Session.Abandon - login system
Fra : Peer Jespersen

Dato : 17-04-07 10:32

I et login system anvender jeg sessionsvariabler til at holde
styr på om man er logget korrekt ind. På de beskyttede sider har
jeg

<%
if session("login")<>"OK" then
response.redirect("start.html")
%>

hvilket virker helt fint. Til logout anvender jeg en siden:
logout.asp

<% session.abandon %>
<% response.redirect("start.html") %>

Umiddelbart ser det udmærket ud. Jeg vender tilbage til
startsiden ("start.html"). MEN JEG KAN STADIG TILGÅ DE BESKYTTEDE
SIDER

Hvad går galt ??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 18-04-07 11:19

"Peer Jespersen" <peer_jespersen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> Umiddelbart ser det udmærket ud. Jeg vender tilbage til
> startsiden ("start.html"). MEN JEG KAN STADIG TILGÅ DE BESKYTTEDE

Jeg oplever nogle gange at session.abandon ikke virker helt efter hensigten.

I stedet "nulstiller" jeg de session er der er brugt...

ex.:
Session("Username") = ""
etc.

--
Thrane

Fra : Simon K

Dato : 18-04-07 13:11

> Jeg oplever nogle gange at session.abandon ikke virker helt efter hensigten.
>
> I stedet "nulstiller" jeg de session er der er brugt...

> [...]
Har ikke haft problemer med:
Session.Contents.Remove("login")
eller
Session.Contents.RemoveAll()

Tjek evt. dine metatags på siden, om browseren cacher siden. Du kan
forsøge at undgå dette ved at fortælle browseren at den ikke skal
cache i .asp fx.:
   ' No cache
   Response.ExpiresAbsolute = #1981-12-27#
   Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
   Response.AddHeader "cache-control", "no-cache"

Venlig hilsen
Simon K
No Such Company

Fra : Thrane

Dato : 18-04-07 13:56

"Simon K" <simon@nosuchcompany.dk> wrote in message

> [...]

>Response.ExpiresAbsolute = #1981-12-27#
>Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
>Response.AddHeader "cache-control", "no-cache"

Det er en god idé at svare ham hvis spørgsmål du svare på og ikke mig...

--
Thrane