MS Windows
briani 27239
Windows XP og eksterne drev
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 18-04-07 06:13

En bekendt har en PC hvor han eksterne USB harddisk virker ok.
Ligeledes virker USB mus og scanner.
Men hvis han sætter en USB pen drive i "donger" den godt nok
men drevet dukker ikke op nogen steder. Har prøvet alle
USB stikkene med samme resultat.

Fra : Richard Thune

Dato : 18-04-07 06:32

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvis han sætter en USB pen drive i "donger" den godt nok
> men drevet dukker ikke op nogen steder. Har prøvet alle
Har du netværksdrev?
Ser tit problemet på arbejde hvor USB pennen tildeles et drevbogstav der er
optaget.
Gå i diskhåntering så skulle du kunne løse det.
Richard

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 18-04-07 07:07

"Richard Thune" <rthune@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er optaget.
> Gå i diskhåntering så skulle du kunne løse det.

Ingen netværksdrev.
Der dukker ikke op noget i diskhåndtering.

Fra : steen

Dato : 18-04-07 08:30

> Men hvis han sætter en USB pen drive i "donger" den godt nok
> men drevet dukker ikke op nogen steder. Har prøvet alle
> USB stikkene med samme resultat.

Hvis den ikke dukker op ved at dobbelt klikke på "denne computer", så prøv
at gå ind i stifinderen (højreklik på startknappen) og se om den ikke er
der, som et ekstra drev.

VH
Steen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 18-04-07 08:42

"steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at gå ind i stifinderen (højreklik på startknappen) og se om den ikke er

Det fremgår måske ikke klart nok men der dukker ikke nogen eksta drev op.
Det er vel også en betingelse at man kan se drevet i diskhåndtering før man
kan se drevet i stifinderen?

Fra : steen

Dato : 18-04-07 08:48

> Det fremgår måske ikke klart nok men der dukker ikke nogen eksta drev op.
> Det er vel også en betingelse at man kan se drevet i diskhåndtering før
man
> kan se drevet i stifinderen?

Jeg har været ude for at det ikke altid er tilfældet, flere gange. Det var
både på servere, XP og Win2000

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-04-07 10:32

> Det fremgår måske ikke klart nok men der dukker ikke nogen eksta drev op.
> Det er vel også en betingelse at man kan se drevet i diskhåndtering før
man
> kan se drevet i stifinderen?
_____

Hej Karl Erik

Ja, en usb-nøgle er en nøgle til det sande Helvede. Den er extremt
kompliceret at få til at virke

Og det er pudsigt at du omtaler at du har problemer med at få din usb-pen
til at virke lige nu, da jeg i øjeblikket har 100% nøjagtigt det samme
problem som dig. Dem som jeg har spurgt giver samme råd til mig, som de råd
du får her.
Jeg har spurgt i en anden edb-nyhedsgruppe, som hedder "Hardware". Jeg
har også spurgt it-folk som lever at It. De kan simpelthen ikke forstå at
der ikke dukker et drevbogstav op nogen steder. Det er et mysterium for dem.
Nu skal det lige siges at jeg har "Windows 98 2. udgave", men det er
sådean set sagen underordnet. Nogle USB-penne kan også bruges i dette gamle
styresystem. Der skal bare indlæses en driver, som man downloader fra
producentens hjemmeside. På min usb-pens pose-anvisning står der
"compatibility Windows 98 1. udgave og Windows 98 2. udgave", så den går
faktisk længere tilbage end jeg har brug for. Derfor skulle der ingen
problemer være.
Jeg prøvede alle de råd jeg fik om at indlæse driver uden pennen var i
stikket, sætte den i bagefter, genstarte eller med pennen i stikket og
indlæse driver og genstarte og ikke genstarte og jeg ved snart ikke hvad.
Jeg har prøvet at gøre den samme handlen i mange forskellige variationer,
for at se om det skulle hjælpe noget. Men nej. Følgende sker hos mig uanset
hvilken rækkefølge jeg gør tingene i:

1: Downloadede driver hos Samsung-Plemax (og det er konstateret at det er
den rigtige)
2: Indlæste driveren (Fik besked om at indlæsningen lykkedes)
3: Driveren får en linie i program-oversigten under "TilføjFjern programmer"
(Så den ER altså installeret)
3: Indsatte pennen
3a: maskinen opretter en database med driver oplysninger
4: Maskinen fortæller at der er fundet ny hardware og at den leder efter
passende software (Beder den lede overalt)
5: Maskinen fortæller at den ikke er indlæst en driver til hardwaren
6: Så siger jeg: Det var da lige godt satans - Den står under "TilføjFjern
programmer"
7: Så undersøger jeg lidt hist og pist på maskinen og jeg konstaterer
følgende
8: Usb-pennen har IKKE fået et drevbogstav i stifinder
9: Usb-pennen ER at finde under "denne computer - egenskaber -
enhedsåndtering" (Den står med gult spørgsmålstegn)
10: Usb-pennen er IKKE at finde under "denne computer - kontrolpanel"
11: I computerens systemoplysninger står anført: "Der er et problem med
denne enhed" (Der er ingen driver installeret)

Computereksperter har bl.a. talt noget om at det kan være stikket som
mangler end driver, eller sådan noget i den retning, tror jeg. Og de har
talt om at det var slået fra og noget om bios og jeg ved snart ikke hvad.
Noget jeg ikke har spor forstand på hvad er. Og så svært skal det altså
heller ikke være. Det kan umuligt passe at man nærmest skal ødelægge sin
computer for at få en "simpel" usb-pen til at virke.

MEN efter et væld af forslag og ideer kom der pludselig, som lys fra en klar
himmel, et simpelt løsningsforslag , som gik ud på:

1: Køb et usb-kort - sæt det i maskinen - indlæs og installer kortets driver
2: Sæt din usb-pen i stikket - indlæs og installer dens driver (hvad jeg jo
har gjort)
3: PENNEN VIL VIRKE

Jeg har ikke prøvet det endnu, så jeg ved ikke om det vil virke.

Men hvorom alt er. En USB-nøgle er en uoverskuelig kompliceret ting at få
til at virke. Det er faktisk nemmere at formatere en harddisk.

Men du kunne jo måske prøve kort-modellen

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-04-07 19:04

meddelelse news:4625e5b3$0$7231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ja, en usb-nøgle er en nøgle til det sande Helvede. Den er extremt
> kompliceret at få til at virke

____

Men så faldt jeg over den side. Nu drejedede denne her tråd sig godt nok om
problem med usb-nøgle til XP. Nu har jeg jo nøjagtigt de samme problemer,
men det er bare på en Windows 98SE-maskine.
Jeg kan se der er et link til USB-guide for Windows 98, nederst på
siden. Nu forstår jeg ikke ret meget engelsk. Er der en som kan forklare
hvad jeg skal gøre for at få usb-nøglen til at virke. Jeg går ud fra at det
står i artiklen. Her er linket:
http://exuberant.ms11.net/links.html

Hilsen Åge

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-04-07 00:49

Karl Erik Nielsen skrev:

> men drevet dukker ikke op nogen steder. Har prøvet
> alle USB stikkene med samme resultat.

Har du prøvet om den fungerer på en anden pc?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk