Ram-problem.
Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 18-04-07 11:58

Jeg har et problem - jeg har en pc med 2 GB ram, og har lige monteret
yderligere 2 GB, men windows ser kun 3,25 GB. Jeg har flashet bios og
clearet cmos og prøvet at bytte om på rækkefølgen i holderne uden at
det hjalp. I følge dokumentationen til mit bundkort (Biostar 945P-A7A)
kan den køre med op til 4 GB.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-04-07 12:13

Capt'n Tailstriker <kadoriv@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> clearet cmos og prøvet at bytte om på rækkefølgen i holderne uden at
> det hjalp. I følge dokumentationen til mit bundkort (Biostar 945P-A7A)

Det er "normal" opførsel at dette bliver reserveret til PCI, AGP, Cache
osv.

Du kan kun løse dette ved at køre med et bundkort som understøtter
remapping af rammen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 18-04-07 12:43

"Capt'n Tailstriker" <kadoriv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> clearet cmos og prøvet at bytte om på rækkefølgen i holderne uden at
> det hjalp. I følge dokumentationen til mit bundkort (Biostar 945P-A7A)

Ja. Du har prøvet lidt af hvert. Ved du noget om tingene, eller prøver du på
må og få?

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 18-04-07 12:51

On Wed, 18 Apr 2007 13:43:15 +0200, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:

>Ja. Du har prøvet lidt af hvert. Ved du noget om tingene, eller prøver du på
>må og få?

Jeg har søgt rundt omkring...

Fra : Henning

Dato : 18-04-07 15:06

On Wed, 18 Apr 2007 11:50:59 GMT, Capt'n Tailstriker
<kadoriv@hotmail.com> wrote:

>Jeg har søgt rundt omkring...

Men øjensynligt hverken i denne eller i Windows-gruppen Spørgsmålet
er oppe og vende en gang om ugen

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 18-04-07 13:57

Du køre med Windows XP ikk.

Der har været skrevet meget om det der med XP og 4 GB, XP vil kun vise de
3,25 som du skriver, men hvis du skifter til Vista så får du alle 4 af se.

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 18-04-07 22:58

On Wed, 18 Apr 2007 14:57:12 +0200, "[Danmark] 4 mibts [8870]"
<carsten-phillip@mail.tele.dk> wrote:

>Du køre med Windows XP ikk.

Ja og Vista (dual boot)

>Der har været skrevet meget om det der med XP og 4 GB, XP vil kun vise de
>3,25 som du skriver, men hvis du skifter til Vista så får du alle 4 af se.

Nixen - stadig kun 3,25.

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 19-04-07 06:09

Og dit bundkort understøtter 4 gb?

Og du har SP2 indstaleret på XP?

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 19-04-07 08:48

On Thu, 19 Apr 2007 07:09:14 +0200, "[Danmark] 4 mibts [8870]"
<carsten-phillip@mail.tele.dk> wrote:

>Og dit bundkort understøtter 4 gb?

Jeps.

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 19-04-07 10:05

Så må du bare leve med det, hvis du kikker længer tilbage i gruppen så vil
du opdage flere tråde med samme problem, og ingen har fået 4 Gb til at virke
under XP.

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 24-04-07 22:15

"[Danmark] 4 mibts [8870]"
> Så må du bare leve med det, hvis du kikker længer tilbage i gruppen så vil
> du opdage flere tråde med samme problem, og ingen har fået 4 Gb til at
> virke under XP.

Og det får du ikke til at virke, jeg har på min maskine 3,5 Gb til rådighed
og det er det .....

Skal man ha mere end de 3,5 Gb til rådighed så skal der mere end 4 Gb RAM i
maskinen og Vista (Eller et andet OS....) Og når man passerer 16 Gb RAM
bliver det igen kringlet på 32-bit platformen.

Men man kan godt få det til at virke skulle jeg lige sige, bare ikke med
XP...

http://www.agurketid.dk/pic5.jpg

http://www.agurketid.dk/pic6.jpg

/Niels