Hjælp til internet adgang
Fra : ** Runman.dk **

Dato : 20-04-07 08:14

Hej NG.

Jeg lige har købt en ny pc, med onbord netstik
Jeg har selv instaleret XP, norton antivirus + div.
Jeg har 4 Mbit bredbånd

Mit problem består i at når Jeg tænder pc'en skriver den at
der er enten ingen eller begrænset adgang til internettet????

Syntes da ellers når Jeg før har instaleret XP på andre pc'er, så
plejer det da bare være "i med stikket og så køre vi"?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Henrik

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-04-07 08:18

"** Runman.dk **" <runman.dk@runman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Syntes da ellers når Jeg før har instaleret XP på andre pc'er, så
> plejer det da bare være "i med stikket og så køre vi"?

Hvilket chipset kører du med? Måske du evt. mangler at installere
chipset-drivere for at få netkortet til at virke? Fulgte der en driver-CD
med bundkortet?

Fra : ** Runman.dk **

Dato : 20-04-07 14:48

> Hvilket chipset kører du med? Måske du evt. mangler at installere
> chipset-drivere for at få netkortet til at virke? Fulgte der en driver-CD
> med bundkortet?
Jeg har brugt den CD der fulgte med PC'en (driver til bundkort), men
lige lidt hjælper det ???
Har aldrig prøvet det her før, at det skulle være et problem?

Henrik

Fra : Flemming

Dato : 20-04-07 08:30

** Runman.dk ** wrote:

> Mit problem består i at når Jeg tænder pc'en skriver den at
> der er enten ingen eller begrænset adgang til internettet????

Det lyder som om at du mangler en gateway eller dns server. Har du fået
tildelt en ip adresse m.m.?

Mvh. Flemming

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 20-04-07 14:20

> [...]
>
> Mit problem består i at når Jeg tænder pc'en skriver den at
> der er enten ingen eller begrænset adgang til internettet????

Kan den finde på at skrive det ved en kablet forbindelse ?
Prøv med et andet netværkskabel.

Hygsom
Leo

Fra : ** Runman.dk **

Dato : 20-04-07 14:46

> Kan den finde på at skrive det ved en kablet forbindelse ?
> Prøv med et andet netværkskabel.
>
> Hygsom
> Leo
Det burde vel ikke være kablet som den er gal med??
det er samme kabel Jeg bruger til denne PC (bytter pc når
jeg roder med den nye)

Henrik

Fra : Hans

Dato : 20-04-07 15:39

** Runman.dk ** wrote:

> Det burde vel ikke være kablet som den er gal med??
> det er samme kabel Jeg bruger til denne PC (bytter pc når
> jeg roder med den nye)

Du har sikkert kun 1 IP adresse til rådighed, og den er låst til
mac-adressen (hardwareadresse på netværkskortet) på den gamle maskine. Du
skal derfor først frigive din IP adresse inden du tilslutter den nye
maskine.

Det gøres med den gamle maskine, hvor du åbner en kommandoprompt og skriver:

ipconfig /release <enter> (Bemærk mellemrummet efter ipconfig)

Herefter lukker du maskinen ned og skifter til den nye. Hvis du vil tilbage
til den gamle maskine gentages ovenstående, blot med den nye maskine.

Hans

Fra : John

Dato : 20-04-07 16:49

Hans formulerede:

> Hvis du vil tilbage til den gamle maskine gentages
>ovenstående, blot med den nye maskine.

Det lyder som om at du mener at 2+2=4+1 :)

Fra : Hans

Dato : 20-04-07 16:54

John wrote:
> Hans formulerede:

> Det lyder som om at du mener at 2+2=4+1 :)

Yes - Inkl. moms, tommelfinger og dato.

Hans

Fra : ** Runman.dk **

Dato : 20-04-07 17:07

> Yes - Inkl. moms, tommelfinger og dato.
>
> Hans

Det virkede ikke på min situation ... hmm

FISK

Hader når det driller ;)

Der er stadig ikke hul igennem når Jeg sætter den nye pc til !!!

Henrik

Fra : Hans

Dato : 20-04-07 17:17

** Runman.dk ** wrote:

> Det virkede ikke på min situation ... hmm
>
> FISK
>
> Hader når det driller ;)
>
> Der er stadig ikke hul igennem når Jeg sætter den nye pc til !!!

Prøv og udfør kommandoen ipconfig /all på den gamle maskine og post
resultatet her.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-04-07 14:59

"** Runman.dk **" <runman.dk@runman.dk> crashed Echelon writing

> Mit problem består i at når Jeg tænder pc'en skriver den at
> der er enten ingen eller begrænset adgang til internettet????

Din computer har ikke fået tildelt en IP-adresse inden dens request timede
ud.

Du er nødt til at tjekke om der er forbindelse til en DHCP server eller
fortælle bedre hvilket setup du har.

--
Bjarke Andersen

Fra : ** Runman.dk **

Dato : 20-04-07 15:05

> [...]
> ud.
>
> Du er nødt til at tjekke om der er forbindelse til en DHCP server eller

Er lidt newbie vedr. netværk, så Jeg er ikke helt med mht. DHCP eller setup?

Henrik