program til at søge i indholdet af filer ?
Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 17-04-07 17:07

hej alle,

jeg har overtaget en hjemme side, hvor connectionen mod databasen er hard
kodet i alle asp filer som snakker med databasen.
og nu skal der rettes i den string.

så spørgsmålet er, findes der et program som jeg kan bede om at lede i alle
filer i en bestemdt folder, efter en bestemdt string???

vindows egen søge fungtion skulle endlig kunne gøre det, MEN det virker bare
ikke rigtig.

mvh Morten

Fra : Thrane

Dato : 18-04-07 11:16

"Morten Dall Darmer" <mrnews@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> filer i en bestemdt folder, efter en bestemdt string???
>
> vindows egen søge fungtion skulle endlig kunne gøre det, MEN det virker

Kan de fleste web-editorer ikke lave en søg/erstat?
Dreamweaver kan i hvert fald...

--
Thrane

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 18-04-07 19:25

"Thrane" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan de fleste web-editorer ikke lave en søg/erstat?
> Dreamweaver kan i hvert fald...

du har ret i at de fleste editore kan lave en søg og erstat i en åben fil,
men det er ikke det jeg er interaseret i.

det jeg håber på er noget hvor jeg kan sige søg i alle de filer der ligger i
denne folder, efter denne string og giv mig en liste over dem der indeholder
denne string eller åben dem.

kan de fleste editore det ?

mvh Morten

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-04-07 00:13

On Wed, 18 Apr 2007 20:25:12 +0200, "Morten Dall Darmer"
<mrnews@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>denne folder, efter denne string og giv mig en liste over dem der indeholder

Total Commander (og andre) kan give dig en liste over filer indeholdende
en bestemt streng.
Stone's WebWriter kan lave Søg/Erstat i en folder eller et projekt.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 19-04-07 22:45

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> Total Commander (og andre) kan give dig en liste over filer indeholdende
> en bestemt streng.

tak den vil jeg også lige tage et kik på.

mvh Morten

Fra : Thrane

Dato : 19-04-07 06:55

> [...]

> det jeg håber på er noget hvor jeg kan sige søg i alle de filer der ligger
> denne folder, efter denne string og giv mig en liste over dem der

Dreamweaver kan sættes til at søge i:
Makereret tekst
Åbent dokument
Bestemt folder
Hele sitet

Og der kan vælges mellem søgning i Text eller Source code.

Når den finder søgekriteriet, åbner den filen op og markeret stedet...

--
Thrane

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 19-04-07 22:44

> [...]

> Og der kan vælges mellem søgning i Text eller Source code.
> Når den finder søgekriteriet, åbner den filen op og markeret stedet...

tak skal du have det lyder jo lige som det jeg har brug for

mvh Morten

Fra : Simon K

Dato : 18-04-07 13:00

> alle
Det mener jeg bestemt at de fleste editorer kan. En gratis i høj
kvalitet, der i hvert fald kan, er
Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition. Den kan hentes på
Microsofts hjemmeside:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/

Venlig hilsen
Simon K
No Such Company

Fra : Thrane

Dato : 18-04-07 13:54

"Simon K" <simon@nosuchcompany.dk> wrote in message
> [...]
kvalitet, der i hvert fald kan, er
Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition. Den kan hentes på

Det er en god idé at svare ham hvis spørgsmål du svare på og ikke mig...

--
Thrane

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 18-04-07 19:26

"Simon K" <simon@nosuchcompany.dk> skrev i en meddelelse
[...]

prøv at se mit svar til Thrane,

kan "Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition" det ?

mvh Morten.