[Thunderbird] Manuel spam-markering i vers~
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-04-07 16:34

Det sker at Thunderbirds spam-filter ikke fanger en besked, og i disse
tilfælde havde jeg i Thunderbird 1.5 valgt, at beskeden så skulle
slettes når jeg manuelt markerede den som spam (klikkede på 'Spam').

Jeg kan ikke længere finde denne mulighed i Thunderbird 2.0, hvor jeg nu
er nødt til at klikke først på 'Spam' og derefter 'Slet', altså to klik
i stedet for ét.

Det eneste der sker når man klikker på 'Spam', er, at beskeden markeres
som værende spam, men den fjernes ikke fra indbakken?

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-07 16:44

Den 19-04-07 17.33 skrev Michael Rasmussen følgende:

> Jeg kan ikke længere finde denne mulighed i Thunderbird 2.0, hvor jeg nu
> er nødt til at klikke først på 'Spam' og derefter 'Slet', altså to klik
> i stedet for ét.

Indstillingen er flyttet. Før lå den som en undermenu til menupunktet
Funktioner. Nu: Funktioner => Kontoindstillinger => hver konto i
oversigten til venstre har fået et nyt punkt: Spam-indstillinger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-04-07 17:09

Kim Ludvigsen skrev:

> Indstillingen er flyttet. Før lå den som en undermenu til menupunktet
> Funktioner. Nu: Funktioner => Kontoindstillinger => hver konto i
> oversigten til venstre har fået et nyt punkt: Spam-indstillinger.

Tak, men det har jeg fundet frem til. Problemet er, at jeg ikke kan se
en indstilling der gør det ønskede derinde. Afkrydsningsfeltet siger
også "Flyt *nye* spam-meddelelser til mappen...", og det gælder kun på
dem Thunderbird selv fanger.

I Thunderbird 1.5 var der et sted, hvor jeg kunne angive at de beskeder
jeg selv markerede som spam skulle slettes med det samme. Det er den
mulighed jeg forgæves leder efter :-/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-07 17:36

Den 19-04-07 18.09 skrev Michael Rasmussen følgende:

> I Thunderbird 1.5 var der et sted, hvor jeg kunne angive at de beskeder
> jeg selv markerede som spam skulle slettes med det samme. Det er den
> mulighed jeg forgæves leder efter :-/

Du har ret, den er væk. Hos mig fungerer den gamle indstilling stadig,
så funktionen er ikke fjernet. Men jeg er ikke sikker på, om du kan
vælge en anden handling end standardhandlingen. Dvs. hvis spam som
standard flyttes til spammappen, vil den også blive flyttet til
spammappen ved manuel markering.

Prøv dette: Funktioner => Indstillinger => Avanceret =>
Konfigurationsredigering => ud for filter skriv: manualm =>
Jeg har ikke kunnet finde præcise angivelser på nettet, men mine
indstillinger er:
mail.spam.manualMark       true
mail.spam.manualMarkMode    0
mailnews.ui.junk.manualMarkAsJunkMarksRead   true

Dobbeltklik på en linje for at ændre værdien.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-04-07 18:38

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> Konfigurationsredigering => ud for filter skriv: manualm =>
> Jeg har ikke kunnet finde præcise angivelser på nettet, men mine

Mange tak, det var lige nøjagtig ovenstående der af en eller anden grund
stod til 'false'. Mystisk når det var slået til i Thunderbird 1.5 før
opdateringen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-04-07 18:50

Michael Rasmussen wrote:

> I Thunderbird 1.5 var der et sted, hvor jeg kunne angive at de beskeder
> jeg selv markerede som spam skulle slettes med det samme. Det er den
> mulighed jeg forgæves leder efter :-/

I min nyinstallerede TB 2.0 ser det altså således ud under:

Tools --> Options --> Privacy --> Junk

http://diverse.ducktrucks.dk/junk.gif

Er det ikke det I mener?

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-07 19:57

Den 19-04-07 19.50 skrev Palle Jensen følgende:

> Tools --> Options --> Privacy --> Junk

Hov, der var den jo!

> Er det ikke det I mener?

<rødme>Jo</rødme>, men det er altså ikke nemt, når de sådan flytter
rundt på tingene!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-04-07 21:19

Palle Jensen skrev:

> I min nyinstallerede TB 2.0 ser det altså således ud under:
>
> Tools --> Options --> Privacy --> Junk

Godt set, Palle. Det undrer mig meget at jeg ikke så det før, jeg mener
så bestemt at jeg var forbi alle fanerne i indstillingerne. Det må være
noget med ikke at kunne se skoven for bare træer

Tak for oplysningen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-04-07 21:26

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> så bestemt at jeg var forbi alle fanerne i indstillingerne. Det må være
> noget med ikke at kunne se skoven for bare træer

I orden Har vi ikke alle prøvet det. Siddet og klikket alle
faneblade igennem. Ale options, preferences, settings osv. Man ved det
er der, men til sidst giver man op. Spørger i en nyhedsgruppe og så lå
løsningen lige foran snuden.

Jeg synes at have bemærket et problem med min nye 2.0. Der er sneget sig
beskeder ind i min indbakke som jeg ikke har set. Stod som læste?! Jeg
kører ikke med preview pane så det kan ikke være fordi linien var
valgt... Men det synes ikke at være konsekvent. Skal forskes lidt i
det... Måske er det en feature og ikke en bug