MS Windows
briani 27239
kan ikke slette mappe ? :-(
Fra : not@home.se

Dato : 21-04-07 16:05

når jeg prøver at slette en mappe der ligger i en anden mappe på mit
skrivebord kommer denne fejlmeddelelse :

det er ikke muligt at slette filen... filen blev ikke
fundet...kontroler at stien og filnavnet er korekt..

hvad gør jeg for at få den slettet ? og hvad er det der sker ? på
forhånd tak

Fra : Hagar

Dato : 21-04-07 18:12

<not@home.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> fundet...kontroler at stien og filnavnet er korekt..
>

> hvad gør jeg for at få den slettet ? og hvad er det der sker ? på

Jeg kunne forestille mig at der ligger en skjult skrivebeskyttet fil i den
mappe. Sæt mappen op til at vise skjulte filer, og fjern så
skrivebeskyttelsen, så kan du få det fjernet.

Hagar

Fra : not@home.se

Dato : 22-04-07 07:55

On Sat, 21 Apr 2007 19:12:08 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>mappe. Sæt mappen op til at vise skjulte filer, og fjern så
>skrivebeskyttelsen, så kan du få det fjernet.

den er sat op til at kunne vise skjulte filer men når jeg fjerner
skrivebeskyttelsen og trykker anvend og lukker mappenm for at ville
slette den så er skrivebeskyttelsen slået til igen ? det er lidt
mærkeligt og ireterende

Fra : L.E.P.

Dato : 22-04-07 08:16

Sun, 22 Apr 2007 08:55:19 +0200, skrev not@home.se :

> [...]
>skrivebeskyttelsen og trykker anvend og lukker mappenm for at ville
>slette den så er skrivebeskyttelsen slået til igen ? det er lidt

Det er nok fordi mappen er i brug.

Har du også sat den til at vise beskyttede operativsystemfiler og
indhold i systemmapper?

Hilsen Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-04-07 11:20

> [...]
> fundet...kontroler at stien og filnavnet er korekt..
>

> hvad gør jeg for at få den slettet ? og hvad er det der sker ? på

Hej.

Du kan prøve at downloade freeware programmet Unlocker her
http://ccollomb.free.fr/unlocker/ Du kan sætte det til at starte op sammen
med Windows. Når du prøver at slette en fil som er "låst" popper programmet
frem med en boks om hvilken programmer/processer der bruger filen/mappen, du
kan så vælger at låse filen op, og du kan vælge hvilken handling programmet
skal efter den er låst op, om den skal slette den eller omdøbe den. Du kan
også højreklikke på en fil/mappe og vælg unlocker så popper det også frem.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : not@home.se

Dato : 25-04-07 05:08

>Har du også sat den til at vise beskyttede operativsystemfiler og
>indhold i systemmapper?
>
>Hilsen Lars

ja det har jeg også lige prøvet, det er sådan at jeg har en mappe på
mit skrivebord som jeg bruger til at downloade filer i så min binaer
newsreader (newsbin) er sat til at smide det den henter i den mappe,
og inden i den mappe er der nu en anden mappe med en anden mappe inden
i og de to sidste mapper kan ikke slettes ?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-04-07 18:37

> [...]
> og inden i den mappe er der nu en anden mappe med en anden mappe inden
> i og de to sidste mapper kan ikke slettes ?

Har du prøvet det jeg skrev?

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 20:09

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <not@home.se> skrev i en meddelelse
>
> Har du prøvet det jeg skrev?

Jeg har oplevet samme særhed, at jeg ikke kan slette en mappe.
Min løsning har dog været, at skynde mig at slette den, så snart
jeg har adgang til den når pc'en lige er startet op. Alle gange er
det lykkedes mig at få den slettet, før eet eller andet har sat
sig på det og udelukket muligheden for at slette den, fordi
den er i brug..

Fra : not@home.se

Dato : 26-04-07 18:23

i og de to sidste mapper kan ikke slettes ?

>Har du prøvet det jeg skrev?

ja jeg kan stadig ikke slette mappen når jeg højreklikker på mappen
som de skriver at jeg skal kommer programmet ikke frem

jeg prøvede også at slette den lige efter opstart som den anden
foreslog (suk)