Fjerne ramme rundt om link ved klik ?
Fra : SpookiePower

Dato : 16-04-07 22:26

Jeg har lavet et link som består af hvid tekst på sort
baggrund. Men når jeg trykker på linket,
vises der kort en hvid ramme rundt om linket.
Kan man fjerne denne ramme, eller gøre den
sammen farve som baggrunden ?

Jeg har kigget denne guide igennem -
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp
Men den dækker ikke lidt det jeg gerne vil kunne.

Fra : SpookiePower

Dato : 16-04-07 22:43

Den optræder kun i firefox, ikke i IE.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-04-07 22:54

SpookiePower skrev:
> [...]
>
> Jeg har kigget denne guide igennem -
> http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp
> Men den dækker ikke lidt det jeg gerne vil kunne.

Det er formodentlig browserens signal om,
at linket er i fokus. Den kan fjernes med
noget JavaScript, men det er en meget dårlig idé,
medmindre dette signal erstattes af et andet.

Se artiklerne
http://www.webdesign101.dk/design/accesskey.php
og
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/eksempelsite/page1.html

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Thrane

Dato : 17-04-07 06:56

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har kigget denne guide igennem -
> http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp
> Men den dækker ikke lidt det jeg gerne vil kunne.

Har du prøvet at sætte dette på linket (i a'tagget):
OnFocus="Blur();"

--
Thrane

Fra : koyama

Dato : 17-04-07 15:24

SpookiePower wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> baggrund. Men når jeg trykker på linket,
> vises der kort en hvid ramme rundt om linket.
> Kan man fjerne denne ramme, eller gøre den

a:active, a:focus {
outline: none;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk