Bøvl med Opera
Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-04-07 10:33

NG.
Jeg prøver virkelig...

http://indeks.bbsorensen.com/

I venstre side af det sorte felt til højre, er en lodret stribe
felter, der skal bruges til at vælge forskellige options der skal
vises på kortet.
Klik på et af felterne, åbner yderligere valg lige til højre for
disse felter.
Opbygningen er en stribe div's med valgene, der floater til højre
og felterne i div's der floater til venstre.
div's til højre er skjult med display : none.
Klikkes på et felt til venstre, sættes display:block på den
tilsvarende div med valg, hvilket burde vise denne div på pladsen
til højre.
Det virker fint i IE, men Opera tegner ikke den del af valgene
til højre, der er i niveau med felterne til venstre. Ikke før de
har været skjult af noget andet. F.eks ved at skifte til an anden
tab, åbne noget foran Opera, eller minimere-maximere Opera.

Nogen der har en fix, til denne "feature"?

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 19-04-07 14:57

Hej Birger!
"Birger Sørensen" skrev i en meddelelse:
> [...]
> har været skjult af noget andet. F.eks ved at skifte til an anden
> tab, åbne noget foran Opera, eller minimere-maximere Opera.

Det er skam ikke kun i Opera, at det går galt - det samme gør sig gældende
for Firefox, så måske du skulle tage et grundigt kig på din kode og de
forskellige egenskaber....
Måske z-index er løsningen, men jeg ved det ikke, da jeg ikke har studeret
din kode ordenligt endnu...

> Nogen der har en fix, til denne "feature"?

Jeg vender tilbage, hvis jeg finder en løsning...

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-04-07 15:51

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> din kode ordenligt endnu...

> Jeg vender tilbage, hvis jeg finder en løsning...

z-index er da et forsøg værd. Havde ikke tænkt på den...
Forsøgte med visibilty, men det virker heller ikke. (Skal det heller ikke så
vidt jeg forstår tingene.)

FF er håbløs mht. javascript, sammenholdt med de andre, og det bliver der en
del af her.
Så indtil videre, har jeg besluttet at få det til at virke i de andre først,
mens jeg kan overskue koden.
Så må jeg se om jeg kan finde ud af at tilpasse den FF's mangler og "features"
senere.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-07 16:01

Birger Sørensen skrev:

> Jeg prøver virkelig...

Jeg kan ikke hjælpe dig, men din side validerer ikke, og så længe
den ikke gør det, kan du ikke klandre browseren.

--
Bertel