Flytte form data med et tab?
Fra : Mr J..

Dato : 19-04-07 12:26

Hejsa Alle

Er det muligt at kopiere noget man har indtastet i et tekstfelt lige så
snart man flytter focus fra feltet?

Eks.

Man skal skrive en til og en fra dato.

i tekst felt1 skriver man fra datoen, og i det sekundt man trykker tab,
eller rykker focus over i felt2 med musen, så kommer det man har indtastet i
felt1 over i felt 2..

Forstår i?

Er det ikke muligt med noget jave, jeg er ikke den store java haj nemlig :o/

Mvh
Morten

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-04-07 13:04

Mr J.. wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> Forstår i?
>
> Er det ikke muligt med noget jave, jeg er ikke den store java haj nemlig :o/

Morten.
Noget i retning af
<input name="DatoFra" value=".."
ondeaktivate="DatoTil.value=DatoFra.value"></input>
<input name="DatoFra" value=".."></input>
burde virke, i hvert fald i IE og Opera..

Hvis du vil gøre det i FF, skal det hedde
ondeaktivate="document.getElementById( 'DatoTil').value=document.getElementById(
'DatoFra').value"
og det skal også virke i de andre...

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mr J..

Dato : 19-04-07 14:18

> [...]
>
> Hvis du vil gøre det i FF, skal det hedde
> ondeaktivate="document.getElementById(
> 'DatoTil').value=document.getElementById(

Hej Birger

Super, mange tak, det vil jeg lege med imorgen
Jeg bliver vist nød til at sætte mig ned og lære java tror jeg.. :o/

Mvh
Morten

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-04-07 15:41

> [...]
>
> Super, mange tak, det vil jeg lege med imorgen
> Jeg bliver vist nød til at sætte mig ned og lære java tror jeg.. :o/

Morten
Selv om navnene er beslægtede, og meget af semantikken ligner hinanden,
er der meget stor forskel på javascript og java.
Start med javascript - det tror jeg du får mest udbytte af.. :)

Fra : Martin

Dato : 19-04-07 15:56

Mr J.. wrote:
> Er det ikke muligt med noget jave, jeg er ikke den store java haj nemlig :o/

Hedder nu javascript.
Java og javascript er ca. ligeså forskellige som Windows og Linux

<script type='text/javascript'>
function setValue(fromFieldID,toFieldID) {
document.getElementById(toFieldID).value =
document.getElementById(fromFieldID).value;
}
</script>

<input type='text' name='field1' id='field1'
onblur='setValue(field1,field2)' />
<input type='text' name='field2' id='field2' />

Fra : Mr J..

Dato : 20-04-07 11:55

hmm det virker ikke..

<head>
<title>test</title>
[...]
</head>

<input type='text' name='field1' id='field1'
onblur='setValue(field1,field2)' />
<input type='text' name='field2' id='field2' />

Og det er ren C/P...

Mvh
Morten

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-04-07 13:31

> [...]
> <input type='text' name='field1' id='field1'
> onblur='setValue(field1,field2)' />
> <input type='text' name='field2' id='field2' />

Beslutninger, beslutninger....

Hvis det skal virke i FF:
[...]
</form></body>

ellers kan du nøjes med :
<script type='text/javascript'>
function setValue(fromFieldID,toFieldID) {
toFieldID.value = fromFieldID.value;
}
</script>
</head>
<input type='text' name='field1' id='field1'
onblur="setValue(field1,field2);" />
<input type='text' name='field2' id='field2' />
</form></body>

Ikke sikker på at både name og id attributer er nødvendige.
Men de skader ikke - undtagen hvis du bruger XHTML, så skal de
stå inde i en <form>, ellers findes name slet ikke...

Læg mærke til apostrofferne.
Fejlen i din kode er, at onblur kalder funktionen med de to
<input>-objeckter, mens funktionen bruger dem strenge (tekster) -
og det virker ganske rigtigt ikke... ;)

IE og Opera forstår glimrende kaldet med objekter.
Det gør FF ikke.
Til gengæld forstår IE og Opera også strengversionen...