Kan ikke se fejlen ved validering..
Fra : Frederik Fuglsang - ~

Dato : 17-04-07 20:29

Hej alle herinde. Jeg laver på websitet http://www.ffn.frac.dk og
validerede her forleden min side hos w3. Når jeg gør dette, siger
validatoren, at der er en fejl, men jeg kan ikke forstå hvad
søren det er for en fejl (der står jo heller ikke noget om hvor
denne fejl fremkommer)

Håber nogen af jer kan se fejlen, hvis der er nogen..

Med venlig hilsen
Frederik Fuglsang - Nordentoft

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-07 20:46

Frederik Fuglsang - Nordentoft skrev:

> søren det er for en fejl (der står jo heller ikke noget om hvor
> denne fejl fremkommer)

Jo, det gør der sådan set. Der står:

Error Line 121 column 0: unclosed end-tag requires SHORTTAG YES.

Fejlen dukker op i linje 121, men den stammer dog ofte fra
tidligere linjer når man får sådan en melding.

Der står også noget med "unclosed end-tag".

I linje 120 har du skrevet:

Der mangler >.

--
Bertel

Fra : Frederik Fuglsang - ~

Dato : 17-04-07 20:57

Fra : Frederik Fuglsang - ~

Dato : 17-04-07 20:59

Frederik Fuglsang - Nordentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Okay tak for det..! Men hvordan kan jeg se hvilken linje jeg er på i notepad
> som jeg bruger? Med venlig hilsen
Frederik

Fra : Frederik Fuglsang - ~

Dato : 17-04-07 21:00

Frederik Fuglsang - Nordentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

Okay tak for det..! Men hvordan kan jeg se hvilken linje jeg er på i notepad
som jeg bruger? Med venlig hilsen
Frederik PS DU MÅ MEGET UNDSKYLDE AT JEG IKKE SVARER PÅ DEN KORREKTE MÅDE, MEN SYNES DET
ER LIDT SVÆRT NÅR MAN SKAL SVARE

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-04-07 21:52

Hej Frederik!
"Frederik Fuglsang - Nordentoft" skrev i en meddelelse:
> Okay tak for det..! Men hvordan kan jeg se hvilken linje jeg er på i
> notepad
> som jeg bruger?

Det kan du heller ikke - du må søge efter teksten/koden på den hårde måde...
Hvis du gerne vil have et program med både linjenumre og syntaksfarvning, så
kan jeg varmt anbefale NotePad++ - jeg bruger den selv til både html, php og
javascript...

Hvis du er interesseret, så kan jeg ligge den op på min server...?

> PS DU MÅ MEGET UNDSKYLDE AT JEG IKKE SVARER PÅ DEN KORREKTE MÅDE, MEN
> SYNES DET ER LIDT SVÆRT NÅR MAN SKAL SVARE

Der er ingen grund til at "råbe" (skrive med STORE bogstaver) - jeg tror
ikke, at Bertel er hverken blind eller døv...

Men nej, det er faktisk ikke så svært endda!
Skriv dit svar under det, du vil svare på - lav mellemrum ved hjælp af
Enter-tasten.
Er der noget, som du slet ikke svarer på, kan du slette det.
Det' let!

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-04-07 22:16

"Dennis Munding" skrev i en meddelelse...

> Det' let!

Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Og så uden brug af lindolie.

Måske det vil hjælpe at bruge en newsreader, som automatisk indsætter >

Eller Outlook Express, hvis ikke andet haves, den er også fin.

Alternativt, så brug Google Groups, der indsættes så vidt jeg ved også
automatisk special/citat tegn. Husk _ikke_ at sende svar til forfatter, men
kun at trykke "svar". Det kræver et login, men du behøver vidst ikke en
invite mere til en Gmail. Ellers skriv, hvis du vil have en.

Denne gruppe kan nås på Google Groups på:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html/topics

Det giver dig også mulighed for selv at forfatte en signatur, i modsætning
til html.dk.

MVH
Rune Jensen

--
Grafiker/grafisk talent til web søges til samarbejde.
runeofdenmark snabela gmail punktum com

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-04-07 19:46

> Det kan du heller ikke - du må søge efter teksten/koden på den hårde
> måde...

Nope! Det er let nok.
Sørg for, at tekstombrydning er slået fra.
Så finder man nemt linienummeret i Notepad ved at trykke ctrl + G (G for "Go
to").
Så kommer der en lille box op, hvor man kan skrive linienummeret, man vil
ned til, og vupti! Så er man der.

