php formfelt ??
Fra : gc

Dato : 19-04-07 14:14

Jeg forsøger at lave en slags søge felt, men det som tastes ind i formfeltet
skal bruges til at hente
en bestemt data ud af databasen, denne data skal så bruges i $_GET på en
anden side.
Men jeg kan ikke få det flettet korrekt sammen.

Her er mit formfelt:

<form method="get" action="produktinfo.php?varegruppe=??????????">
<fieldset size="12">
<legend>Søg</legend>
</fieldset>
</form>

Det varenummer som man indtaster skal så gennem:

<?php
require("mysql-funktioner.php");
aabn_forbindelse_og_vaelgdb();
$result = mysql_query("select varetabel.varegruppe FROM varetabel WHERE
varetabel.varenummer='$varenr' ");
while ($line = mysql_fetch_array($result)) {
extract($line);
// echo $varegruppe;
}
mysql_free_result($result);
luk_forbindelse();
?>

Det skulle så gerne resultere i en $varegruppe som skal bruges i action
kommandoen i formfeltet og sende
brugerne videre til produktinfo.php der modtager $vgruppe =
$_GET['varegruppe'] og viser noget data.
se på http://87.48.111.122/produkter.php?kategori=ventiler og klik "Mere
information" hvad jeg mener.

Jeg håber ikke det blev for kringlet!

Er der nogen der har smart metode til at få det til at virke?
På forhånd tak!
/Gert

Fra : Martin

Dato : 19-04-07 15:36

gc wrote:
> [...]
>
> <form method="get" action="produktinfo.php?varegruppe=??????????">

action="produktinfo.php?varegruppe=??????????
Kan man ikke...

Men man kan
<input type='hidden' name='varegruppe' value='?????' />

Fra : gc

Dato : 20-04-07 09:01

> Men man kan
> <input type='hidden' name='varegruppe' value='?????' />

Tak men jeg er bange for at du bliver nød til at uddybe lidt

Fra : gc

Dato : 20-04-07 11:12

jeg har prøvet at lave følgende søgefelt:
<form method="get" action="soeg4.php">
<fieldset size="12">
<legend>Søg</legend>
<label>Varenummer:<br/><input type="text" name="varenummer"
</fieldset>
</form>

og følgende php fil. (soeg4.php)

<?php
$varenr = $_GET['varenummer'];
[...]
echo $varegruppe;
// header("Location: produktinfo.php?varegruppe=$gruppenr");
?>

Den finder godt nok varegruppen men den skulle jo gerne vidresende til
produktinfo.php?varegruppe=$gruppenr
header giver fejl: Warning: Cannot modify header information - headers
already sent by.......
prøv at skrive 150 i søgefeltet på http://87.48.111.122 så skriver den
020110
men hvordan får jeg puttet ind i linket?

linket http://87.48.111.122/produktinfo.php?varegruppe=020110 virker jo fint
nok.

nogen forslag ?

Fra : gc

Dato : 20-04-07 11:23

Tror jeg fik det løst selv.
man kan vist ikke skrive noget før header: http://dk.php.net/header

Fra : Martin

Dato : 20-04-07 13:37

gc wrote:
> Tror jeg fik det løst selv.
> man kan vist ikke skrive noget før header: http://dk.php.net/header

Nemlig... og det siger fejlmeddelsen også ret præcist

header giver fejl: Warning: Cannot modify header information - headers
already sent by.......

Man kan jo ikke ændre i noget som allerede er sendt :)

Man kan jo heller ikke downloade det halve en fil, også omdøbe filen
imens downloadningen er igang.

(for at ændre filnavn, så skal der skrives i headeren i filen)