Ubuntu 7.04 er ude
Fra : Henning

Dato : 19-04-07 20:24

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 19-04-07 20:53

Den Thu, 19 Apr 2007 20:23:34 +0100. skrev Henning:

> Så er den her.
> http://releases.ubuntu.com/7.04/
>
> http://www.ubuntu.com

Den er på klid nu. Men deres websider er ikke opdaterede. Men ISOerne er
der. http://klid.dk/ftp/ubuntu-cd/.pool/

Hilsen
keld

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 19-04-07 23:03

Henning wrote:
> Så er den her.
> http://releases.ubuntu.com/7.04/
>
> http://www.ubuntu.com

Har selv kørt med beta'en af kubuntu-delen i et stykke tid nu og den er
rigtig nice; og ganske rart at man ikke behøver at tænke på at skulle
reinstallere nu den færdige version er ude (gad vide om man skal det med
Windows beta versioner?).

Eneste jeg ikke kunne få til at virke direkte var min Laserjet 1020
(ikke at den var svær at få til at virke med et installations-script fra
nettet, men sådan noget bør "bare" virke); lyd, webcam, mikrofon, skærm
og hele skidtet virkede ellers perfekt.

Med venlig hilsen Preben

Fra : Jesper Krogh

Dato : 20-04-07 08:00

I dk.edb.system.unix, skrev Preben Mikael Bohn:
> [...]
> (ikke at den var svær at få til at virke med et installations-script fra
> nettet, men sådan noget bør "bare" virke); lyd, webcam, mikrofon, skærm

Hmm. Den findes ellers fint i Add Printer dialogen. Har du prøvet det?

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Preben Bohn

Dato : 20-04-07 09:52

Jesper Krogh wrote:

> Hmm. Den findes ellers fint i Add Printer dialogen. Har du prøvet det?

Jepper...

En hurtig installation direkte jvf. http://foo2zjs.rkkda.com/ fik den
til at virke uden problemer. Ved ikke hvorfor de skriver "*** DON'T USE
the foo2zjs package from Ubuntu, SUSE, Mandrake/Manrivia, Debian,
RedHat, or Gentoo! " på siden, men sådan er det nu engang...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Kasper Johansen

Dato : 20-04-07 01:04

Henning skrev:
> Så er den her.
> http://releases.ubuntu.com/7.04/
>
> http://www.ubuntu.com

Lige lidt advarsler:

Broadcom trådløse netværksdrivere kan fucke din maskine grumt op. Hvis
det også er dit tilfælde (som det var med min mors), så kig evt. her:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2427506
http://debian.cafuego.net/dists/feisty-cafuego/bcm43xx/

Husk at bruge Feisty-firmwaren - og ikke Edgy, som der står i guiden
(igen - min mors virkede fint med Edgy, men ikke med Feisty). En anden
ven havde også dette problem, som vi løste på samme måde (det var altså
både et PCI-kort og et indbygget trådløst kort i en bærbar).

Desuden - Nautilus starter virkelig langsomt under boot (også på min
mors spand. ubuntu splashscreen efter gdm står og venter i lang tid).
Nogen der har en fiks til det? (alt + klik er jo ikke holdbart).

Kasper Johansen

Fra : Morten Lund

Dato : 21-04-07 16:00

Kasper Johansen wrote:

> Desuden - Nautilus starter virkelig langsomt under boot (også på min
> mors spand. ubuntu splashscreen efter gdm står og venter i lang tid).
> Nogen der har en fiks til det? (alt + klik er jo ikke holdbart).

Min arbejdsmaskine kørte også dårligt efter opgraderingen. Det viste sig at
være dma der var slået af på min HD.

hdparm /dev/hda giver dig måske et hint.

Løsningen var at lade piix-modulet blive loadet fra initramfs - Altså lægge
den ind i /etc/initramfs/modules og køre update-initramfs.

Venlig hilsen
Morten