Andet multimedie
bentjuul 3670
PNG og IE
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 18-04-07 17:47

Hvorfor vises farven på PNG billeder forkert i IE?

Fra : Morten Lind

Dato : 18-04-07 17:54

Morten P. Andersen <info@lille-web.dk> wrote:

> Hvorfor vises farven på PNG billeder forkert i IE?

Så vidt jeg husker, er det fordi, IE ikke understøtter .pngs
gennemsigtighed(?).

M.

Fra : emj

Dato : 18-04-07 18:40

Morten Lind skrev:

>Så vidt jeg husker, er det fordi, IE ikke understøtter .pngs
>gennemsigtighed(?).

Jamen det er forkert
Hilsen emj

Fra : Morten Lind

Dato : 18-04-07 18:57

emj <emj@> wrote:

> Jamen det er forkert
> Hilsen emj

Godt.

M.

Fra : per christoffersen

Dato : 19-04-07 09:09

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Jamen det er forkert

Nej det er det ikke (omend det ikke er helt dækkende).
IE (ihvertfald til og med v. 6) understøtter kun 1 bit transparens, mens PNG
understøtter 8 bit.
PNG-er med 8 bit transparens vil ikke vises korrekt i IE.

/Per

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-04-07 18:34

Morten P. Andersen wrote:

> Hvorfor vises farven på PNG billeder forkert i IE?

Fordi du har lavet din PNG med PhotoShop, der angiver en gamma-værdi.
Hent f.eks. TweakPNG fra http://entropymine.com/jason/tweakpng/ , åbn
din PNG i det program og fjern den chunk, der hedder noget med gamma.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 18-04-07 20:03

Toke Eskildsen skrev:

> Fordi du har lavet din PNG med PhotoShop, der angiver en gamma-værdi.
> Hent f.eks. TweakPNG fra http://entropymine.com/jason/tweakpng/ , åbn
> din PNG i det program og fjern den chunk, der hedder noget med gamma.

Perfekt det var lige det jeg skulle bruge - TAK