opsætning af administrator til webshop i o~
Fra : Studio Smalbro

Dato : 18-04-07 19:23

Jeg har installeret en oscommerce webshop og det gik fint. Men shoppen står
pivåben fordi man blot kan gå direkte ind via xxx/administrator. Der mangler
kort sagt at blive sat noget password/brugernavn på, så der kommer en prompt
for password/brugernavn når man bruger stien xxxx/administrator. Men jeg kan
ikke hitte en vejledning - for dummies - der beskriver dette. Kan nogen
hjælpe ?

Kh
Bjørn

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-04-07 20:37

Jeg ville bruge sessions prøv og kigge her http://dk.php.net/session

Fra : bonfils

Dato : 19-04-07 07:04

On Wed, 18 Apr 2007 12:22:45 -0600, "Studio Smalbro"
<studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
>ikke hitte en vejledning - for dummies - der beskriver dette. Kan nogen

Hvis det ligger på en apache server, kan det laves med to små filer:
..htaccess og htpasswd

Se fx.
http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess3.shtml

Denne metode er ikke bombesikker - men fin nok til at holde
almindelige brugere ude.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Lars Nielsen

Dato : 19-04-07 08:56

bonfils wrote:

> Hvis det ligger på en apache server, kan det laves med to små filer:
> .htaccess og htpasswd

Det er en nem og sikker metode.

> Se fx.
> http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess3.shtml

Beskrivelsen der er lidt kluntet efter min mening. Prøv i stedet at læse
her, han har forklaret det klart og forståeligt:

http://hjemmesideskolen.net/password/index.php

> Denne metode er ikke bombesikker

Hvori består usikkerheden?

--