Fra : Frederik Fuglsang - ~

Dato : 20-04-07 16:54

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> to").
> Så kommer der en lille box op, hvor man kan skrive linienummeret, man vil

Fedt fedt fedt!! Tak for tippet ;)

Fra : Frederik Fuglsang - ~

Dato : 20-04-07 16:51

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> javascript...
>
> Hvis du er interesseret, så kan jeg ligge den op på min server...?

Det må du meget gerne - lyder fedt!

> Der er ingen grund til at "råbe" (skrive med STORE bogstaver) - jeg tror
> ikke, at Bertel er hverken blind eller døv...

Det var nu heller ikke for at råbe, men blot sige et stort undskyld.

> [...]
> Enter-tasten.
> Er der noget, som du slet ikke svarer på, kan du slette det.

Nej jeg håber jeg har fundet ud af det nu :)

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-04-07 07:31

Hej Frederik!

> Det må du meget gerne - lyder fedt!

Ok! Det ligger her:
http://munding-webdesign.dk/NPpp3-5_Installer.zip

> Det var nu heller ikke for at råbe, men blot sige et stort undskyld.

Ok, men det er bedre at bruge små bogstaver...

> Nej jeg håber jeg har fundet ud af det nu :)

Det går da den rigtige vej...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-04-07 23:03

On 17 Apr 2007 20:00:22 GMT, Frederik Fuglsang - Nordentoft
<frederiik@gmail.com> wrote:

> Men hvordan kan jeg se hvilken linje jeg er på i notepad
> som jeg bruger?

Hvis du insisterer på at bruge NotePad (1), som ikke viser linienumre,
så kan du sætte x i "Show source" på validator.w3.org

(1) Der er flere gratis editorer rundt omkring, som bl.a. har linienumre
- og nogle af dem en hel del flere nyttige ting - så der er ikke rigig
nogen god grund til at holde fast i en så simpel editor som NotePad.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-04-07 05:59

"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse...

> (..) så der er ikke rigig
> nogen god grund til at holde fast i en så simpel editor som NotePad.

Det simple er netop forcen. For så sidder man ikke 5 minutter og venter på,
at editoren skal åbne, når man trykker "vis kilde", når man bare skal rette
et bogstav. Havde MS fra starten bare indlagt linjenumre i deres notepad, så
ville den være genial.

MVH
Rune Jensen

Fra : Peter Vesth

Dato : 18-04-07 08:33

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det simple er netop forcen. For så sidder man ikke 5 minutter og venter på,
> at editoren skal åbne, når man trykker "vis kilde", når man bare skal rette
> et bogstav.

Hejsan

Du kunne jo prøve at downloade en god editor. Jeg har AceHTMLFreeware, den er
enkel og ligetil når man har vænnet sig til den. Den vil du få glæde af.

Med venlig hilsen

Peter Vesth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-04-07 10:11

Rune Jensen skrev:

> Det simple er netop forcen. For så sidder man ikke 5 minutter
> og venter på, at editoren skal åbne, når man trykker "vis
> kilde"

MED åbner omgående.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-04-07 20:13

"Bertel Lund Hansen" skrev i en meddelelse...

> MED åbner omgående.

Lyder godt, i hvert fald (godt salgsparameter, det med hastigheden). Så jeg
vil da lige tage et kig på, hvad MED og AceHTML kan. Har lige afprøvet
Notepad++ et par uger, og jeg er ikke sådan heeelt tilfreds med
overskueligheden, nok for mange overflødige funktioner efter min smag.

MVH
Rune Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-04-07 10:11

Frederik Fuglsang - Nordentoft skrev:

> Okay tak for det..! Men hvordan kan jeg se hvilken linje jeg er
> på i notepad som jeg bruger?

Det kan du ikke se i Notepad andet end ved at tælle.

Jeg bruger MED som er en god og hurtigtstartende editor. Den er
dog ikke skræddersyet til HTML, men den har nogle gode generelt
nyttige editorfunktioner, så den bruger jeg til stort set alting.

   http://www.med-editor.com/indexus.html

Med hensyn til at få styr på at skrive et svar, så slet det meste
af det citat du svarer på og sørg for at der er mindst én tom
linje ovenover før du begynder at skrive. Så løber det ikke
sammen som det er sket for dig et par gange.

--
Bertel

Fra : Frederik Fuglsang - ~

Dato : 20-04-07 17:00

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det kan du ikke se i Notepad andet end ved at tælle.

Det har jeg så fundet ud af, at man godt kan. På en så simpel måde
som at trykke ctrl+G - nemt. Men tak for alle svarene, man kan
hurtigt få en stor debat her :)

Med venlig hilsen

Frederik