Fjernstyring via netværk
Fra : brian

Dato : 18-04-07 12:32

Hejsa

Er nogle bekendt med godt software til fjernstyring af pc?

PC anywhere Er for langsom at arbejde i
VNC er for langsom at arbejde i

Fjernskrivebord i WIN XP er kanon og lige som at sidde foran skærmen
men kan ikke bruges da det pinedød er nødvendigt med win98.

Billige gratis software er at foretrække men om nødvendigt må
mulvarpen op af lommen

Hilsen

Brian

Fra : Svend

Dato : 18-04-07 12:37

http://www.netop.com/

--
Svend

Fra : Test Test

Dato : 18-04-07 13:09

"brian" <no@no.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er nogle bekendt med godt software til fjernstyring af pc?

Brug evt det indbyggede Windows Netmeeting - startes med "conf". Det har en
feature til deling af skrivebord (Remote Desktop Sharing). Kaldes op fra en
anden Netmeeting - virker perfekt.

PEP

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-04-07 13:47

brian <no@no.dk> wrote:

> [...]
> men kan ikke bruges da det pinedød er nødvendigt med win98.
>
> Billige gratis software er at foretrække men om nødvendigt må

Netmeeting. Gratis fra Microsoft.

Jeg bruger det til at fjernstyre en gammel Pentium (skabs-PC: ingen
skærm, mus eller tastatur) med Win95 fra en W2K- eller en WXp maskine.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-04-07 14:07

<http://tinyurl.com/2482l7>

Fra : brian

Dato : 22-04-07 21:30

må lige kigge netmeeting men skal "serveren" ikke klikke ok du må godt
komme ind på min pc før det virker

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-04-07 22:41

brian <no@no.dk> wrote:

> må lige kigge netmeeting men skal "serveren" ikke klikke ok du må godt
> komme ind på min pc før det virker

Vinduet med godkendelsen kan godt være dækket af vinuet med desk toppen,
som så skal minieres før du kan komme til at klikke OK.

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 20-04-07 11:02

On 18 Apr., 13:31, brian <n...@no.dk> wrote:
> [...]
> men kan ikke bruges da det pinedød er nødvendigt med win98.
>
> Billige gratis software er at foretrække men om nødvendigt må

Hej!

Prøv www.logmein.com, en gratis service, som giver dig fjernstyring
over internettet af et ubegrænset antal forskellige maskiner.
Jeg bruger det både til at fjernstyre maskiner over internettet men
også til at styre maskiner på mit eget lille lokalnetværk (Stadigvæk
via internettet).

Fra : brian

Dato : 22-04-07 21:28

> [...]
>Jeg bruger det både til at fjernstyre maskiner over internettet men
>også til at styre maskiner på mit eget lille lokalnetværk (Stadigvæk

vil jeg lige kigge på men kan umiddelbart ikke lide noget der er
"gratis" men skal over intenettet for at virke. kunne lugte af vi vil
godt lige kigge med. men jeg kan jo tage fejl

Fra : Carl Dragert

Dato : 22-04-07 14:52

> [...]
>
> Fjernskrivebord i WIN XP er kanon og lige som at sidde foran skærmen
> men kan ikke bruges da det pinedød er nødvendigt med win98.

Har du prøvet dette:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=80111f21-d48d-426e-96c2-08aa2bd23a49&displaylang=en
This software package will install the client portion of Remote
Desktop on any of the following operating systems: Windows 95, Windows
98

Lad mig høre om det var hvad du søgte
/Carl

Fra : brian

Dato : 22-04-07 16:02

Den vil jeg lige prøve men syntes at kan læse af teksten at man så kan
sidde på en eks win98 og styre en win XP Pro.

Men må komme an på en prøve om en win xp kan kontrollere en win98

Hilsen
Brian

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-04-07 16:49

brian <no@no.dk> skrev 2007-04-22:
> Den vil jeg lige prøve men syntes at kan læse af teksten at man så kan
> sidde på en eks win98 og styre en win XP Pro.

Det er også korrekt læst.

> Men må komme an på en prøve om en win xp kan kontrollere en win98

Det kan man ikke.

Thomas
--
Why is someone who invests all your money called a broker?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-04-07 18:46

Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> wrote:

> --
> Why is someone who invests all your money called a broker?

Woody Allan har engang sagt, at en broker er een der køber og sælger
værdipapir for andre folks penge indtil der ikke er flere (penge)
tilbage.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 15:16

brian wrote:
> [...]
> men kan ikke bruges da det pinedød er nødvendigt med win98.
>
> Billige gratis software er at foretrække men om nødvendigt må

NetOP Remote Control.

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 23-04-07 10:07

On 22 Apr., 22:27, brian <n...@no.dk> wrote:

> vil jeg lige kigge på men kan umiddelbart ikke lide noget der er
> "gratis" men skal over intenettet for at virke. kunne lugte af vi vil
> godt lige kigge med. men jeg kan jo tage fejl

De har også en betalingsløsning med flere features.
Dette plus gode anmeldelser forskellige steder på nettet gør, at jeg
stoler på dem.