Linksys wireless-G Ethernet Bridge m.inter~
Fra : Dan

Dato : 19-04-07 09:50

Hejsa

Jeg har en Linksys wireless-G Ethernet Bridge!

Kan jeg bruge den til at tilføje et trådløst internet til mit "Lukket"
netværk?

Altså mit "lukket" netværk består af 6 computer og en Nas-FTP, som et
sammensat med 2 switse!

Vil jeg kunne sætte min Linksys wireless-G Ethernet Bridge til den ene
Switch og tilføje internet på denne måde?
Eller hvad skal til for at gøre det?

Vh
Dan

Fra : brian

Dato : 19-04-07 10:14

Hej Dan

Så vidt jeg kan se så er det ikke en router men check om der er en WAN
port på den

Din enhed kan bruges hvis man har to sæt computer 2 i den ene ende af
huset og 2 i den anden der ikke er forbundet. Hvis der så er en
trådløs router ved de 2 computere i den ene ende så kan du sætte de to
andre til din enhed og dermed binde dem samme i samme LAN.

Det du har brug for er en router til at kople på din
internetforbindelse i WAN porten og og din switch i LAN porten

Men hvad gør du idag hvordan kommer pcerne på nettet.

PS Routere fås fra 299 kr til ? så det er ikke en vild investering du
er ude i.

Hilsen

Brian

Fra : Dan

Dato : 19-04-07 11:04

Tak for svaret!

Ja men jeg havde også en Router i tankerne! Men en Router kan da ikke
"fange" et trådløst internet også dele det ud til computerne der er sat til
den vi af kable??

Lige nu fanger computerne hver i sær internette vi af ders trådløse
netkort!....det er fordi jeg deler internet med naboen! Også har min FTP så
denne "Linksys wireless-G Ethernet Bridge" så den er på internettet!
Men jeg ville gerne have min FTP på mit 1000Mbit netværk, men så er den ikke
på internettet!
Så derfor jeg ville sætte det op på denne måde!

Fra : brian

Dato : 19-04-07 11:36

Ok nu fangede jeg hvad der foregik

Hvis så dni bridge bliver sat op til at modtage signalet fra naboen så
skulle det ikke være et problem

bridge -> switch > pcer (og NAS)

Så er der bare bøvlet med at sætte router og bridge op men det
kringler du nok med lidt læsning. (jeg ved ikke om en router skal være
speciel for at kunne bruge en bridge)

Dog husk at så skal alt netværk over den bridge og trådløst videre,
ved ikke om det vil genere dine hastigheder på nettet.

(PS din NAS kommer kun på internettet hvis naboen forwarder en port
til din NAS'es Ip adresse, Og lås lige den IP da du ellers konstant
skal forwarde til en ny ip adresse)

Medhensyn til nabo internet så check lige for jeres egen skyld om
dette er legalt. (Jeg skal ikke gøre mig til netbetjent)

Brian

Fra : Dan

Dato : 19-04-07 11:53

Ja præcis: bridge -> switch > pcer (og NAS)

Men så skulle det heller ikke værenødvendig med en Router!?
Min Bridge er pt. sat op til at modtage internet til min FTP! Og det funger
fint!
Skulle jeg så ikke bare kunne rykke bridge hen på min Switch også vil den
fører internet ind på netværket den vej?

Den modtager/sende jo fint på min FTP lige nu!

Dan

Fra : brian

Dato : 19-04-07 12:08

Nej så skal du ikke bruge en router for du har jo allerede en
(naboens)

Jo så vidt jeg kan gennemskue skulle det bare være at flytte den.
(virker det ikke så kan du jo bare flytte den tilbage.

men kender ikke noget til de bridge hvad de kan klare af connections
osv. men min tankegang siger mig at selvfølgeligt kan man det.

Og når FTP en nu virker er det fordi der tidligere har været lavet
opsætning i routeren.

Hilsen

_brian

Fra : Lars

Dato : 19-04-07 16:02

"Dan" <torskerogn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil jeg kunne sætte min Linksys wireless-G Ethernet Bridge til den ene
> Switch og tilføje internet på denne måde?

Jeg bruger linksys G bridge pt på denne måde til at dele internet

Naboens adsl modem <----->Naboens trådløse router <----------> Lingsys
bridge <-------->Switch uplinkport<------->, derfra deler switsen ud via
kabler til computere / ip telefon hos mig.

Ved ikke om det er det du mener men bridgen er bare en omdanner fra trådløst
til kablet Lan i min opstilling, til info kan siges at jeg har smækket lidt
bedre antenner på routeren hos naboen og bridgen hos mig ca 50 meters
afstand med murstens vægge imellem.

--
Venlig Hilsen
Lars Funder