opsætning af internet
Fra : koed

Dato : 21-04-07 08:12

hejsa kamper stadigvæk med wireless kan ikke forstå det er sa svart
Ubuntu har ikke fundet mit wireless haber virklig i kan hjælpe mig har
en asus A9RP Ubuntu har fundet mit kabel internet men skal bruge mit
wireless

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-04-07 08:36

koed <RichardKoed@gmail.com> writes:

> [...]
> Ubuntu har ikke fundet mit wireless haber virklig i kan hjælpe mig har
> en asus A9RP Ubuntu har fundet mit kabel internet men skal bruge mit

Wireless er ofte en plage at få sat op. Start med at finde ud af
chipsættet, fx på min X40 siger "lspci"

02:02.0 Ethernet controller: Atheros Communications, Inc. AR5212
802.11abg NIC (rev 01)

og en hel masse andet. Kommandoen skal køres som root.

(Og det viser så at jeg har en Atheros chip, hvilket medfører at jeg
skal bruge "madwifi" drivere, men det kommer jo ikke dit smør ved.)

Fra : Peter Mogensen

Dato : 21-04-07 20:16

koed wrote:
> [...]
> Ubuntu har ikke fundet mit wireless haber virklig i kan hjælpe mig har
> en asus A9RP Ubuntu har fundet mit kabel internet men skal bruge mit

Din maskine er hverken listet på http://tuxmobil.org eller på
http://www.linux-on-laptops.com, så du bliver næsten nød til at lave
lidt benarbejde selv for at fortælle folk hvad det er for et slags
trådløst netkort, der sidder i den.
Før vi ved det kan vi ikke hjælpe dig. Fremgangsmåden til at understøtte
ting, der ikke virker out-of-the-box er ofte ret forskellig fra
chipset til chipset.

Som Peter Dalgaard foreslog, så åben et terminal-vindue. skift til
"root" (skriv "sudo su -" og tast dit password) og post outputtet fra
kommandoerne "lspci" og "iwconfig" her.

Peter

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-04-07 21:07

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> writes:

> [...]
>
> Som Peter Dalgaard foreslog, så åben et terminal-vindue. skift til
> "root" (skriv "sudo su -" og tast dit password) og post outputtet fra

Den findes dog på

http://www.linlap.com/tiki-index.php?page=Asus+A9Rp

Ser lidt ud til at man bør vente på kerne 2.6.22, hvis man ikke har
100% check på kompilering af drivere, med komplikationer.

> Peter

Det ka' du selv være...

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-04-07 21:22

On Sat, 21 Apr 2007 22:07:06 +0200, Peter wrote:

> Den findes dog på

> http://www.linlap.com/tiki-index.php?page=Asus+A9Rp

> Ser lidt ud til at man bør vente på kerne 2.6.22, hvis man ikke har
> 100% check på kompilering af drivere, med komplikationer.

..22, ligefrem?

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-04-07 21:35

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> .22, ligefrem?

Ja. Sådan som jeg forstår det, så kunne man i tidligere versioner
lægge en ekstra linje ind i kildeteksten til driveren med det
relevante PCI ID ind i driveren, men et eller andet blev forfjumret i
2.6.20 så den metode ikke længere virker. I 2.6.22 har de formentlig
både sluppet af med fjummeriet og lagt det relevante PCI ID ind. Check
diskussionen på

http://www.linlap.com/forum/viewtopic.php?t=175

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-04-07 21:39

On Sat, 21 Apr 2007 22:35:19 +0200, Peter wrote:

> [...]
> 2.6.20 så den metode ikke længere virker. I 2.6.22 har de formentlig
> både sluppet af med fjummeriet og lagt det relevante PCI ID ind. Check

Ok, jeg undrede mig bare over .22, da .21 ikke er færdig endnu, jvnf.
<http://kernel.org/>

Mvh.

Fra : Ketil Thorgersen

Dato : 02-05-07 09:40

> Ok, jeg undrede mig bare over .22, da .21 ikke er færdig endnu, jvnf.
> <http://kernel.org/>

Hei

Det er jeg som har meldt inn at driveren fungerer til utviklerne av
driveren. De sender dette så videre til kjernen og derfor blir det en
forsinkelse. Se mer på http://www.linuxwireless.org/en/users/Drivers/zd1211rw

Mvh
Ketil