acrobat selv kunne finde
felterne. Og det er netop det funktionen er til i Acrobat 8.0 Pro.

Findes der nogle indstillinger til funktionen ?

Det kan selvfølgelig også være mig der ikke kan finde ud af at benytte den
manuelle Form Toolbar optimalt - Er der en smart måde hvis man skal have
mange knapper i samme størrelse? Det ser ud til at hvis jeg kopiere boxene,
hænger de sammen således at hvis jeg afkrydser en, slår alle til og fra.

Mine dokumnter er skabt i InDesign CS2 og jeg arbejder på Mac.

Søren