Øh, hvordan skriver man det Omega (for Ohm~
Fra : webjensen

Dato : 03-07-01 14:37

Jeg ved, det burde være ALT-234 men jeg får bare et sært tegn som det i
emnelinien. Jeg har også prøvet at copy/paste et symbol fra Word -men det
bliver til et W i AutoCAD. Nogen hjælp at hente, før jeg bestemmer mig til
at skrive Ohm i stedet for?

mvh
webjensen

Fra : Freddy Suurland

Dato : 03-07-01 16:18

Undskyld.... Sikke noget sludder, det var en forkert tekst der kom i den
mail.

Der skulle stå:

Hvilken AutoCAD bruger du ??

Vh Freddy

Fra : webjensen

Dato : 04-07-01 08:01

"Freddy Suurland" <fscad@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilken AutoCAD bruger du ??

LT 2000

mvh
webjensen

Fra : P.C.

Dato : 03-07-01 16:51

Hi.

webjensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>bliver til et W i AutoCAD. Nogen hjælp at hente, før jeg bestemmer mig til

hvis du sætter sysvar "texteval" til 1 , så kan du på dit text prompt skrive
(chr 234) hvis Ohm tegnet er der på den Ascii tabel der er aktuel.
Have a nice day.

Fra : webjensen

Dato : 04-07-01 12:27

"P.C." <per.corell@gentofte.mail.telia.com> skrev i en meddelelse

> hvis du sætter sysvar "texteval" til 1 , så kan du på dit text prompt
skrive
> (chr 234) hvis Ohm tegnet er der på den Ascii tabel der er aktuel.

Øh, måske har jeg overset noget, men der kommer bare til at stå (chr 234)

mvh
webjensen

Fra : Per Corell

Dato : 04-07-01 13:33

Hi.

webjensen skrev i meddelelsen ...

>"P.C." <per.corell@gentofte.mail.telia.com> skrev i en meddelelse

>skrive
>
>Øh, måske har jeg overset noget, men der kommer bare til at stå (chr 234)

Ja, ----- hvis du _ikke_ har sat Texteval til 1 ,bliver Autolisp jo _ikke_
evalueret i en text streng.
Du skal blot Taste Texteval, så vil der stå ; New value for TEXTEVAL <0>:
, ----- her skal du så taste 1 og taste Enter.

Prøv så for sjov at sætte a til værdien 1234 ; tast ( setq a 1234)
Derefter taster du Text, og når text promptet er klar og det spørger efter text,
taster du a.
--------- så vil du opleve, at AutoCAD evaluerer symbolet a til den værdi a er
sat til. Ligeledes vil du kunne bruge "CHR" funktionen til at skrive det symbol
i Ascii tabellen som er refereret til det nummer du angiver .
Den eneste årsag til at AutoCAD ikke evaluerer et symbol eller evaluerer en
Autolispfunktion ved text prompt, er hvis system Texteval er sat til nul.
Have a nice day.

Fra : webjensen

Dato : 04-07-01 15:19

Tak for hjælpen -jeg tror, jeg har fattet pointen nu. Der er bare den lille
hage ved det, at det er LT 2000, jeg bruger -altså ingen LISP-faciliteter.
Men jeg fandt tegnet i fonten UniversalMath1 BT, hvor det har ASCII-kode 86.
Så må jeg jo skifte font, når jeg har brug for det.

mvh
webjensen

Fra : P.C.

Dato : 04-07-01 20:47

Hi.

> [...]
>Men jeg fandt tegnet i fonten UniversalMath1 BT, hvor det har ASCII-kode 86.
>Så må jeg jo skifte font, når jeg har brug for det.

Det vil altså sige, at du ikke bruger IntelliCAD eller tilsvarende der ellers
bliver betegnet som Lt. konkurenter, --------- IntelliCAD har Lisp evaluatoren,
og kan sammenlignes med en tidlig AutoCAD klon.
Medens vi er i dyreverdenen, må jeg indrømme at jeg altid har haft Autodesk
mistænkt for at lække shareware udgaver ; hvad nytter det at have verdens bedste
CAD program hvis der ikke er brugere.
I IntelliCAD kunne du sikkert sætte Texteval til 1 og erstatte symboler for
forgodtbefindende med en lille neural netværk software erstatning, der
oversatte til engelsk så godt det kunne lade sig gøre, ---- men skæg og ballade
tilside, så _har_ jeg set andre der har spurgt på de internasionale lister, om
Lt. brugere ikke var bedre stillede med freeware.
Det er måske Autodesks problem mere end andre Cad producenter, hvis SW eller et
andet CAD program får problemer med genbrugte funktioner eller hvad problemerne
ellers skyldes, så står der jo Microsoft på pakken alligevel ,så hvor søren
ligger fejlen ( dyb ironi ).
Jeg er i så dårligt humør, at jeg tror at routing aldeles ikke hører hjemme
under CAD, som handler om at skabe smukke og brugbare produkter eller metoder,
det er da sandelig på tide at se på, hvad der er gammel teknologi og hvad der er
ny, -------- men det skal jeg jo sige, når jeg mener at CAD _er_ anvendelig i
forbindelse med udvikling af nye produktionsmetoder og materialer.
Du kan altså fræse i plane sections og er de selve strukturen kan man forsåvidt
tegne en 32 bit bus adgang hvorsomhelst i en sådan struktur ; beton, skåret
plade jern, Aluminium eller printplade.
Jeg tror jeg går nedenunder, tager en pistol og så går jeg ud i gården og skyder
med den, man må vel have en hobby ( Ironi ).
P.C.

