Bør man nøjes med TB's eget fil
Fra : Mr. Mox

Dato : 20-04-07 14:03

Jeg får under læsning i Thunderbird at vide at der er x antal mail til mig.
Af frygt for spam går jeg først til Mailwasher og finder x antal mail
som er "bedømt" til possible spam, delete, bounce og blacklisted. Jeg
processer og går tilbage til TB hvor der nu ikke kommer noget i Inbox.

Alt OK, men nu får TB vel så ikke en chance for at lære at filtrere ????

På den anden side får jeg jo heller ikke spam ind på TB eller hva'?

Nogen anbefalinger?

mvh Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-04-07 23:58

Den 20-04-07 15.02 skrev Mr. Mox følgende:

> Alt OK, men nu får TB vel så ikke en chance for at lære at filtrere ????

Hvis du er tilfreds med Mailwashers filtrering, er der heller ingen
grund til det.

> Nogen anbefalinger?

Personligt nøjes jeg med Thunderbirds filter. Det sorterer ikke alt fra,
men - vil jeg skyde på - cirka 95 procent. Til gengæld er fejlraten for
at få frasorteret legitime mail meget lille.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-04-07 08:31

Kim Ludvigsen skrev:

> Personligt nøjes jeg med Thunderbirds filter. Det sorterer ikke alt fra,
> men - vil jeg skyde på - cirka 95 procent. Til gengæld er fejlraten for
> at få frasorteret legitime mail meget lille.

Jeg har samme erfaring - og det sidste er afgørende for mig. Ofte
glemmer man at medtage antallet af "falske positiver" i vurderingen af
et spamfilters effektivitet, men det må være mindst lige så afgørende.

Mikkel

Fra : Mr. Mox

Dato : 21-04-07 18:00

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> [...]
> glemmer man at medtage antallet af "falske positiver" i vurderingen af
> et spamfilters effektivitet, men det må være mindst lige så afgørende.

Tak for Jeres svar, jeg fortsætter altså. Får ikke spam på TB hvis jeg
altid husker at checke mails i MW først når jeg får lyd i TB.

mvh Mr. Mox