hvad for en program kan redigere i denne f~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-04-07 16:43

http://www.hollymariecombs.dk/index.htm

Det er noget som en af mine venner har lavet til mig idéen er god men den
går bare ikke i Nvu - så hvad kan ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-07 16:53

Den 19-04-07 17.43 skrev Bo M. Mogensen følgende:

> Det er noget som en af mine venner har lavet til mig idéen er god men den
> går bare ikke i Nvu - så hvad kan ?

Siden er inddelt i rammer, hvilket normalt ikke er en god ide, se
nederst. Du kan sagtens redigere siden i Nvu, du skal bare redigere hver
enkelt ramme for sig. Vil du ændre noget i rammen med billedet, skal du
indlæse adressen http://www.hollymariecombs.dk/startdansk.html i Nvu.
Vil du redigere menuen, skal du indlæse adressen
http://www.hollymariecombs.dk/menu_dk.html.

Du kan få en ide om, hvorfor rammer er en dårlig ide ved at forestille
dig, at du er kommet ind på den førstnævnte adresse via Google. I så
fald kan du ikke komme videre til de andre sider.

Flere begrundelser:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker.html#rammer

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-04-07 17:34

HI Kim Nå jeg har lige skrevet til dig så ... :)

> [...]
> adressen http://www.hollymariecombs.dk/startdansk.html i Nvu. Vil du
> redigere menuen, skal du indlæse adressen

Hmm hvordan indlæser man det ?

> Du kan få en ide om, hvorfor rammer er en dårlig ide ved at forestille
> dig, at du er kommet ind på den førstnævnte adresse via Google. I så fald
> kan du ikke komme videre til de andre sider.

ja det er sikkert rigtigt men jeg fik siden som gave fra en ven og jeg skal
lige til at lave noget for en der har et jeg tror det heder
et Cathering firma ( noget med mad ud af huset ) og jeg synes det var meget
smart det med at menuerne er i den ene side
også sker tingene til højre

> Flere begrundelser:
> http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker.html#rammer

jeg vil straks se på det kim
og mange tak

bedste hilsner
Bo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-07 17:55

Den 19-04-07 18.34 skrev Bo M. Mogensen følgende:

> Hmm hvordan indlæser man det ?

Filer => Åbn websted => Skriv adressen og klik på Opret.
Eller ved at klikke på filen startdansk.html i programmets Sitemanager.

Når du har ændret siden, skal den overføres til serveren. Det kan du
finde hjælp til her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu-trin-sitemanager.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-04-07 18:54

Hi Kim

> [...]
>
> Når du har ændret siden, skal den overføres til serveren. Det kan du finde

Tak igen Kim jeg har den nu - nu er jeg jo ikke lige altid så hurtig i
optrækket så jeg var ikke klar over at htm filen samarbejde med menuen
men nu er jeg med :)

Mv.
Bo MM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-04-07 18:59

> Filer => Åbn websted => Skriv adressen og klik på Opret.
> Eller ved at klikke på filen startdansk.html i programmets Sitemanager.

BINGO det virker sgu skide godt Kim :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-04-07 22:01

Bo M. Mogensen skrev:

> jeg fik siden som gave fra en ven

Ha, en rigtig hadegave

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-04-07 10:56

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Ha, en rigtig hadegave

Neeeeeeeeeeeeeeeej nu har jeg fundet hoved og hale i det og den er sgu
blevet rigtig fin og ham jeg har lavet det til er elle wild :)

nu har KIm L stort set lært mig alt hvad jeg ved og det er nok til at
frembringe en hjemme side . men jeg forstår bare ikke den generelle avasion
i mod frames
jeg synes siden umdelbart bliver meget overskuelig.

Mv.
Bo MM

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-04-07 14:19

Bo M. Mogensen wrote:

> men jeg forstår bare ikke den generelle
> avasion i mod frames
> jeg synes siden umdelbart bliver meget overskuelig.

Så er det fordi du ikke har forstået de problemer, der kan opstå når man
bruger frames:

http://html-faq.dk/2009.asp

Kan man på nogen mulig måde opbygge sin side uden at bruge frames - f.eks.
ved at bruge include - bør man absolut overveje den løsning frem for frames
(og iframes).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk