CL2 og CL3 ram
Fra : Peter T.

Dato : 16-04-07 01:10

Kan jeg benytte begge typer ram i en pc på samme tid?

Hvis ja - hvad skal jeg pille i inde i bios?

Det drejer sig om 2x512 MB CL3 ram og 2x1 GB CL2 ram - alle fra Kingston.

--
Bornholm er et kæmpe mediestunt!!
Den ø er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-04-07 06:21

Peter T. wrote:

> Kan jeg benytte begge typer ram i en pc på samme tid?

Ja, det burde ikke være noget problem.

> Hvis ja - hvad skal jeg pille i inde i bios?

Du skal sørge for at bundkortet, ikke forsøger at sætte den hurtige
opsætning (CL2) på hele dynen. Sæt RAM-timings til "SPD-auto". Så burde der
ikke være problemer.

> Det drejer sig om 2x512 MB CL3 ram og 2x1 GB CL2 ram - alle fra Kingston.

Tjek lige bundkort manualen. Skal du køre dual-channel, så skal de sidde
"rigtigt".

--
Mvh. Lars

Fra : Peter T.

Dato : 16-04-07 09:21

Lars Jørgensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Du skal sørge for at bundkortet, ikke forsøger at sætte den hurtige
> opsætning (CL2) på hele dynen. Sæt RAM-timings til "SPD-auto". Så
> burde der ikke være problemer.

Jeg har lige fedtet lidt med det og nu sidder alle ramstængerne i pcen
igen. Jeg har disablet RAM-timings by SPD og har sat alle tal til 3-3-3-8.
Nu får jeg at se. For det er kun i world of warcraft, at det driller. ;)

Fra : Olsen

Dato : 18-04-07 21:45

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det burde ikke være noget problem.

> Du skal sørge for at bundkortet, ikke forsøger at sætte den hurtige
> opsætning (CL2) på hele dynen. Sæt RAM-timings til "SPD-auto". Så burde der
> ikke være problemer.

Det er da den eneste måde der netop kan opstå problemer. Hvis han selv
konfigurerer ved han hvad de sættes til.

Fra : Peter T.

Dato : 19-04-07 06:46

Olsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det er da den eneste måde der netop kan opstå problemer. Hvis han selv
> konfigurerer ved han hvad de sættes til.

Og det kører, som var det smurt i olie.

--
Tønder er et kæmpe mediestunt!!
De beholdere er en løgn ligesom eksistensen af Peter T.!!!

Fra : Hans

Dato : 16-04-07 09:13

Peter T. wrote:
> Kan jeg benytte begge typer ram i en pc på samme tid?
>
> Hvis ja - hvad skal jeg pille i inde i bios?
>

> Det drejer sig om 2x512 MB CL3 ram og 2x1 GB CL2 ram - alle fra
> Kingston.

Vær lige opmærksom på hvis det er et Socket 939 bundkort, så skal alle fire
moduler være ens. Både i timing og størrelse.

Hans

Fra : Peter T.

Dato : 16-04-07 09:22

Hans udviste en rettidig omhu og skrev:

> Vær lige opmærksom på hvis det er et Socket 939 bundkort, så skal alle
> fire moduler være ens. Både i timing og størrelse.

Uha. Det er et aldrende socket 478 bundkort.

Fra : Hans

Dato : 16-04-07 09:36

Peter T. wrote:

> Uha. Det er et aldrende socket 478 bundkort.

Så bør der ikke være problemer med blandede moduler, bare de er parvis ens
som dine hvis det kører dual-channel.

Hans