MS Windows
briani 27239
fejlmeddelelse ved konvert til ntfs
Fra : Steen

Dato : 17-04-07 19:13

Jeg får følgende meddelelse ved konvertering til ntfs:
convert kan ikke udføres, fordi deskenheden bruges af en anden
proces.Convert kan muligviskøre, hvis forbindelsen til diskenheden
afbrydes.ALLE ÅBNE HANDLES FOR DISKENHEDEN BIL BLIVE UGYLDIGE.

Betyder ovenstående at jeg ikke kan restore min DVD-system backup, hvis jeg
gennemfører konverteringen ?

Grunden til konverteringen er at jeg har fået at vide at det vil gøre
systemet mere stabilt, er det korrekt ?

Eller hvad er fordelen ved at konverterer fra FAT 32 til NTFS ?

Spec.
Acer aspire 9800
winXP media edition
ram: 2048

Håber på svar
VH
Steen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-04-07 20:02

Steen skrev:

> ALLE ÅBNE HANDLES FOR DISKENHEDEN BIL BLIVE UGYLDIGE.

> Betyder ovenstående at jeg ikke kan restore min DVD-system
> backup, hvis jeg gennemfører konverteringen ?

Nej. Det betyder at kørende programmer, som måske har fat i en eller
flere filer, vil miste den forbindelse imens konverteringen står på.

> Grunden til konverteringen er at jeg har fået at vide at det vil
> gøre systemet mere stabilt, er det korrekt ?

Hvis systemet er ustabilt med FAT32, så vil det formentlig også
være det, når du har konverteret til NTFS, men det er rigtigt at
et NTFS-filsystem har nogle funktioner indbygget, som bla. gør det
mere driftsikkert.

<http://www.theeldergeek.com/ntfs_or_fat32_file_system.htm>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-04-07 20:07

Steen skrev:

> Betyder ovenstående at jeg ikke kan restore min DVD-system
> backup, hvis jeg gennemfører konverteringen ?

Hov forresten. Hvis det drejer sig om en image-fil, som tager en
tro kopi af disken, så får du måske FAT32-filsystemet tilbage,
hvis du genindlæser den efter konverteringen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-07 20:48

Thomas G. Madsen skrev:

> Hov forresten. Hvis det drejer sig om en image-fil, som tager en
> tro kopi af disken, så får du måske FAT32-filsystemet tilbage,
> hvis du genindlæser den efter konverteringen.

Ikke måske. Det gør han (eller også skal han selv føre det
tilbage). Ellers kan det ikke køre.

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-04-07 20:54

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ikke måske. Det gør han (eller også skal han selv føre det
> tilbage). Ellers kan det ikke køre.

Ja, det har du sikkert ret i. En image-fil er vel egentlig per
definition en kopi af selve filsystemet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : steen

Dato : 18-04-07 08:27

> --
> Hilsen
> Madsen

Mange tak for de hurtige og informative svar.

Jeg vover og ser om det ændre noget på stabiliteten.

VH
Steen