luk kalenderen igen?
Fra : tidemann

Dato : 22-04-07 02:26

Her på
http://www.mettemia.dk/tester2.shtml

det øverste link "Se ledige tider her" har jeg bakset en kalenderfunktion sammen, og det virker
fint, bortset fra at jeg ikke kan lukke den igen.

Er der mon en venlig sjæl der kan hjælpe mig?

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-04-07 11:09

tidemann skrev:
> [...]
> lukke den igen.
>
> Er der mon en venlig sjæl der kan hjælpe mig?

Den er gal med både logikken og syntaksen i

onmouseover="swapLayer('yourID_Fem',
true)"onclik="swapLayer('yourID_Fem', false)

skal i det mindste være:

onmouseover="swapLayer('yourID_Fem', true)"
onclick="swapLayer('yourID_Fem', false);return false;"

Men selv om det virker - hvilket jo afhænger af
at din swapLayer-funktion er korrekt udformet -
hvordan skal en bruger så kunne se, at der
skal et klik til for at lukke en boks, der
er åbnet ved mouseover?

Se mine artikler:
http://www.webdesign101.dk/javascript/visogskjul.php
og
http://www.webdesign101.dk/showcase/visogskjul/index.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : tidemann

Dato : 23-04-07 14:18

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> at din swapLayer-funktion er korrekt udformet -
> hvordan skal en bruger så kunne se, at der
> skal et klik til for at lukke en boks, der

Artiklerne har jeg læst i mellemtiden og lavet denne i stedet <
http://www.mettemia.dk/tester3.shtml >
, men den vil heller ikke lukke. Den åbner bare en ny nedenunder!

Vel og mærke først _efter_ at jeg har bladret i kalenderen. Den åbner/lukker fint ellers.

Jeg kan nok bare ikke lave det :)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-04-07 15:05

tidemann skrev:

> [...]
> , men den vil heller ikke lukke. Den åbner bare en ny nedenunder!
>
> Vel og mærke først _efter_ at jeg har bladret i kalenderen. Den

Prøv lige at kigge på overskriften til førstnævnte artikel:
Klik og klik igen.

Du bruger den samme event til at
udløse den samme funktion to gange. Funktionen tester
for om objektet vises eller er skjult.
Så kan du ikke bruge den selvsamme funktion på et andet
element. Du skal lave en ny funktion, visMaaned('objekt')
til at styre selve kalenderen, enten med en tracking
variabel, der holder styr på, hvilken måned der vises,
eller at bruge en skjulAlle() funktioner, der skjuler alle
måneder før du du åbner én. Eller derhen ad

Du bringer også rod i det ved at forsøge at
udløse to funktioner med ét klik:

onclick="visElement('blok12', true); skjulElement('blok1'
,false);">

Den går ikke, Granberg - du har kun brug for at passere
en tilstand true eller false i forbindelse med en binær
event, mouseover eller mouseout. Et klik er et klik er
et klik...

> Jeg kan nok bare ikke lave det :)

Sæføli kan du det, det er bare ikke altid
så let som at klø sig i nakken.

En anden sag er, at din applikation forhåbentlig
er en skitse. Hvis du tror, du kan lave det
der uden en backend database vil jeg sige, at det
tror jeg ikke på. Det er måske muligt du kan lave
det, men hvordan i alverden har du forestillet dig
at disse kalendere skal opdateres?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : tidemann

Dato : 23-04-07 18:37

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> eller at bruge en skjulAlle() funktioner, der skjuler alle
> måneder før du du åbner én. Eller derhen ad
>
> Du bringer også rod i det ved at forsøge at

Ja,ja, men jeg har heller ikke begreb om at lave disse funktioner, jeg klipper og klistrer bare, og
håber at det virker :)

Men den kan godt skjule kalenderen når Maj måned vises, netop fordi den får denne besked.
Der skal en skjul alle funktion til

> onclick="visElement('blok12', true); skjulElement('blok1'
> ,false);">

Jeg kunne ikke få den til at blader ellers......................
så blev de bare vist nedenunder.

> [...]
> event, mouseover eller mouseout. Et klik er et klik er
> et klik...

> Sæføli kan du det, det er bare ikke altid

Det var ellers det rareste :)

> En anden sag er, at din applikation forhåbentlig
> er en skitse. Hvis du tror, du kan lave det
> der uden en backend database vil jeg sige, at det
> tror jeg ikke på.

Jamen han har kun adgang til én database, der i forvejen indeholder phpBB2 plus, med en anden
kalender og en mødeliste i. Jeg har simpelthen ikke forstand på at lave en ny kalenderfunktion, og
jeg ikke har energi til at sætte mig ind i database og MySQL, mere end jeg har gjort for at
installere dette phpBB2.

> Det er måske muligt du kan lave
> det, men hvordan i alverden har du forestillet dig
> at disse kalendere skal opdateres?

Han må selv opdatere den her kalender, da "folk" sender en mail med ønsket behandlingstid, og han så
bare skal ind og sætte et kryds.

Fra : tidemann

Dato : 24-04-07 02:40

tidemann wrote:

Jeg orker ikke at makke mere med det :)

Folk må affinde sig med at kalenderen bliver vist, de kan godt udfylde formularen alligevel
http://www.mettemia.dk/bestillingsformular.php

Tak for hjælpen