, ------ det er måske ovenikøbet mulige at strikke en sprog oversætter ind som
post prosessor til AutoCAD's text funktion ; hvad skal man med mere end ver.2.6
;))

Fra : Freddy Suurland

Dato : 04-07-01 22:07

Det er faktisk ikke nødvendigt at skrfte font eller huske alle mulige
Alt-tastekombinationser.
Hvis du bruger "Multiline Text" kan du vælge "Symboler" - "Other" - og fra
mange fonte feks. Ariel, trække og slippe et utal af tegn over i Multiline
Text boxen.

Vh Freddy

Fra : webjensen

Dato : 05-07-01 08:04

"Freddy Suurland" <fs-cad@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange fonte feks. Ariel, trække og slippe et utal af tegn over i Multiline

Se det lyder jo smart og skulle straks prøves -med det resultat at jeg fik
følgende fejlmeddelelse: "Unable to invoke the following command
CharMap.exe". Findes den funktion mon heller ikke i discount-udgaven.

mvh
webjensen

Fra : P.C.

Dato : 05-07-01 12:07

Hi.

> [...]
>følgende fejlmeddelelse: "Unable to invoke the following command
>CharMap.exe". Findes den funktion mon heller ikke i discount-udgaven.

Øh, ------ IntelliCAD skriver DWG filer som kan læses af AutoCAD og hvis man
ikke absolut behøver Solids, er IntelliCAD næsten så god som en AutoCAD.
Også mht. text og valg af fonde ------ men vist med den begrænsning, at
programmet kun håndterer .*shx fonde ,altså de primitive Acad fonde.
---------- imellem dem kan du givet finde Omega tegnet, men hvis du så ikke kan
så kan du gøre som jeg måtte tilbage sidst i 80'erne ,og selv tegne en shx fond
med primitive vectorer ; det er faktisk ikke så svært men nok noget man skal
gøre som tidsfordriv fordi du kan givet finde en fond på webbet eller i et af de
fond biblioteker du givet har på maskinen, som omfatter symbolet.
I AutoCAD kan du altid bruge "Style" funktionen til at loade den aktuelle text
fond, og ligesådan kan du I IntelliCAD placere en ny fond i fond biblioteket, og
den vil så blive listet når du vælger fond i Style kommandoen.
I AutoCAD , ----- måske ikke i Lt, ---- er det jo meget nemt at vælge mellem de
indbyggede primitive fonds eller standard Windows text typer, og det er nærmest
et problem at der er så mange forskellige der følger med snart hvert stykke
hardware der kræver driver instalasion ; bare hvad der følger med en billig
printer er jo ret utroligt og de nyere AutoCAD versioner bruger jo store dele af
Windows standarderne sådan at en textfond kan bruges i næsten enhver applikasion
man starter i Windows, -------- altså også AutoCAD, --- men måske ikke Lt ; det
undrer bare mig at der skulle være problemer i Lt. meed at vælge en fond hvor
man så kan _se_ det symbol man vil have f.eks Mathsym.xxx
Have a nice day.

Fra : Freddy Suurland

Dato : 06-07-01 08:26

Jo jo... det virker skam uden problemer i min LT2000

Fra : Freddy Suurland

Dato : 06-07-01 08:57

På min maskine (Win2000) ligger CharMap.exe i C\WINDOWS\SYSTEM32.
Programmet er startes fra START - PROGRAMMER - TILBEHØR - SYSTEMVÆRKTØJER,
og altså også af Autocad.
Jeg mener at kunne huske at disse værktøjer kan vælges under installation af
Windows 98/2000.

Vh Freddy

Fra : webjensen

Dato : 06-07-01 10:17

"Freddy Suurland" <freddy@suurland.com> skrev i en meddelelse
> På min maskine (Win2000) ligger CharMap.exe i C\WINDOWS\SYSTEM32.
> Programmet er startes fra START - PROGRAMMER - TILBEHØR - SYSTEMVÆRKTØJER,
> og altså også af Autocad.

OK, nu virker det vist

mvh
webjensen