Konfigurering af access-point.
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 17:39

Hej !
Jeg skal prøve at konfigurere et OvisLink trådløst accesspoint fra en
maskine med XPhome.
Manualen oplyser accesspointets ip adresse.
Og fortæller også, hvad jeg kan bruge som 'submask'.
Så har jeg fundet det sted i XP, hvor man kan kan manuelt vælge 'submask'.
Men i samme dialogbox skal man også definere en IP-adresse og en
standardgateway.
Hvad skal jeg skive dér ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 19-04-07 22:37

Start med at resette dit access point.

Og så skal du have en kablet forbindelse til access pointet, og ellers bare
følge configurationen som den er beskrevet i manualen.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 07:31

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
> Start med at resette dit access point.
>
> Og så skal du have en kablet forbindelse til access pointet, og ellers
> bare følge configurationen som den er beskrevet i manualen.

Hej igen !

Tak for svaret, men det kan jeg ikke bruge til så meget, fordi det du
skriver, er jo det, jeg er i gang med.
Men manualen giver ikke svar på mit spørgsmål:

Fra : brian

Dato : 20-04-07 12:05

> [...]
>Så har jeg fundet det sted i XP, hvor man kan kan manuelt vælge 'submask'.
>Men i samme dialogbox skal man også definere en IP-adresse og en

Du skal sætte ip adressen på din pc ved siden af den der er opgivet i
manualen.

Altså hvis manualen siger 192.168.1.1 som ip på acces point
så sæt din pc manuelt til 192.168.1.2 og med samme subnet som
accespointet. glem gaytway med mindre du bruger løsning 2 her under

Hvis du har en router i systemet er du nok nød til enten

1 at lave en kablet forbindelse direkte mellem access point og pc med
ipadresser som ovenstående

2. Hvis der er en router så skal du også sætte routerens adresse i
samme område som de andre.

Router

192.168.1.100 sub 255.255.255.0

Accespoint
den som opgivet

pc 192.168.1.2 sub 255.255.255.0 gateway (routerens ip) 192.168.1.100

Så burgde du kunne få kontakt så kan du sikkert sætte accespoint til
at modtage Ip fra dhcp.

Når det hele er genstartet vil du måske gerne tilbage til DHCP og så
sætter du bare pc op til hentning automatisk

Håber jeg kunne hjælpe

Hilsen

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 13:01

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når det hele er genstartet vil du måske gerne tilbage til DHCP og så
> sætter du bare pc op til hentning automatisk

Det var lige det jeg manglede.
Mange tak !

hilsen

Abricosicus