lyd
Fra : Charlotte L

Dato : 20-04-07 08:33

Hvordan ligger jeg bedst en lydfil ind på hjemmesiden? Det skal
være så brugerens farvorit afspiller starter op når man trykker
på fx afspil lyd

Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Vesth

Dato : 20-04-07 08:42

Charlotte L wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan ligger jeg bedst en lydfil ind på hjemmesiden? Det skal
> være så brugerens farvorit afspiller starter op når man trykker
> på fx afspil lyd
>
> Charlotte

Hej Charlotte

Nedenstående vil starte op i vedkommendes mediaplayer, som måtte
klikke på knappen. Du kan jo prøve.

<form method="get" action="sti/filnavn.filtype">
</form>

Med venlig hilsen

Peter Vesth

Fra : Charlotte L

Dato : 20-04-07 08:57

Peter Vesth wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> klikke på knappen. Du kan jo prøve.
>
> <form method="get" action="sti/filnavn.filtype">

Der sker ikke rigtig noget

http://www.kontaktfamilier.dk/groenborg.html

Fra : Peter Vesth

Dato : 20-04-07 09:10

Charlotte L wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

Hej Charlotte

Når jeg afspiller den fra din side, får jeg noget lyd omkring
depresivitet og skizofreni på min egen mediaplayer, så jeg forstår ikke
at det ikke virker hos dig?

Fra : Peter Vesth

Dato : 20-04-07 09:20

Peter Vesth wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

Hej Charlotte

Jeg har lagt noget lyd nederst på min side. Klikker du på knappen Windy
City, skulle du meget gerne få noget musik afspillet på din egen player.

www.jesser.dk

Med venlig hilsen

Peter Vesth

Fra : Charlotte L

Dato : 20-04-07 11:24

> [...]
>
> Jeg har lagt noget lyd nederst på min side. Klikker du på knappen Windy
> City, skulle du meget gerne få noget musik afspillet på din egen player.

Det virker heller ikke hos mig - jeg får bare en tom side hvor der intet er
på. Meget mystisk.

Nu har jeg lagt lydfilen på forsiden af siden og det virker fint på de andre
computere på nær min - men hoved sagen er at det virker.

Tak for hjælpen - jeg må sætte en af it-nørderen til at kigge på min
computer.

Fra : Charlotte L

Dato : 20-04-07 09:22

> Hej Charlotte
>
> Når jeg afspiller den fra din side, får jeg noget lyd omkring
> depresivitet og skizofreni på min egen mediaplayer, så jeg forstår ikke
> at det ikke virker hos dig?

Har lige testet på en anden computer og der virker det det - woohoooo
tusinde tak for hjælpen. Ved ikke lige hvorfor det ikke virker på min
egen, men det er nu også lige meget

Ha en god weekend

Fra : per christoffersen

Dato : 20-04-07 08:42

"Charlotte L" <cl@it-mark.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ligger jeg bedst en lydfil ind på hjemmesiden? Det skal
> være så brugerens farvorit afspiller starter op når man trykker
> på fx afspil lyd

Så laver du bare et link til lydfilen, ganske som om den var en anden
webside.
På den måde styrer brugerens opsætning af computeren hvad der skal ske med
lydfilen og afspilningen.
Hvis det skal være rigtig godt skal lydfilen være i et format, som alle er
klar til at tage imod. Det bedste er nok mp3.

/Per